Franczyza w nieruchomościach

Imponujące wyniki
Imponujące wyniki / W 2017 r. roku Biura Obrotu Nieruchomościami należące do Grupy WGN zrealizowały ponad 7200 transakcji handlowych. Ich wartość określa się na ponad 1,8 miliarda złotych.
Jest wiele możliwości rozwoju na rynku nieruchomości. Jeśli interesuje Cię doradztwo i pośrednictwo to zastanów się nad modelem franczyzowym.
 

Dzięki dużej, rozpoznawalnej marce i wsparciu, jakie otrzymuje od sieci, ma szansę szybko osiągać sukces zawodowy i finansowy a przede wszystkim utrzymać wysoką pozycję na rynku. Choć system franczyzowy na pierwszy rzut oka nie kojarzy się z rynkiem nieruchomości, także w tym segmencie świetnie się sprawdza. Wejście w segment nieruchomości jest pozornie znacznie bardziej łatwe po wejściu w życie prawa deregulującego ten zawód.

Od 1 stycznia 2014 roku działalność pośrednika w obrocie nieruchomościami nie wymaga już posiadania licencji zawodowej. Nie są także konieczne inne licencje, zezwolenia czy koncesje. W praktyce każda osoba posiadająca zdolność do czynności prawnych, może założyć biuro nieruchomości. Przyjęte uregulowania znoszą konieczność posiadania praktyki zawodowej. Jedynym warunkiem działania jako pośrednik jest więc wyłącznie podpisanie umowy z klientem oraz obowiązkowe ubezpieczenie.

- Jeśli ktoś chce się wyróżnić na rynku, może to zrobić na dwa podstawowe sposoby: pierwszym jest oczywiście jakość oferowanych usług, drugim znana i ceniona marka. W przypadku prawidłowo funkcjonującej franczyzy, takie biuro otrzymuje dwa w jednym, bowiem działanie pod szyldem np. WGN obliguje do zachowania wysokich standardów. Nasi Partnerzy dostają know – how, a więc konkretne wytyczne, które gwarantują nie tylko sukces biznesowy, ale i jakość. Dlatego też świadomy klient chętniej wybierze cenione biuro znanej marki, niż firmę typu no-name– tłumaczy Leszek Michniak.

WGN istnieje już od 1991 roku, może pochwalić się imponującymi wynikami w branży. Rozpoznawalność marki potwierdza szereg badań, typu „tajemniczy klient”, które pokazują, że WGN to szyld najlepiej rozpoznawalny w Polsce w segmencie pośrednictwa nieruchomości. Koncern działający w systemie franczyzy może też pochwalić się szeregiem wyróżnień – m.in. uzyskaniem tytułu Ikony Biznesu 2015, Symbolu Rozwoju Biznesu Roku 2014 i kilkudziesięciu innych prestiżowych wyróżnień i nagród. W 2017 r. roku Biura Obrotu Nieruchomościami należące do Grupy WGN zrealizowały ponad 7200 transakcji handlowych. Ich wartość określa się na ponad 1,8 miliarda złotych.

Oczywiście nie sama siła marki się liczy. Istotne jest natomiast to, na co franczyzobiorca może liczyć. Zakres franczyzy, zasady jej działania określa tzw. pakiet franczyzowy. W przypadku WGN ten pakiet obejmuje m.in. możliwość korzystania z systemu identyfikacji wizualnej WGN: logotypu, zewnętrznych oznaczeń, wzorów dekoracyjnej typografii oraz firmowych druków, wzór systemu aranżacji i wyposażenia wnętrza biura, udostępnienie księgi standardów, a więc liczącej ponad 200 dokumentów zawierających między innymi: zasady bezpieczeństwa wszystkich transakcji WGN, umowy pośrednictwa, oferty handlowe, wykaz materiałów istotnych przy zawieraniu umowy pośrednictwa i wiele innych ważnych dokumentów. Franczyzodawca oferuje również m.in. partycypację w kosztach poniesionych przez franczyzobiorcę na rzecz lokalnych działań marketingowych, oraz doradztwo i bieżące wsparcie formalno-prawne.

- W przypadku franczyzy w nieruchomościach jednym z podstawowych elementów pakietu franczyzowego powinien być dostęp do szerokiej gamy efektywnych narzędzi promujących nieruchomości danego biura. Dziś zasada jest prosta: albo istniejesz w internecie, albo nie istniejesz w ogóle – tłumaczy Leszek Michniak. - W przypadku WGN kładziemy na to wielki nacisk, dlatego franczyzobiorca dostaje dostęp do programu iNET.wgn.online - profesjonalnego narzędzia obsługującego Biura WGN w Internecie, uważanego za najlepszy w Polsce. Dzięki systemowi MLS WGN następuje wielokrotna wymiana ponad 30 tysięcy ofert nieruchomości pomiędzy placówkami WGN. Biuro dostaje też dostęp do narzędzia CRM, które zapewnia efektywne zarządzanie ofertami nieruchomości oraz uzyskuje przypisany wyłącznie franczyzobiorcy indywidualny portal internetowy wyposażony w zaawansowaną wyszukiwarkę ofert nieruchomości, działający w 65 językach. Ponadto każda nieruchomość biura jest automatycznie eksportowana do ponad stu kilkudziesięciu portali internetowych.

Ważnym elementem marketingujest  promocja nie tylko konkretnych rodzajów nieruchomości ale i całej grupy, dlatego w przypadku WGN ogromną wagę przykłada się do obecności na ważnych wydarzeniach w segmencie nieruchomościowym (m.in. targi MIPIM w Cannes, Expo Real w Monachium) oraz obecności na łamach ogólnopolskich portali informacyjnych.

-Dzięki obecności na targach międzynarodowych oraz publikacji ofert we własnych tytułach wydawniczych: „Property Journal” oraz „Apartamenty i Rezydencje” a także publikacji na portalach internetowych poświęconych sprzedaży nieruchomości drogich i luksusowych WGN uzyskuje wysokie przychody z obrotu nieruchomościami. – komentuje Leszek Michniak.

Sukces w segmencie franczyzy w nieruchomościach zależy od wielu czynników – oczywiście liczy się operatywność pośredników, ale też znaczenie ma szeroka wiedza. Prawidłowo działająca franczyza musi opierać się na ciągłym szkoleniu, udoskonalaniu, dobrej komunikacji między centralą a biurami. Szyld pod którym działają biura, oczywiście poza pakietem niezbędnych szkoleń i ciągłej opieki merytorycznej, powinien też być miejscem wymiany doświadczeń, w którym poszczególne biura spotykają się z centralą i z innymi biurami.

Wielką niewiadomą jest to, w jakim kierunku będzie rozwijał się rynek nieruchomości w Polsce, ale z każdym rokiem ogólny obrót na rynku nieruchomości zwiększa się w sposób bardzo dynamiczny. Tylko chętnych na zakup czy wynajem mieszkania jest w chwili obecnej ponad 2 mln osób. Rośnie również atrakcyjność rynku najmu, m.in. dzięki niskim stopom procentowym i wzmożonemu popytowi ze strony obcokrajowców. Przed branżą nieruchomościową, więc obiecująca przyszłość, jednak wykorzystają ją dobrze tylko ci, którzy zaoferują lepszą jakość. Przy wysypie mikro -biur, z jakimi mamy obecnie do czynienia, przetrwają ci, którzy działają w systemie. Dlatego franczyza w branży nieruchomościowej będzie się rozwijać. Mały zniknie na dużym rynku. Pod wspólną marką ma szansę przetrwać, zaoferować odpowiedni standard i odnieść sukces biznesowy tylko duży gracz. - podkreśla Leszek Michniak.

Zainteresowanych nawiązaniem współpracy zapraszamy na stronę www.wgn.pl oraz do zapoznania się: Franczyza - Nieruchomości WGN lub do kontaktu do Dagmary Komarnickiej, Manager Rozwoju Sieci Franczyzowej, tel. 71 337 84 00, e-mail: d.komarnicka@wgn.pl.