PRZEGLĄD RYNKU
Chłopskie Jadło na swoim
Krakowska Grupa Chłopskie Jadło zrezygnowała z uruchamiania sklepów franczyzowych. Chce zbudować sieć własnych placówek handlowych.
Północ coraz silniejsze na południu
Biuro nieruchomości Północ otworzy w lutym pierwszą franczyzową jednostkę.
CCC wchodzi z butami do Rosji
W całej Polsce szybko przybywa sklepów CCC. Lider krajowego rynku obuwniczego chce w tym roku rozbudować sieć handlową, wprowadzić dwie nowe marki i wejść do Rosji. Ambitne plany już dzisiaj doceniają inwestorzy giełdowi.
ShopPracz w katalogu franczyz i systemów partnerskich
W katalogu franczyz i systemów partnerskich prezentujemy sieć sklepów chemicznych ShopPracz.
Koniec marzeń o wielkiej sieci
Miała być sieć składająca się z 40-50 barów rybnych. Powstało pięć, ale niebawem też znikną. Zarząd Wilbo, giełdowej spółki zajmującej się przetwórstwem rybnym, podjął od dawna oczekiwaną decyzję o zaprzestaniu działalności przez sieć barów rybnych Pesca Bar.
Value meal powraca
Po kilku latach inwestowania w coraz bardziej wyszukane menu, amerykańskie sieci fast foodów powracają do idei "value meal" – taniego posiłku.
Artman pewny swego
Krakowski Artman jest zadowolony z wyników w IV kwartale 2005 roku i nie zamierza weryfikować całorocznych prognoz. W 2006 roku liczy na dalszy wzrost.
Lotos stawia na segment premium
- rozmowa z Marcinem Zachowiczem, rzecznikiem prasowym Grupy LOTOS SA.
Kolekcja pod kluczem
Mrówka, która od 1996 r. prężnie tkała sieć sklepów w całej Polsce, ma kłopoty. Jesienno-zimową kolekcję zatrzymał urząd celny.
Kukartka interesuje się Warszawą
Sieć sklepów z upominkami Kukartka planuje w 2006 roku uruchomić kolejne 5-6 placówek.
A-Petit stawia na franczyzę
Rozbudowa sieci do 10-15 lokali w Warszawie oraz otwarcie co najmniej 30 lokali franczyzowych w największych miastach Polski - to plany sieci barów kanapkowych A-Petit na najbliższe 4-5 lat.
Pierwsze franczyzowe Leśne Runo
Leśne Runo otworzyło w połowie listopada pierwszą franczyzową restaurację. Jest zlokalizowana w miejscowości Kajew koło Krośniewic przy stacji paliw Delfin.
Rozwój sieci detalicznej LOTOS
LOTOS zdecydował, że nie będzie wprowadzał na rynek „taniej” sieci stacji paliw.
Gino Rossi na giełdę
Słupski producent obuwia planuje w drugim kwartale 2006 r. wejść na giełdę. Pieniądze uzyskane z emisji chce przeznaczyć na rozwój sieci w kraju i za granicą.
10 flagowych sklepów w stolicach Europy
Samanta, producent i projektant bielizny, myśli o kilku własnych punktach w Polsce i dziesięciu salonach franczyzowych w Europie.
Konsolidacja hurtu z wizją upublicznienia
Polska Sieć Handlowa Unia skokowo zwiększa obroty i zasięg. Niewykluczone, że wzorem Eldorado i Eurocasha wejdzie na giełdę.
Zyski branży odzieżowej spadły o połowę
Przychody i zyski polskiej odzieżówki maleją. Ale część firm, mimo silnej konkurencji, dobrze sobie radzi.
Doradzaj firmom, zarządzaj jakością, chroń dane osobowe
Od nowego roku DGE Bruxelles wprowadza do oferty nowe usługi. Poza doradztwem w zakresie pozyskiwania dotacji unijnych, każde biuro będzie świadczyć pomoc w zarządzaniu jakością w firmie oraz we wdrażaniu przepisów związanych z ochroną danych osobowych.
LOTOS kupił sieć Esso
39 stacji paliw. 14 działek. Segment biznesu kart paliwowych dla klientów komercyjnych. Zespół doświadczonych pracowników. Wszystko to przejęła spółka LOTOS Paliwa. Umowę ostateczną w tej sprawie zawarto z ExxonMobil Poland.
Teraz Polska, jutro Pribałtyka
Odzieżowa firma New Yorker zamierza powiększyć krajową sieć o 30 sklepów. Równocześnie wchodzi do Łotwy, Estonii i Litwy.