Jakość wygrywa z ceną
Gdzie najlepiej otworzyć sklep Organique?
Z naszego doświadczenia wynika, że nasza marka najlepiej broni się w dużych miastach i w galeriach handlowych. Warto jednak zwrócić uwagę, że przy lokalizacjach z mniejszym trafikiem koszty prowadzenia działalności są znacznie niższe, a więc i takie sklepy przynoszą zyski. Placówki pod szyldem Organique można otwierać zarówno w formie sklepów, jak i wysp handlowych. W zależności od lokalizacji i wybranego formatu kwota inwestycji wynosi od 60 do 150 tys. zł. Nasz architekt dostosowuje projekty do wymogów konkretnego miejsca. Sklepy mają powierzchnię 25-40 m2, ale zdarzają się odstępstwa, jeśli jakaś lokalizacja jest dla nas szczególnie istotna. Jeżeli franczyzobiorca tego potrzebuje, wspieramy go w negocjacjach z galeriami handlowymi. Ponieważ sami dostajemy też wiele ofert z centrów handlowych, często jesteśmy w stanie zaproponować nowym partnerom atrakcyjne lokalizacje.
Jakie wymagania stawiacie kandydatom na franczyzobiorców?
Na pewno cenne jest doświadczenie w branży kosmetycznej lub chociaż zainteresowanie tą branżą. To sprawia, że partner rozumie rynek i wie jak się po nim poruszać. Przekazujemy naszym franczyzobiorcom pełne know-how, które umożliwia im efektywne prowadzenie biznesu. Prowadzimy regularne szkolenia dla konsultantek, wspieramy w trakcie otwarcia placówki zarówno pod kątem wykonawczym, prawnym, jak i operacyjnym. Jeśli jest taka potrzeba pomagamy także w procesie rekrutacyjnym. Poza tym zapewniamy franczyzobiorcom oprogramowanie, podręcznik operacyjny, projekt lokalu. Organizujemy eventy dedykowane konkretnym licencjobiorcom, wspieramy ich w lokalnych akcjach marketingowych.
Ile wynosi opłata za przystąpienie do sieci?
Jednorazowa opłata wstępna wynosi 10 tys. zł. Nie ma miesięcznych opłat franczyzowych, składka na budżet reklamowy jest uzależniona od wysokości obrotów.
Jak szybko można liczyć na zwrot z inwestycji?
W 90 proc. przypadków inwestycja zwraca się po 9-12 miesiącach. Kategoria kosmetyków naturalnych bardzo prężnie się rozwija. Dosłownie z każdym miesiącem coraz bardziej widać umacnianie się trendu na wybieranie naturalnych i dobrych jakościowo produktów. Klientki zwracają coraz większą uwagę na jakość kosmetyków, a rzadziej kierują się ceną.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
Anna Gocałek, , dyrektor handlowy marki Organique / "W 90 proc. przypadków inwestycja w punkt Organique zwraca się po 9-12 miesiącach". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Drogerie Natura to biznes z gwarancją wsparcia
/01.10.2025
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, zatowarowanie i wsparcie. Możesz zarabiać od pierwszego dnia.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
AI przed sądem
/30.11.2025
Czy prawo autorskie jest gotowe na epokę generatywnej sztucznej inteligencji? Marcowy wyrok sądu w Dystrykcie Kolumbii w sprawie dr. Stephena Thalera pokazuje, że obecny system nie nadąża za technologią, a pytanie o autorstwo AI staje się coraz bardziej palące.
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...