Biznes za kilka tysięcy złotych
mTlumaczenia.pl to biuro tłumaczeń istniejące od 1957 roku.
– Współpracujemy z setkami dużych firm oraz instytucji i oczywiście również z klientami indywidualnymi. Obsłużyliśmy już ponad 150 tys. klientów – mówi Piotr Porożyński, dyrektor zarządzający mTlumaczenia.pl.
Jak przyznaje swoją ofertę biuro kieruje głównie do firm, w tym zagranicznych, bo to one przynoszą największe przychody.
– Współpracujemy głównie z polskim i międzynarodowym biznesem, który ma oddziały w Polsce, ale także z firmami z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji. Jeden zagraniczny klient poleca nas innej zaprzyjaźnionej firmie. Za granicą nie inwestujemy w pozyskanie klienta, nasza jakość obsługi robi tu za reklamę – mówi Piotr Porożyński. – Wśród klientów detalicznych ostatnio dużą grupę stanowią Białorusini i Ukraińcy, którzy potrzebują przetłumaczyć dokumenty, aby móc podjąć pracę w naszym kraju – dodaje.
Firma zajmuje się też tłumaczeniami aplikacji i gier na smartfony oraz programów edukacyjnych.
– Są to intratne zlecenia, zapewniające pracę na kilkanaście tygodni, niektóre projekty są rozwijane latami. Realizujemy je na wiele języków naraz – mówi Piotr Porożyński.
Biura mTlumaczenia.pl w ofercie mają tłumaczenia ze wszystkich języków europejskich i większości świata, łącznie z językami azjatyckimi i niektórymi afrykańskimi.
Pożądany kierunek rozwoju
Franczyzodawca szuka obecnie franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem biura tłumaczeń w Krakowie, Katowicach i Gdańsku.
– Jesteśmy otwarci też na inne lokalizacje. Jednak nasza strategia zakłada prowadzenie biur tylko w miastach wojewódzkich z obsługą całego regionu. Stawiamy na jakość a nie ilość – mówi Piotr Porożyński.
Obecnie sieć liczy jedno biuro własne we Wrocławiu i trzy franczyzowe w Szczecinie, Warszawie i w Poznaniu. Franczyzobiorca, który zdecyduje się przystąpić do sieci powinien mieć 8-10 tys. zł na inwestycję. Za te pieniądze musi wynająć i wyposażyć biuro, a także opłacić czynsz za pierwsze dwa miesiące działalności.
Lokal najlepiej, żeby znajdował się w centrum miasta. Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej, a opłata bieżąca zależna jest od dochodu biura i jest ustalana z każdym franczyzobiorcą indywidualnie.
Dobry handlowiec mile widziany
Potencjalny franczyzobiorca powinien wykazywać się umiejętnościami handlowymi i dobrze, żeby miał też doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu. Franczyzodawca dopuszcza możliwość, że biuro tłumaczeń będzie kolejnym biznesem przedsiębiorcy.
– Można np. połączyć agencję tłumaczeń z prowadzeniem biura podróży, księgowego lub finansowego – stwierdza Piotr Porożyński.
Na co dzień franczyzobiorca będzie zajmował się pozyskaniem klientów zainteresowanych usługą tłumaczenia. Od franczyzodawcy otrzyma kontakt do sprawdzonych tłumaczy, którzy będą realizować zlecenie.
– Po trzech, czterech miesiącach współpracy powinien już osiągać zysk w wysokości 4-20 tys. zł. Zależy, ilu klientów uda się licencjobiorcy przez ten czas pozyskać – mówi Piotr Porożyński.
Na początku najlepiej, żeby franczyzobiorca sam obsługiwał klientów, a po kilku miesiącach działalności zatrudnił pracownika do pomocy i zajął się tylko pozyskiwaniem nowych zleceń. Franczyzodawca pomoże mu w rekrutacji właściwej osoby.
WIZYTÓWKA MTLUMACZENIA.PL
Sieć biur tłumaczeń z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem.
- 1 biuro własne i 3 franczyzowe
- kwota inwestycji: 8-10 tys. zł
- brak opłaty wstępnej
Adekwatnie do potrzeb / Biura mTlumaczenia.pl w ofercie mają tłumaczenia ze wszystkich języków europejskich i większości świata, łącznie z językami azjatyckimi i niektórymi afrykańskimi. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...