(17:00) Ostatnia szansa
Jutro ostatni dzień Targów Franczyza. Radzimy wybrać się na nie od razu po śniadaniu, bo z franczyzodawcami będzie można porozmawiać tylko do godziny 15.00.
Zapraszamy również na wykłady na Forum Własnego Biznesu.
11.00 Cudzy pomysł na własny biznes – zasady współpracy we franczyzie. Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie PROFIT system
12.00 Prezentacja franczyzy: Założenia i innowacje modelu franczyzowego Xtreme Fitness Gyms. Łukasz Dojka, CEO Xtreme Fitness Gyms
13.00 Wiarygodna franczyza. Jak wybrać franczyzę, żeby zrobić dobry interes? Arkadiusz Słodkowski, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
(16.35) Mobilne biznesy
Na Targach Franczyza można też porozmawiać z przedstawicielami spółki Sweet Gallery, franczyzodawcy marek Lodolandia, Kołacz na Okrągło oraz Bafra Kebab (stoisko 4.29, 4.30, 4.34).
Jak zapewnia franczyzodawca, coraz więcej franczyzobiorców łączy koncept Lodolandia z konceptem Kołacz na Okrągło, dzięki czemu zyskują biznes całoroczny. Całkowity koszt inwestycji w tego typu punkt wynosi 139,9 tys. zł. Przyczepa jest niemal w całości leasingowana, a kwota wejścia w biznes wynosi zaledwie 20 tys. zł.
Aktualnie marka Lodolandia zajmuje w Polsce ok. 15 proc. rynku w branży lodowej. – Mamy apetyt na więcej. Dążymy do 1000 punktów Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. Co więcej, w przyszłym roku przedstawimy dwa nowe koncepty. Kolejny rok zapowiada się więc bardzo ciekawie – zapewnia Marcin Olesiak, prezes Sweet Gallery.
(16.20) Oferta dla dzieci, franczyza dla dorosłych
– Mieliśmy roczną przerwę w uczestnictwie w Targach Franczyza. Wróciliśmy, ponieważ franczyza się sprawdza. Za każdym razem na targach nawiązujemy kontakty z potencjalnymi franczyzobiorcami. Wszystko wskazuje na to, że wizyta na tegorocznych targach również zakończy się sukcesem. Zabawki kreatywne cieszą się sporym zainteresowanie. Wydaje się, że jest to koncept przyszłości – mówi Ireneusz Jarnot, dyrektor, ds. franczyzy marki Kreatywne Maluchy. – Na tegorocznej edycji targów jest jeszcze więcej odwiedzających niż w poprzednich latach, a co za tym idzie, chętnych do założenia własnego biznesu. Odwiedzający szukają i porównują oferty. Pytają głównie o to, ile można zarobić, ile można stracić i jakie są koszty otwarcia placówki „Kreatywne Maluchy”.
(16.00) Postaw na swoim
Grupa Muszkieterów rozwija dwa koncepty franczyzowe – sieć marketów spożywczych Intermarché oraz sklepów z branży dom i ogród pod szyldem Bricomarché. Warunkiem przystąpienia do Grupy jest wkład własny w wysokości minimum 400 tys. zł. Przedsiębiorcy pełnią w Grupie podwójną funkcję. Nie tylko są właścicielami sklepów, lecz także mają możliwość pełnienia strategicznych funkcji w strukturach centrali. Dzięki temu współdecydują m.in. o rozwoju całej sieci.
Na stoisku nr 1.25 i 1.31 na pytania o współpracę z Muszkieterami odpowiada m.in. Paweł Małyszko, franczyzobiorca sieci Intermarché.
(15.50) Biznes w panierce
Zapach smażonego kurczaka w panierce wyznacza drogę do stoiska Chicken King Family. Na miejscu można spróbować produktów marki i poznać szczegóły współpracy.
– Obecnie mamy do zaproponowania partnerski model współpracy. Naszego kurczaka w panierce można wprowadzić do menu już działających lokali, np. pizzerii, pubów, a nawet firm cateringowych. Są też lokale działające stricte pod naszym szyldem. A w tej chwili przygotowujemy ofertę franczyzową w formacie sieci przyczep gastronomicznych, które zaczną działać od przyszłego roku – mówi Łukasz Bojarowski z Chicken King Family. – Do wszystkich lokali, partnerskich i franczyzowych, dostarczamy panierkę i marynowane mięso kurczaka. Staraliśmy się jak najbardziej uprościć proces obsługi. Nie trzeba kupować mięsa, porcjować, marynować, co ogranicza możliwość popełnienia błędów na którymś etapie. Często jest tak, że w gastronomii nie pracują kucharze z prawdziwego zdarzenia. W przypadku naszego konceptu tak naprawdę po 10-minutowym szkoleniu można już smażyć kurczaka i nie zepsuć jego smaku.
Z przedstawicielami Chicken King Family można porozmawiać na stoisku 4.52.
(15.30) Franczyza z masażystkami z Bali
Rynek usług kosmetycznych przyciąga wielu przedsiębiorców, zarówno początkujących, jak i doświadczonych. Ale nic w tym dziwnego. Eksperci sygnalizują, że jego wartość rośnie o ok. 10 proc. rok do roku, bo Polacy coraz bardziej dbają nie tylko o swoją formę fizyczną, ale również o wygląd i dobre samopoczucie. Tendecję tę zauważył Piotr Buchalski, który chce w Polsce rozwijać sieć salonów masażu Orient Massage.
Koszt inwestycji w salon masażu zaczyna się już od 59 tys. zł. Kwota obejmuje opłatę franczyzową (28 tys. zł), zakup kosmetyków naturalnych, które również partner może sprzedawać (8 tys. zł), aranżację lokalu (11 tys. zł) i koszty zatrudnienia masażystki z Bali (12 tys. zł). Druga opcja współpracy jest nieco droższa, ale zakres działania o wiele szerszy i zaawansowany.
Na biowitalne SPA trzeba przeznaczyć co najmniej 198 tys. zł, z czego najwięcej kosztuje wyposażenie ponad 100 metrowej powierzchni salonu (100 tys. zł), zatrudnienie czterech masażystek z Bali (48 tys. zł) oraz zakup kosmetyków (ok. 22 tys. zł).
(15.10) Światowo w Pałacu Kultury i Nauki
Polska jest atrakcyjnym krajem dla inwestorów. Stabilnym, z rosnącą gospodarką i aktywnymi przedsiębiorcami. Dlatego wiele franczyz z zagranicy rozpoczyna ekspansję od Targów Franczyza – tu szukają swojego pierwszego franczyzobiorcy – zarówno pojedynczego, jak i także tzw. mastera, czyli przedstawiciela na całą Polskę.
Na Targach Franczyza obecni są m.in. przedstawiciele amerykańskich marek:
- Papa Johns i Little Caesars Pizza – pizzerie
- McDonald’s – ikona szybkiego jedzenia
- Subway – bary kanapkowe
- Speed Queen – pralnie
- Orkin – usługi zwalczania szkodników
Na franczyzę McDonald's ma chrapkę wiele osób. Barierą może być kwota inwestycji na wejście. Trzeba dysponować środkami własnymi w wysokości min. 1,5 mln zł. Nie mogą pochodzić z kredytu. Ale pożyczkę można wziąć już na pokrycie pozostałej części inwestycji – bo pełny wydatek na restaurację Złotych Łuków może sięgać 4,8 mln zł.
Rocznie w Polsce decyzję o złożeniu aplikacji podejmuje około 70 osób. Ale McDonald’s przesiewa kandydatów przez gęste sito. – Np. w ubiegłym roku do systemu przyjęliśmy cztery osoby – mówi Danuta Suska-Małkuszewska, starszy menedżer ds. franczyzy w McDonald’s Polska. – Takie proporcje wynikają z jednej strony z faktu, że bardzo rozważnie podchodzimy do przyjmowania nowych osób, stawiając na najlepiej rokujących, a z drugiej koncentrujemy się na przekazywaniu kolejnych restauracji najlepszym franczyzobiorcom, którzy już są w naszym systemie.
Obecnie tylko sześć osób z grona 69 franczyzobiorców marki prowadzi jedną restaurację. Średnia liczba lokali w rękach jednego franczyzobiorcy to 5,4. Rekordzista właśnie uruchomił swój 15. lokal. – Nawet bez dostępu do danych finansowych każdy odwiedzający nasze restauracje może przekonać się, że prowadzenie restauracji McDonald’s to dobry (co nie znaczy łatwy) biznes. Znajomość marki jest bardzo duża, sieć rośnie, ma skuteczny marketing, sprawdzony system, zamknięcia lokali są zjawiskiem niezwykle rzadkim – podkreśla Danuta Suska-Małkuszewska.
(14.50) Uroda się opłaca
Nie trzeba mieć doświadczenia w branży beauty, aby zostać licencjobiorcą marki Yasumi Instytut Zdrowia i Urody. – Obowiązkiem inwestora jest przede wszystkim zarządzanie biznesem, musi on znać się na ludziach. Zabiegi wykonuje bowiem wykształcony kierunkowo personel. Przed otwarciem Instytutu inwestor wraz z personelem przechodzi w Yasumi wszystkie niezbędne szkolenia, zarówno z obsługi urządzeń oraz marketingu – wyjaśnia Marzena Pawlik, dyrektor ds. sprzedaży programów sieci Yasumi.
Właściciele sieci szacują, że na rozpoczęcie działalności pod logo Yasumi Instytut Zdrowia i Urody potrzebne jest minimum 200 tys. zł netto. Jako że sieć nie pobiera opłaty wstępnej, całość środków przeznaczana jest na zakup sprzętu potrzebnego do wyposażenia salonu. Po stronie licencjobiorcy pozostaje jeszcze zakup lub wynajem lokalu oraz zaaranżowanie go zgodnie ze standardami sieci. Franczyzodawca deklaruje pomoc na każdym etapie współpracy.
Umowa franczyzowa podpisywana jest na pięć lat. Jak szacują właściciele, zwrot z inwestycji powinien nastąpić w ciągu ok. 24 miesięcy od otwarcia Instytutu. Zdarza się, że niektóre salony już pierwszy miesiąc zamykają z dużym zyskiem, inne muszą odczekać kilka miesięcy.
Z przedstawicielami marki można porozmawiać na stoisku 2.06.
(14.30) Elitarne grono
Polska Organizacja Franczyzodawców jak co roku jest partnerem Targów Franczyza. W wydarzeniu biorą udział firmy zrzeszone w POF, do których należy: Stava, Carrefour, McDonald’s, SO!COFFEE, New York Pizza Department, Żabka, PSB Mrówka, Intermarche i Bricomarche, Mail Boxes Etc., Makarun, Xtreme Fitness Gyms, Nest Bank, Getin Bank i Santander. Są to rzetelni i doświadczeni franczyzodawcy, którzy działają na rynku od lat, a także aktywnie uczestniczą w życiu Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
Polska Organizacja Franczyzodawców powstała w 2000 r. Misją organizacji jest stworzenie najlepszych warunków dla rozwoju franczyzy w Polsce, zwłaszcza w dziedzinie zagadnień prawnych i finansowych. POF jest animatorem rynku. Promuje franczyzę i biznes na swoim. Polska Organizacja Franczyzodawców jest członkiem Europejskiej Federacji Franczyzy (od 2010 roku) i Światowej Rady Franczyzy (od 2011 roku). Do organizacji mogą przystąpić wszystkie firmy spełniające wymogi statutowe, czyli udzielające franczyzy i deklarujące przestrzeganie Europejskiego Kodeksu Etyki Udzielania Franczyzy.
(14.10) Do wyboru, do koloru
Carrefour rozwija kilka formatów sklepów we franczyzie. Firma podejmuje współpracę z właścicielami samodzielnych sklepów oraz przedsiębiorcami dopiero startującymi w branży. Jednym z rozwijanych formatów jest Carrefour Express minimarket, oznaczony zielonym logo. Jest to koncept sklepów samoobsługowych o powierzchni powyżej 200 m², położonych w lokalizacjach miejskich i wiejskich, w których ważną częścią oferty są produkty świeże. Z kolei koncept Globi przeznaczony jest dla partnerów posiadających lokale od 50 m2. Sklepy z logo Globi są zlokalizowane na przedmieściach miast, a także w mniejszych miejscowościach.
Najbardziej popularnym konceptem z portfolio Carrefour jest Express Convenience. Ten stosunkowo niewielki sklep (zwykle ok. 90 m2) idealnie sprawdza się w dużych miastach, których mieszkańcy szukają wygodnych sklepów blisko domu lub w drodze do pracy. W sklepach Express Convenience klienci znajdą ofertę spożywczą, dań gotowych oraz usług dodatkowych.
Carrefour Express Convenience wymaga od franczyzobiorcy pozyskania lokalu, zakupu drukarek fiskalnych i opłacenia koncesji na alkohol. Całą resztą zajmuje się centrala firmy, która wyposaża lokal „pod klucz” i zapewnia zatowarowanie, za które płaci franczyzobiorca. Wartość pierwszego zatowarowania jest związana z powierzchnią sklepu oraz z przewidywanym obrotem. Carrefour rozwija też nowy koncept sklepu franczyzowego dla operatorów stacji paliw. Jest to połączenie najważniejszych zalet osiedlowego sklepu spożywczego i sklepu na stacji paliw. Wszystkie elementy nowego konceptu zostają dopasowane do wielkości lokalu znajdującego się na stacji oraz do jego lokalizacji – osiedlowej lub tranzytowej.
(13.50) Uczą, budują, zarabiają
Otwarcie placówki Edukido wiąże się z inwestycją od 18,7 do 33,5 tys. zł w zależności od obszaru, na jakim będzie działać franczyzobiorca.
– Zajęcia prowadzimy w przedszkolach, szkołach podstawowych, bibliotekach, świetlicach czy klubokawiarniach. Coraz częściej rodzice oczekują, aby tego typu zajęcia odbywały się w placówce, do której uczęszczają dzieci – mówi Jan Staniewicz, franczyzodawca Edukido. – Otwieranie własnej placówki angażuje przedsiębiorcę czasowo i w pierwszej kolejności dba on o rentowność lokalu. To przekłada się na zmniejszenie aktywności w placówkach zewnętrznych. W takim przypadku na zwrot z inwestycji trzeba będzie dłużej poczekać. Skupienie się na placówkach zewnętrznych jest bardzo korzystne. Co innego, jak potencjalny franczyzobiorca posiada już swój lokal i chce dołożyć zajęcia Edukido do już przez niego prowadzonych. Oczekiwania takich przedsiębiorców są inne, niż tych, którzy zaczynają od zera – dodaje.
Jeśli franczyzobiorca zdecyduje się na wynajem stałego lokalu, wówczas musi mieć 10-20 tys. dodatkowo na jego adaptację. Opłata wstępna wynosi 3-15 tys. zł.
Z przedstawicielami marki można porozmawiać na stoisku 3.02.
(13.30) Franczyza na słodko
Ta gorąca czekolada smakuje równie dobrze, jak wygląda :) Lviv Handmade Chocolate słynie z ręcznej technologii produkcji, której efektów można spróbować w kawiarniach pod tym właśnie szyldem. Na razie niestety tylko na Ukrainie i w Republice Azerbejdżanu, gdzie marka ma już prawie 50 placówek, własnych i franczyzowych. Teraz Lviv Handmade Chocolate zaczął poszukiwania franczyzobiorców w Polsce. Średnia kwota inwestycji waha się od 50 do 150 tys. dolarów (w zależności od stanu lokalu i projektu). Na początek marka chce się rozwijać w dużych miastach, liczących ponad 200 tys. mieszkańców.
(13.15) Czy to dobry czas na własną firmę?
O 13.30 na Forum Własnego Biznesu Marcin Luziński, ekonomista Santader Bank, opowie o perspektywach polskiej gospodarki i rynku finansowego.
(12.55) To może być rodzinny biznes
To chyba najmłodszy gość tegorocznych Targów Franczyza. Pięciomiesięczna Hania Brodowska wraz z rodzicami szuka pomysłu na firmę. – Od dawna rozmawiamy z mężem o tym, że chcielibyśmy zostać przedsiębiorcami i właśnie dzisiaj na targach szukamy inspiracji. Jesteśmy otwarci chyba na wszystkie branże. Na razie naszą uwagę przykuły firmy DietDrive i Lekomat. Nie ukrywam, że uruchomienie własnego biznesu to mój plan na czas po zakończeniu urlopu macierzyńskiego – mówi Patrycja Brodowska.
(12.35) Interes w dobrym stylu
Franczyzodawca Vistuli, Bytomia i Wólczanki szuka licencjobiorców w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców. Obecnie z markami Grupy Vistula współpracuje ponad 400 partnerów. – Placówki franczyzowe naszych marek otwierane są w miastach, gdzie dotąd nie było sklepów pod naszymi szyldami. Idealny franczyzobiorca to przede wszystkim osoba chętna do otwarcia salonu w centrum handlowym. Salony z naszymi markami otwieramy również w lokalach przyulicznych – mówi Katarzyna Piszczek, dyrektor ds. franczyzy Grupa Vrg. – Wybór padł na te lokalizacje, przede wszystkim ze względu na wygodę naszych klientów, łatwy dojazd i dostęp do szerokiego asortymentu, jaki oferują galerie. Klienci, wybierając jeden z produktów z naszej oferty, czy jest nim garnitur czy też koszula, często szukują jeszcze produktów uzupełniających ich out fit – tłumaczy Katarzyna Piszczek.
Wysokość inwestycji zależy od marki otwieranego salonu oraz stanu lokalu. Szacowana kwota dla salonu Vistuli wynosi maksymalnie 2,9 tys. zł za 1 m2. Dla butiku Wólczanki nie więcej niż 3,9 zł za 1 m2, natomiast dla salonu Bytom, nie przekracza kwoty 2,5 tys. zł za 1 m2. Franczyzodawca pobiera od partnera jednorazową opłatę licencyjną w wysokości 10 tys zł.
Franczyzodawcę marki znajdziecie na stoisku 1.29.
(12.15) Sklep znanej marki
Na stoisku Żabki Polska, partnera strategicznego tegorocznych Targów Franczyza, odbyły się już dziesiątki rozmów. Na pytania osób, zainteresowanych franczyzą marki, odpowiadają obecni licencjobiorcy, którzy opowiadają o prowadzeniu sklepu od podszewki.
Pod szyldem Żabki działa już prawie 6 tys. sklepów w całej Polsce. Franczyzobiorców kusi na pewno m.in. rozpoznawalność marki oraz niska kwota inwestycji, wynosząca 5 tys. zł. Wkład finansowy franczyzobiorcy przeznaczony jest na zakup kasy fiskalnej, koncesji, obsługę księgową i pokrycie pierwszych kosztów pracowniczych. Resztą zajmuje się sieć: wynajmuje lokal, zapewnia wyposażenie i zatowarowanie.
O szczegóły współpracy franczyzowej można pytać na stoisku nr 1.05.
(11.55) Biznes nie tylko dla prawnika
– To już nasz drugi raz na Targach Franczyza. W tym roku zdecydowaliśmy się wziąć udział w targach, ponieważ ostatnim razem spotkaliśmy się z dużym odzewem ze strony potencjalnych franczyzobiorców. Uznaliśmy, że uczestnictwo w targach jest dobrym posunięciem, ze względu na moment, w którym znajduje się nasza firma. Naszym nadrzędnym celem jest zebranie bazy potencjalnych franczyzobiorców. Rok 2020 chcielibyśmy zamknąć liczbą 20 nowych jednostek franczyzowych – mówi Grzegorz Kostrzewa, koordynator sieci Twojprawnik24.
Twój Prawnik 24 proponuje dwa modele współpracy. Pierwszy jest standardową franczyzą, której koszt wynosi 32 tys. zł. Oprócz niższego progu wejścia, umożliwia on m.in. szerszy wybór lokalizacji kancelarii – na parterze lub na piętrze. Drugi model to franczyza premium, która daje dużo większe możliwości rozwoju oraz najwyższe wynagrodzenie. Wysokość inwestycji w tym przypadku wynosi 70 tys. zł. – Ciekawą rzeczą, która znajduje się w ofercie premium, jest dźwiękoszczelne pomieszczenie zwane „silent room”. Jest to rozwiązanie pozwalające klientom na możliwość odbycia profesjonalnej konsultacji prawnej, zarówno na bezpośrednim spotkaniu, jak i na odległość, spotykając się z prawnikiem online (wszystko przy użyciu szyfrowanego, bezpiecznego połączenia) – mówi Piotr Bijański, prezes Twój Prawnik 24.
(11.40) Co musi zawierać dobra umowa franczyzowa
Umowę franczyzową pisze się na złe czasy. Gdy współpraca układa się pomyślnie, nikt do niej przecież nie zagląda. O tym, jakie zapisy powinna zawierać dobra umowa współpracy między franczyzodawcą a franczyzobiorcą opowie o 12.00 na Forum Własnego Biznesu Karina Korczyńska, doradca we franczyzie, prawnik PROFIT system.
(11.25) Biznes dobrze zaprogramowany
– Już drugi raz uczestniczymy w Targach Franczyza. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów współpracy. Muszę przyznać, że nasz koncept spotkał się ze sporym zainteresowaniem wśród odwiedzających targi – mówi Piotr Pełka, współwłaściciel firmy Giganci Oprogramowania.
Giganci Programowania to sieć szkół programowania, w której kształcą się młodzi ludzie zainteresowani nowymi technologiami i programowaniem komputerów. Szkoła została powołana do życia w 2015 roku przez czterech absolwentów Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.
– Naszym celem jest wyszkolenie znającego się na informatyce młodego człowieka, który bez żadnych kompleksów będzie mógł funkcjonować w przyszłości na nowoczesnym rynku pracy. Pasją do programowania chcemy zarażać jak najwięcej młodych ludzi, ponieważ wierzymy, że nauka programowania rozwija nie tylko umiejętności cyfrowe, dające lepszy start w przyszłość, ale również stymuluje rozwój logicznego myślenia – mówi Radosław Kulesza, współzałożyciel szkoły Giganci Programowania.
(11.05) Otwieramy własny bank
– Targi Franczyzy traktujemy jako doskonałe miejsce do promocji własnej marki. Chcemy przypomnieć innym, że Santander Bank Polska otwiera placówki partnerskie. Oczywiście, jeśli ktoś po targach zechce otworzyć placówkę, będziemy bardzo zadowoleni. Ale nasze uczestnictwo w tym wydarzenie jest motywowane przede wszystkim nawiązaniem nowych kontaktów – mówi Sylwia Nowak, ekspert ds. rozwoju sieci Santander.
Placówki partnerskie Santander Bank Polska otwiera w miejscowościach, w których widzi potencjał na rozwój.
– Z reguły są to średnie i małe miasta powyżej 10 tys. mieszkańców – mówi Anna Gniatkowska, dyrektor Biura Rozwoju Placówek Partnerskich Santander Bank Polska.
Partnerem banku może zostać każdy, kto zna swój lokalny rynek i potrafi wykorzystać jego możliwości. Koszty otwarcia placówki są uzależnione od wielu czynników, m.in.: od wielkości lokalu i jego stanu, kosztów remontów oraz wyposażenia zgodnie ze standardem banku. Inwestycja w meble, sprzęt związany z bezpieczeństwem placówki oraz z ubezpieczeniem to koszt około 25 tys. zł.
(10.45) Interesy przy kawie
Do targowego stoiska So! Coffee kolejki ustawiają się nie tylko po aromatyczną kawę.
– Pierwszy dzień targowy był dla nas bardzo intensywny. Rozmowy z osobami zainteresowanymi naszą franczyzą trwały praktycznie bez przerwy, od rana do popołudnia. I były to rozmowy bardzo konkretne. Liczę na to, że dziś będziemy mieć równie pracowity dzień – mówi Grzegorz Łyczak, zastępca dyrektora operacyjnego w Lagardere Travel Retail, która jest właścicielem marki So! Coffee. – Ale targi są nie tylko okazją do zaprezentowania się przed potencjalnymi franczyzobiorcami, lecz także nawiązania innych ciekawych kontaktów. Rozmawialiśmy np. z wystawcami z branży doradztwa podatkowego, czy z przedstawicielami firm zajmujących się ekspansją, komercjalizacją. Taka współpraca także jest dla nas bardzo istotna.
Całkowita kwota inwestycji w kawiarnię So! Coffee składa się z dwóch części. Pierwsza to rozwiązania technologiczne, ekspres do kawy, meble ruchome, oświetlenie, sprzęt IT, drobne wyposażenie. Wszystko kosztuje około 200 tys. zł netto. Większość można sfinansować leasingiem. Natomiast gotówka potrzebna jest na pokrycie wydatków dotyczących prac budowlano-instalacyjno-wykończeniowych. Tutaj koszt wynosi około 2,4 tys. zł netto za 1 m2. Na zatowarowanie trzeba zaplanować kwotę około 30 tys. zł. Do tego dochodzą jeszcze koszty związane z adaptacją lokalu do obowiązujących wymogów (instalacje tryskaczowe, witryny, kraty, klimatyzacje itp.).
(10.30) Jak kupić bilet na Targi Franczyza
Przypominamy, że bilet wstępu na Targi Franczyza można kupić w kasie po obu stronach recepcji (30 zł). Ale możesz też wejść gratis. Kod na darmowy bilet znajdziecie w październikowym wydaniu miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" (w dniach Targów szybko wyczerpuje się zapas w okolicznych salonikach prasowych). Po zarejestrowaniu się w systemie biletowym, wpiszesz kod z miesięcznika, a na Twój email trafi bezpłatny bilet. Wystarczy zapisać go w telefonie. Twój bilet będzie ważny przez wszystkie dni targów! Bilet możesz też kupić na stronie http://bilet.franczyza.pl
(10.15) Ile zarobisz?
Słuchacze Forum Własnego Biznesu będą mieli dzisiaj okazję m.in. dowiedzieć się na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy oraz ile mogą zarobić na biznesie franczyzowym. Pierwszy wykład już o 10.30 w sali Sienkiewicza. Sprawdź, jak do niej trafić.
(10.00) 200 konceptów z różnych branż
Wśród wystawców z branży sklepów spożywczo-przemysłowych na Targach Franczyza obecna jest Żabka, partner strategiczny Targów Franczyza 2019, Auchan, Biedronka, Carrefour, CBWEED, Duży Ben, Groszek, Intermarche oraz Woda Pierrot. Natomiast branża modowa jest reprezentowana przez marki z Grupy Vistula (Wólczanka, Vistula, Bytom), brandy reprezentowane przez GPoland (np. Armani Exchange, Calvin Klein, Emporio Armani, Furla, Imperial, LIU JO, Pollini, Patrizia Pepe, Rinascimento, Tom Tailor, Twinset) oraz Piazza Italia. Przedsiębiorcy zainteresowani konceptami z branży finansowej i ubezpieczeniowej, znajdą oferty takich firm jak PZU, Conditor, Monetii oraz marek bankowych: Getin Noble Banku, Nest Banku, PKO Banku Polskiego, a także Santander Bank Polska. Kandydatów szukających konceptów z branży uroda i fitness zainteresują oferty énergie Fitness, Depilacja.pl, Jump Planet, Loop Fitness, S.C. Beauty Clinic, Xtreme Fitness Gym oraz Yasumi. Dziś Targi trwają od 10 do 17.00. Zapraszamy!
Zapoznajcie się też relacją z pierwszego dnia Targów Franczyza.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Ile lat musi rosnąć choinka, żeby nadawała się do sprzedaży? I czy na plantacji choinek praca jest tylko w grudniu?
Z Atelier Herosima franczyzobiorcy mogą otworzyć lokale w kilku różnych formatach. A jakie wsparcie otrzymają od franczyzodawcy?
Kiedy krajowy rynek robi się za mały, franczyza może być kluczem do międzynarodowego sukcesu. Dowiedz się, jak rozwinąć biznes poza granicami Polski.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
– Usługi równoległe to nasz wyróżnik. Dzięki temu zarabiamy więcej i oszczędzamy czas klientów – tłumaczy Maryia Terekhova, współzałożycielka salonów urody Fast Line Studio.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...