Okres zwrotu z inwestycji w stoisko Monument9 wynosi zazwyczaj od 6 do 12 miesięcy.
Kamil Wiśniewski, franczyzodawca Monument9
Wtorek
07.11.2017
O przewadze punktów sieciowych nad niezrzeszonymi w branży GSM opowiada Kamil Wiśniewski, franczyzodawca Monument9.
 

Rynek w branży akcesoriów GSM staje się coraz bardziej nasycony – czy to oznacza, że jest coraz mniej miejsca na nowe placówki?
Rynek jest nasycony, jednak powoli wypierane są z niego jednoosobowe firmy, które nie działają pod szyldem znanej marki. Bardzo często otrzymujemy oferty na takie opuszczone lokalizacje, w których później z powodzeniem prowadzimy punkt sieciowy. Od niedawna również małe firmy wysyłają do nas zapytania w sprawie możliwości przyłączenia się do sieci Monument9. Zamierzamy skorzystać z tej drogi rozwoju. Obecnie mamy już blisko 30 placówek. Proponujemy bardzo korzystne warunki dla franczyzobiorców. I mówię tu nie tylko o finansach. Mamy również elastyczne warunki zakupowe – nie narzucamy minimalnych kwot zakupów, ani asortymentu, który trzeba mieć w ofercie. Mamy bardzo indywidualne podejście do współpracy.

Ile trzeba wydać na uruchomienie punktu Monument9?
Całkowita kwota inwestycji rozpoczyna się od 35 tys. zł w przypadku wyspy, 50 tys. w wypadku salonu w markecie, a kończy się nawet na kwocie powyżej 150 tys w przypadku salonu w dużej galerii handlowej. Wszelkie opłaty – licencyjne, franczyzowe – ustalamy z franczyzobiorcami indywidualnie. Okres zwrotu z inwestycji to zazwyczaj od 6 do 12 miesięcy. Jako franczyzodawca oferujemy przede wszystkim kompleksowe szkolenie, bezpłatny projekt aranżacji lokalu oraz wsparcie marketingowe. Najważniejsze jednak jest nasze wsparcie na początkowym etapie inwestycji. Cały czas poszerzamy także asortyment oraz staramy się wprowadzać do oferty nowe modele akcesoriów. To ważne, bo rynek GSM zmienia się dosłownie z dnia na dzień. W naszej hurtowni franczyzobiorcy mają do wyboru około 30 tys. produktów.

Jakie lokalizacje są najlepsze dla punktów z akcesoriami GSM?
Zdecydowanie najbardziej atrakcyjne są punkty w marketach oraz galeriach handlowych. Jednak nie wykluczamy otwierania placówek także w innych lokalizacjach. Na przykład od ponad roku prowadzimy własny punkt na dworcu centralnym w Warszawie. Znalezienie odpowiedniego miejsca na placówkę jest dzisiaj bardzo trudne, jednak dzięki naszym kontaktom w firmach zajmujących się komercjalizacją nieruchomości możemy służyć pomocą naszym franczyzobiorcom. Wszystkie punkty obowiązuje spójna koncepcja wizualna.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


POPULARNE NA FORUM

Biznes na małym rynku

dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Biznes na małym rynku

NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...

2 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2020
Zarabiać przez telefon

To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów

2 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Play się opłaca?

Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.

3 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..

Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?

A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?

3 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Zarabiać przez telefon

Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.

2 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?

moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji

7 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018