Zarabiaj w erze F-commerce

Reklama osobista na Facebooku pozwala na analizowanie zachowań klientów w sklepach internetowych i oferowanie im produktów dopasowanych do ich preferencji.
Wtorek
30.09.2014
Facebook to nie tylko portal społeczenościowy. To potężne narzędzie sprzedażowe. Jak je wykorzystać?
 

Swoje reklamy na Facebooku umieszcza ponad 1,5 mln firm. W wirtualnym świecie „Twarzoksiążki” czeka 1,2 mld potencjalnych klientów z całego świata, w tym 12 mln nad Wisłą. Tradycyjne reklamy przynoszą jednak niewiele korzyści, bo średnio na 1 tys. wyświetleń notują raptem 4 kliknięcia. Nieco lepiej radzą sobie reklamy gier (6 kliknięć), za to branża e-commerce plasuje się poniżej średniej – 3 kliknięcia… Mimo tego media społecznościowe są obecnie jednym z ważniejszych kanałów promocji dla wielu firm.

– Zachętą jest nie tylko duża liczba aktywnych użytkowników, ale też mała bariera wejścia oraz stosunkowo proste w obsłudze narzędzia do zarządzania kampaniami reklamowymi. Istotny jest też niski koszt prowadzenia takich działań, który w przypadku Facebooka zaczyna się już od kilku złotych dziennie. Jest to więc platforma, którą chętnie testują zarówno firmy o mniejszych, jak i większych budżetach – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w firmie doradczej Sociomantic Labs.

Facebook, świadomy swojej siły i zasięgu, wychodzi naprzeciw firmom, które szukają w nim szans na zwiększenie sprzedaży. Od niedawna testuje więc nowe narzędzie – przycisk „Kup”, mający umożliwić firmom sprzedawanie swoich produktów i usług bez opuszczania portalu. Przycisk  będzie można dołączyć zarówno do reklam, jak i postów zamieszczanych w portalu.

Efektywność tradycyjnych facebookowych reklam pozostaje jednak niska, a na dodatek koszty opartych na nich kampanii cały czas rosną. Jak więc prowadzić kampanie promocyjne, by skutecznie zwiększać sprzedaż? Rozwiązaniem może być personalizacja przekazu reklamowego, czyli dostosowanie go do zainteresowań konkretnych użytkowników. To z kolei wymaga tworzenia dużej liczby unikatowych ofert. Proces ten można jednak zautomatyzować, korzystając z reklamy osobistej (ang. programmatic). Dzięki niej możliwe jest analizowanie zachowań klientów w sklepach internetowych, ich historii zakupowych oraz szeregu dodatkowych danych. Na tej podstawie, z bardzo dużym prawdopodobieństwem można wytypować produkty, które będą wpisywały się w potrzeby konkretnego konsumenta, a następnie wyświetlić mu te oferty bezpośrednio na Facebooku.

– Wszystkie te działania, łącznie z przygotowaniem zindywidualizowanych reklam, odbywają się w sposób zautomatyzowany i w czasie rzeczywistym, a efekty są widoczne bardzo szybko. Taka spersonalizowana reklama wykazuje  znacznie większą skuteczność od standardowych przekazów. Cechuje się też większą średnią liczbą kliknięć – wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Co ważne, tak przygotowana kampania może zostać przeprowadzona nie tylko na Facebooku. Oferty dedykowane konkretnemu użytkownikowi mogą być wyświetlane również w innych serwisach społecznościowych, w ramach reklam Google oraz na stronach internetowych. (gum)


POPULARNE NA FORUM

Jaka reklama się opłaca?

Tak, marketing szeptany, dobra opinia rozchodząca się pantoflowo zawsze na plus. Ale to nie w każdej branży przynosi aż takie efekty. Ja mam zróżnicowane produkty, a...

83 wypowiedzi
ostatnia 21.01.2019
Pomysł na biznes - restauracja regionalna

Jak ma się dobrych ludzi to wszystko jest możliwe. Samemu nie trzeba gotować. Trzeba umieć zarządzać.

14 wypowiedzi
ostatnia 17.01.2019
Skąd wziąć pieniądze na biznes?

Są różne sposoby na zdobycie pieniędzy. Najlepiej jest oczywiście zaoszczędzić, ale to wszystko zależy od wypłaty, jak i od wydatków. Warto też pomyślec o partnerze...

2 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019
Własny biznes z małym kapitałem

Stosunkowo niewielkim kosztem można uruchomić mobilną myjnię parową. warto zerknąć na greensteam.pl po więcej informacji

124 wypowiedzi
ostatnia 30.12.2018
kolektura lotto

A ja wam mówię że to złodzieje ! ProwiZje rzędu 300-400 zł Zdrpki na których ciągle chcą oszulac, nigdy nie mieliśmy problemu z pracownikami zawsze wszystko się...

13 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2018
Witam

Witam wszystkich użytkowników. Właśnie dołączyłem do waszego grona.

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Ubezpieczenie samochodu

Orientujecie sie moze gdzie najlepiej bedzie je wykupic?

1 wypowiedzi
ostatnia 15.11.2018
Sklep z odżywkami w Poznaniu

Olimp trzyma poziom, znam ich suple od lat i zawsze się po nich dobrze czuję, czy buduję masę, czy spalam, to zawsze te efekty są przyśpieszone, zdrowe, naturalne....

9 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2018