Rozwój mimo koronawirusa
Pandemia koronawirusa, która ogarnęła cały świat, ma wpływ na wszystkie sektory gospodarki, w tym na obrót nieruchomościami.
– To wbrew pozorom dobry czas na pozyskiwanie klientów. Ludzie są w domach i mają czas na planowanie zakupu czy sprzedaży nieruchomości. Utrudnienia mogą się pojawić przy wyborze lokalu na biuro, ale obecnie jest na rynku ich nadpodaż, tak więc jest w czym wybierać. Proponujemy naszym kandydatom na franczyzobiorcę zawarcie umowy bez wynajmowania lokalu, z przesuniętym terminem otwarcia biura nawet o 3-4 miesiące. W tym czasie można już tworzyć bazę swoich klientów – zapewnia Dagmara Komarnicka, główny menedżer rozwoju sieci franczyzowej WGN.
W związku z zaistniałą sytuacją, centrala WGN przygotowała dla swoich partnerów nowe procedury prowadzenia biznesu.
– Jak doskonale wiadomo praca pośrednika w obrocie nieruchomościami opiera się na bezpośrednim kontakcie z klientem oraz utrzymywaniem wielu kontaktów biznesowych. Obecnie, w czasach pandemii, spotkania z klientami czy prezentacja nieruchomości stają się wręcz niemożliwe. Jednak czas spędzony w home office można wykorzystać bardzo efektywnie. Jednym z przykładów takich działań jest skupienie się na budowaniu bazy klientów (zarówno sprzedających, jak i wynajmujących). Prezentacje nieruchomości organizowane są w tym czasie bez uczestnictwa agenta. Zawieranie umów pośrednictwa przeprowadzane są drogą elektroniczną – mówi Dagmara Komarnicka.
Bardzo pomocne okazuje się wykorzystywanie rozwiązań internetowych i nowoczesnych technologii. Podczas prezentacji można wykorzystać wideokonferencje i oprowadzić klienta wirtualnie po nieruchomości. Ciekawym rozwiązaniem staje się nagranie takiej prezentacji i przesłanie jej zainteresowanym klientom.
– Jednym z kluczowych elementów w tym czasie jest utrzymywanie kontaktu z klientami. Dzięki temu nie czują się oni pozostawieni sami sobie w trudnej również dla nich sytuacji. Warto w tym czasie także zainwestować w promocję siebie jako tzw. superagenta WGN. Jest to idealny moment na założenie profesjonalnego profilu agenta czy profilu biura na Facebooku lub Instagramie. Takie działania marketingowe zaowocują większą rozpoznawalnością na lokalnym rynku. Pamiętajmy, że po zakończeniu pandemii wiele osób będzie zmuszona do szybkiej sprzedaży nieruchomości i wtedy zwrócą się do znajomego biura. Wprowadziliśmy procedury dotyczące tego, jak pozyskiwać oferty w dobie pandemii. A także znacząco obniżyliśmy opłatę franczyzową i marketingową – dodaje Dagmara Komarnicka.
Kto może zostać franczyzobiorcą WGN?
Franczyzodawca zaznacza, że partnerem WGN może zostać zarówno osoba, która nie ma doświadczenia w nieruchomościach, jak i pośrednik z długim stażem pracy w branży.
– Oczywiście, musi posiadać istotne dla menedżera cechy, jak determinacja, konsekwencja w działaniu i dążenie do sukcesu. Osoby bez doświadczenia wbrew pozorom są dla nas bardzo cenne, ponieważ nie posiadają nawyków z poprzednich miejsc pracy, a nasze know-how i pakiet profesjonalnych szkoleń zapewnia im szybkie i skuteczne zdobycie wiedzy i wejście w wypracowane procedury WGN – tłumaczy Dagmara Komarnicka.
Kandydaci na partnerów WGN powinni dysponować własnym lub wynajętym lokalem, o powierzchni min. 30 m2 w lokalizacji o dużym natężeniu ruchu, w ciągu komunikacyjnym, najlepiej z witryną (preferowany parter). Warunkiem niezbędnym jest możliwość zamieszczenia podświetlanej reklamy zewnętrznej (kasetonu/szyldu) o powierzchni min. 3,5 m2.
– WGN oferuje swoim partnerom pomoc przy wyborze odpowiedniego lokalu pod biuro. Wspiera także zaplanowanie jego wyposażenia i oszyldowania poprzez dostarczenie wszelkich niezbędnych projektów graficznych, zarówno reklamy wewnętrznej, jak i zewnętrznej – dodaje Dagmara Komarnicka.
Pieniądze na dobry początek
Szacowana kwota potrzebna na otwarcie biura nieruchomości pod szyldem WGN to 10-15 tys. zł. Aby ułatwić partnerom start centrala zwalnia z opłat miesięcznych przez pierwsze dwa miesiące współpracy. Franczyzodawca zaznacza, że zwrot wkładu własnego następuje już po trzech miesiącach od rozpoczęcia działalności.
Obecnie WGN posiada cztery biura własne, 73 oddziały franczyzowe w Polsce i w Hiszpanii . W drugiej połowie 2020 WGN chce skupić się na pozyskiwaniu i obsłudze klientów z zagranicy.
– Jak wyraźnie pokazują statystyki portalu WGN.pl aż 14 proc. użytkowników pochodzi z rynku międzynarodowego. W 2020 roku chcemy nadal powiększać sieć biur o kolejne miasta na mapie Polski oraz Europy. Planujemy wprowadzenie nowych narzędzi służących do promocji Grupy WGN na rynku międzynarodowym – dodaje Dagmara Komarnicka.
WIZYTÓWKA MARKI WGN NIERUCHOMOŚCI
- 4 biura własne;
- 73 odziały franczyzowe;
- koszt inwestycji: 10-15 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jakie biznesy zakładają dwudziestolatkowie, czy warto zainwestować we franczyzę z branży edukacyjnej i jak zarobić na Walentynkach? Przeczytaj we "Własnym Biznesie FRANCHISING".
Tomasz Kazuś niespodziewanie otrzymał propozycję przejęcia oddziału WGN. Jak sobie poradził z nowym wyzwaniem?
Listopadowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Do WGN spływa kilkadziesiąt zapytań o współpracę, ale firma wybiera z nich tylko dwóch kandydatów miesięcznie. Kto ma szansę na dołączenie do sieci?
W trzecim kwartale tego roku biura WGN zrealizowały o ponad 30 proc. więcej transakcji niż rok temu. Co tak napędza rynek?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kultowy Laska z „Chłopaki nie płaczą”, czyli Tomasz Bajer zjechał pół świata w poszukiwaniu pomysłu na siebie. Wybrał Polskę i własną firmę SzkoleniePDR.pl – gdzie dziś wraz ze wspólnikiem naprawia i szkoli innych, jak usuwać wgniecenia z karoserii samochodów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
POPULARNE NA FORUM
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof
Dom czy mieszkanie?
Od dwóch lat mieszkam w Warszawie, aktualnie wynajmuje mieszkanie, ale po podsumowaniu kosztów wychodzi, że bardziej opłaca mi się kupić własny kąt. Tylko mam dylemat...