Szybko na koncie

Czwartek
02.03.2017
Dużą zaletą Mobilnego Wpłatomatu, odróżniającą tę usługę od tradycyjnego konwoju gotówki, jest natychmiastowe księgowanie środków na rachunku.
 

Jeśli więc właściciel sklepu ma do wykonania pilne płatności podatków, ZUS-u czy pensji pracowników, może zrobić to od razu po skorzystaniu z Mobilnego Wpłatomatu.

Wpłatomat razem z rachunkiem

Aby wpłacić pieniądze do Mobilnego Wpłatomatu, trzeba posiadać konto w Idea Banku oraz kartę płatniczą. Sam rachunek nic nie kosztuje, a opłata za kartę nie zostanie naliczona, jeżeli właściciel wykonuje nią płatności na kwotę co najmniej 400 zł miesięcznie.

Mobilnie, czyli wygodnie

Przedsiębiorca prowadzący sklep, stację benzynową czy punkt usługowy może zaoszczędzić kilka tysięcy złotych miesięcznie dzięki regularnemu korzystaniu z usług konwoju gotówki. Mobilny Wpłatomat dostarczy gotówkę do banku beż żadnych opłat, a środki będą od razu zaksięgowane na rachunku.

Tylko jedna trzecia przedsiębiorców prowadzących małe firmy rozlicza się wyłącznie w gotówce, a większość, bo aż 68 proc., łączy rozliczenia gotówkowe z bezgotówkowymi – wynika z badania Idea Banku przeprowadzonego na grupie 300 osób prowadzących własną działalność gospodarczą. Taki wynik oznacza, że praktycznie każdy właściciel małej firmy codziennie mierzy się z problemem, jak szybko i bezpieczne dostarczyć firmowy utarg do banku.

Kilka tysięcy zostaje w kasie

Wielu przedsiębiorców robi to samodzielnie, aby uniknąć wysokich kosztów. Przyjmując założenie, że jednorazowy konwój gotówki w mieście to koszt rzędu 50-100 zł netto, można szacować, że przedsiębiorca prowadzący w systemie franczyzowym trzy sklepy, z których utarg odbierany jest sześć razy w tygodniu, wydaje na ten cel między 3600 a 7200 zł netto miesięcznie. Do kwoty tej należy jeszcze dodać opłatę za przeliczenie gotówki, ok. 0,04 proc. od przewożonej kwoty.

Przedsiębiorcy, którzy gotówkę dostarczają do banku samodzielnie, niby kosztów finansowych nie ponoszą, ale za to tracą na przejazd swój cenny czas, zamiast przeznaczyć go na rozwój biznesu. Do tego dochodzi kwestia bezpieczeństwa takiego transportu, w szczególności jeżeli utarg przewożą kobiety, nierzadko korzystające z komunikacji… miejskiej. Z badań przeprowadzonych przez Idea Bank wynika, że aż 38 proc. przedsiębiorców samodzielnie dostarczających utarg do banku robi to pod koniec dnia, po zamknięciu firmy, a więc przez dużą część roku porusza się z firmowym zarobkiem po zmroku.

W obu przypadkach bardzo korzystnym rozwiązaniem może okazać się Mobilny Wpłatomat. Taką usługę rozwija Idea Bank. Zamawiany przez specjalną aplikację samochód jedzie pod adres wskazany przez przedsiębiorcę, aby ten mógł bezpiecznie wpłacić utarg do banku. Zamówienie na Mobilny Wpłatomat można złożyć również telefonicznie.

Można zamówić auto na stałą godzinę

Usługa dostępna jest w największych polskich aglomeracjach: Warszawie, Trójmieście, Szczecinie, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Białymstoku, Lublinie i Rzeszowie. Decyzje o uruchomieniu usługi w kolejnych miastach podejmowane są po konsultacjach z przedsiębiorcami, prowadzonych m.in. w mediach społecznościowych. W tej chwili po polskich drogach jeździ 19 Mobilnych Wpłatomatów, a kolejnych 18 powinno się na nich pojawić najpóźniej do czerwca tego roku.

Mobilny Wpłatomat można zamówić od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.20 do 21.20. Krańcowe godziny wyznaczają pierwszy i ostatni kurs. W aglomeracjach warszawskiej i katowickiej usługa dostępna jest też w weekendy w godzinach 9-17.20. Firmy najchętniej wybierają godziny od 18 do 20 – wtedy najczęściej wpłacane są do banku dzienne utargi z kiosków, sklepów spożywczych, kawiarni oraz punktów usługowych. Aktywnymi użytkownikami Mobilnego Wpłatomatu są też komisy samochodowe, agenci nieruchomości i pośrednicy finansowi, pracownicy branży budowlanej czy właściciele sezonowych punktów sprzedaży (lody, owoce, fajerwerki itp.).

Większe obłożenie wpłatomatów w godzinach 18-20 nie oznacza jednak, że zamówienie samochodów w tym terminie będzie trudne. – Na prośbę klientów wprowadziliśmy możliwość stałych zamówień, na przykład codziennie na godzinę 19. Klient, który uzgodni takie zamówienie z bankiem, będzie miał pewność, że każdego dnia o tej samej porze auto będzie na niego czekało we wskazanym miejscu – wyjaśnia Łukasz Vászon, odpowiedzialny za projekt Mobilnego Wpłatomatu w Idea Banku. – Już 20 proc. zleceń, jakie obsługują Mobilne Wpłatomaty, to zlecenia stałe – dodaje. Wśród stałych klientów korzystających z wpłatomatu coraz więcej jest też sieci sklepów, zwłaszcza takich, które działają w modelu franczyzowym.

Darmowa usługa

Aby wpłacić pieniądze do Mobilnego Wpłatomatu, trzeba posiadać konto w Idea Banku oraz kartę płatniczą. Sam rachunek nic nie kosztuje, a opłata za kartę też nie jest naliczana, jeżeli właściciel wykonuje nią płatności na kwotę co najmniej 400 zł miesięcznie. Przeprowadzenie transakcji jest bardzo proste i intuicyjne, a w razie ewentualnych trudności można skontaktować się z biurem obsługi przez zamontowany w samochodzie interkom.

Pierwszy Mobilny Wpłatomat pojawił się w Warszawie na początku 2015 roku i od tego czasu usługa cały czas jest rozwijana. – Wsłuchujemy się w głos przedsiębiorców, aby wprowadzać kolejne udogodnienia – zapewnia Łukasz Vászon. Jednym z ograniczeń dla osób wpłacających jednorazowo duże kwoty, rzędu kilkuset tysięcy złotych, była pojemność podajnika, w którym umieszcza się banknoty. W pierwszym aucie pojemnik mieścił 50 banknotów, a później zwiększono go do 150. Dla niektórych przedsiębiorców i to okazało się niewystarczające – duża wpłata wciąż mogła zajmować kilkadziesiąt minut. Dlatego jednym z najnowszych udogodnień są wrzutnie, umieszczane w autach obok maszyny wpłatomatu. Idea Bank rekomenduje zamawianie samochodów z wrzutnią przy wpłatach przekraczających 20 tys. zł.

Aby dokonać takiej wpłaty, trzeba mieć specjalną kopertę, w której umieszcza się pieniądze. Można do niej włożyć nie tylko banknoty, ale też bilon, co jest wygodne szczególnie dla właścicieli kiosków i sklepów. Wpłata dokonana za pośrednictwem wrzutni, podobnie jak przy użyciu wpłatomatu, nic nie kosztuje, niezależnie od tego, czy wpłaca się banknoty, czy bilon. Jeśli firma raz skorzysta z Mobilnego Wpłatomatu, zaczyna używać go regularnie. Aż 79 proc. klientów zamówiło go przynajmniej trzy razy.


Małgorzata Samborska
menedżer ds. kluczowych klientów

POPULARNE NA FORUM

Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.

4 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2023