Hybrydowa franczyza
NeoNail ma obecnie 125 własnych punktów sprzedażowych oraz 65 franczyzowych.
– Ale te liczby zmieniają się dosłownie z dnia na dzień, bo placówek przybywa bardzo szybko – zastrzega Sabina Frąckowiak, menedżer sieci franczyzowej NeoNail.
Na początku marka przyjęła założenie, że będzie rozwijać się w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Ale teraz nowe punkty powstają też w znacznie mniejszych miejscowościach – już od 20 tys. mieszkańców.
– Każdą lokalizację sprawdzamy indywidualnie, badając jej potencjał sprzedażowy – wyjaśnia Sabina Frąckowiak.
NeoNail lokuje swoje punkty głównie w galeriach handlowych – dużych i małych, także w pasażach przy hipermarketach. Placówki powstają w trzech formatach: jako wyspy handlowe, sklepy oraz showroomy – czyli miejsca, które nie tylko prowadzą sprzedaż, ale także organizują szkolenia.
Minimalna kwota inwestycji w punkt prowadzący sprzedaż lakierów hybrydowych oraz akcesoriów do stylizacji paznokci to 21 tys. zł netto. Taka suma wystarczy w przypadku wynajmu w pełni wyposażonego stoiska (obejmuje też zatowarowanie).
– Oczywiście biorca może też kupić stoisko u wskazanych przez nas dostawców – dodaje Sabina Frąckowiak. – Jego wielkość zależy od powierzchni, jaką zgodzi się wynająć galeria handlowa. Natomiast jeśli chodzi o wielkość sklepów, to nie mamy żadnych ograniczeń dotyczących minimalnej czy maksymalnej powierzchni.
Franczyzobiorca albo sam proponuje lokalizację dla placówki, albo może liczyć na wsparcie w jej poszukiwaniach (i negocjacjach stawek najmu) ze strony licencjodawcy. Centrala firmy zapewnia także szkolenia, zarówno produktowe, jak i sprzedażowe. Odbywają się one przed otwarciem nowego punktu i później, w trakcie jego działalności, w miarę potrzeb czy też np. zatrudniania nowych pracowników. Są bezpłatne. Licencjobiorca może też liczyć na doradztwo przy rekrutacji pracowników, wsparcie marketingowe, stałą pomoc przy ewentualnych bieżących problemach. Jak informuje franczyzodawca, placówki osiągają rentowność z reguły między 3 a 6 miesiącem działalności.
– Mamy franczyzobiorców, którzy sami stają za ladą i pracują w swojej placówce – mówi Sabina Frąckowiak. – Ale są też tacy, którzy prowadzą już po kilka naszych stoisk i zatrudniają sporo personelu. Obecny rekordzista prowadzi dziewięć punktów z szyldem NeoNail.
Trzy możliwości / Placówki powstają w trzech formatach: jako wyspy handlowe, sklepy oraz showroomy – czyli miejsca, które nie tylko prowadzą sprzedaż, ale także organizują szkolenia. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Drogerie Natura to biznes z gwarancją wsparcia
/01.10.2025
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, zatowarowanie i wsparcie. Możesz zarabiać od pierwszego dnia.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Park rozrywki: biznes z przyszłością
/02.12.2025
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...