PRZEGLĄD RYNKU

Babie Lato licencjonowane
Kawiarnia dla kobiet Babie Lato na razie działa tylko w Częstochowie. Pod koniec roku Babie Lato pojawi się również w Krakowie, Wrocławiu i Lublinie.

Sieć Monetia daje kasę
Na rynku agencji tanich opłat zadebiutowała sieć Monetia. Bank BISE, właściciel marki chce w ciągu 3 lat otworzyć ponad 1000 placówek.

Albert razy dwa
Ahold Polska otworzył w Galerii Krakowskiej dwa sklepy Albert. To pierwszy w Polsce przypadek, aby w jednym centrum handlowym znajdowały się dwa supermarkety jednej marki.

Piekarnie na swoim
Sieci sklepów piekarniczo-cukierniczych stawiają na własne placówki. Piekarnie pod Telegrafem odeszły od franczyzy, sieć Nowakowski – Gorąco Polecam na razie nie bierze jej pod uwagę.

High and Mighty w katalogu franczyz i systemów partnerskich
W katalogu franczyz i systemów partnerskich prezentujemy markę High and Mighty, producenta ubrań dla mężczyzn o nietypowych rozmiarach – bardzo wysokich lub postawnych.

Inditex ubiera w nowe marki
Inditex wprowadza swoje marki do Polski. W 2007 roku w Gliwicach, oprócz sklepu Zary i Bershki, pojawią się salony marek Pull and Bear, Stradivarius i Oysho.

Oprogramowanie marki Tesco
Sieć hipermarketów Tesco zamierza od października sprzedawać oprogramowanie komputerowe pod własną marką.

GE Money we franczyzie?
GE Money zapowiada rozwój sieci franczyzowej. Jeszcze w tym roku planuje otworzyć 20 placówek.

Marzenia o Rosji
- rozmowa z Maciejem Kossowskim z Expandera.

Diverse i Göertz 17 razem w butach
Diverse wraz z Göertz 17, dystrybutorem obuwia, który ma sieć liczącą prawie 350 sklepów obuwniczych w Niemczech i Austrii, otworzyli pierwszy wspólny sklep z obuwiem w Polsce.

Ruch z prasą w sklepach abc
Eurocash, franczyzodawca sieci sklepów abc ma nowego partnera. Firma podpisała umowę ze spółką Ruch na dostawę prasy do ponad 2300 placówek.

Pierwsze Arko w Polsce
Niemiecka sieć Arko, handlująca wyrobami czekoladowymi, kawą, herbatą, pieczywem i alkoholami otworzyła pod koniec października pierwszy sklep w Polsce – w Galerii Krakowskiej w Krakowie.

Naturalny zysk
O tym, jak należy sprzedawać produkty naturalne - mówi Tomasz Czarski, właściciel firmy produkcyjnej i sieci sklepów Organique.

McDonald’s: od śniadania do... śniadania
W nowych restauracjach McDonald’s śniadania będą podawane przez cały dzień – zapowiadają przedstawiciele koncernu.

JLD rozwinie się do wiosny
40 salonów do marca 2007 roku – to plany sieci Jean Louis David. W październiku sieć powiększy się o dwa nowe salony - zostaną otwarte w Tarnowie i w Krakowie. Wówczas sieć będzie liczyć 36 salonów.

Empik sprzedaje własne, kupuje franczyzowe
EM&F sprzedaje Galerię Centrum, poszerza za to portfel marek franczyzowych.

Vento Milano w katalogu franczyz i systemów partnerskich
W katalogu franczyz i systemów partnerskich prezentujemy sieć odzieżową Vento Milano.

Ecco przyciągają marki
Duńska firma obuwnicza Ecco Sko zapowiada dalszą ekspansję w Polsce. Firma planuje rozwój poprzez wejścia do sklepów wielu marek.

Eska ma Asa
Jeśli KRRiT wyrazi zgodę, inowrocławskie Radio As zmieni nazwę na Radio Eska. Stacja dołączy do sieci na podstawie umowy franczyzowej.

Expander w Rosji
Uruchomienie sieci mobilnych doradców finansowych oraz otwarcie placówki w Moskwie – to plany Expandera na najbliższe kilka miesięcy.