Zarabiaj w erze F-commerce
Swoje reklamy na Facebooku umieszcza ponad 1,5 mln firm. W wirtualnym świecie „Twarzoksiążki” czeka 1,2 mld potencjalnych klientów z całego świata, w tym 12 mln nad Wisłą. Tradycyjne reklamy przynoszą jednak niewiele korzyści, bo średnio na 1 tys. wyświetleń notują raptem 4 kliknięcia. Nieco lepiej radzą sobie reklamy gier (6 kliknięć), za to branża e-commerce plasuje się poniżej średniej – 3 kliknięcia… Mimo tego media społecznościowe są obecnie jednym z ważniejszych kanałów promocji dla wielu firm.
– Zachętą jest nie tylko duża liczba aktywnych użytkowników, ale też mała bariera wejścia oraz stosunkowo proste w obsłudze narzędzia do zarządzania kampaniami reklamowymi. Istotny jest też niski koszt prowadzenia takich działań, który w przypadku Facebooka zaczyna się już od kilku złotych dziennie. Jest to więc platforma, którą chętnie testują zarówno firmy o mniejszych, jak i większych budżetach – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w firmie doradczej Sociomantic Labs.
Facebook, świadomy swojej siły i zasięgu, wychodzi naprzeciw firmom, które szukają w nim szans na zwiększenie sprzedaży. Od niedawna testuje więc nowe narzędzie – przycisk „Kup”, mający umożliwić firmom sprzedawanie swoich produktów i usług bez opuszczania portalu. Przycisk będzie można dołączyć zarówno do reklam, jak i postów zamieszczanych w portalu.
Efektywność tradycyjnych facebookowych reklam pozostaje jednak niska, a na dodatek koszty opartych na nich kampanii cały czas rosną. Jak więc prowadzić kampanie promocyjne, by skutecznie zwiększać sprzedaż? Rozwiązaniem może być personalizacja przekazu reklamowego, czyli dostosowanie go do zainteresowań konkretnych użytkowników. To z kolei wymaga tworzenia dużej liczby unikatowych ofert. Proces ten można jednak zautomatyzować, korzystając z reklamy osobistej (ang. programmatic). Dzięki niej możliwe jest analizowanie zachowań klientów w sklepach internetowych, ich historii zakupowych oraz szeregu dodatkowych danych. Na tej podstawie, z bardzo dużym prawdopodobieństwem można wytypować produkty, które będą wpisywały się w potrzeby konkretnego konsumenta, a następnie wyświetlić mu te oferty bezpośrednio na Facebooku.
– Wszystkie te działania, łącznie z przygotowaniem zindywidualizowanych reklam, odbywają się w sposób zautomatyzowany i w czasie rzeczywistym, a efekty są widoczne bardzo szybko. Taka spersonalizowana reklama wykazuje znacznie większą skuteczność od standardowych przekazów. Cechuje się też większą średnią liczbą kliknięć – wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.
Co ważne, tak przygotowana kampania może zostać przeprowadzona nie tylko na Facebooku. Oferty dedykowane konkretnemu użytkownikowi mogą być wyświetlane również w innych serwisach społecznościowych, w ramach reklam Google oraz na stronach internetowych. (gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyza to sprawdzona metoda współpracy, z której korzystają tysiące przedsiębiorców na całym świecie. Na czym polega ten model biznesowy?
Warto zacząć od prewencji, aby nie wpaść w spiralę zadłużenia. Co robić, jeśli pomimo tego problemy się pojawią?
Ile można zarobić na wynajmie mieszkań? I jak się do tego zabrać, żeby maksymalizować korzyści i minimalizować ryzyka?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...