Mała inwestycja, szybki zwrot
Choć mogłoby się wydawać, że wydatki na reklamę i marketing, to ostatnie, o czym myślą firmy podczas kryzysu, to okazuje się, że wiele spółek oferujących takie usługi rośnie teraz jak na drożdżach. Szczególnie, jeśli działają w sieci.
Przyszłość leży w sieci
Agencjawirtualna.pl, zajmująca się usługami reklamowymi, głównie marketingiem internetowym, powstała ledwie półtora roku temu, na początku 2019 roku, i ma już ma sieć 19 franczyzobiorców. Do końca tego roku chce uruchomić jeszcze 10 punktów franczyzowych.
– Wiele firm w czasie pandemii musiało przenieść swoją działalność do internetu, dlatego ten czas bardzo pozytywnie wpłynął na naszą działalność – mówi Michał Schnell, właściciel Agencjiwirtualnej.pl
Oprócz promowania firm w internecie, spółka prowadzi też profile firm w social mediach, robi filmy reklamowe, spacery wirtualne oraz dostosowuje strony do wymogów RODO. Ponadto może zaprojektować i wydrukować wszelkie materiały promocyjne, takie jak foldery, wizytówki, gadżety.
Franczyzobiorcy mają za zadanie pozyskiwać klientów na usługi reklamowe, zbierać zamówienia oraz dbać o podtrzymywanie dobrych relacji handlowych. Nie muszą mieć doświadczenia w marketingu. Wystarczy chęć do pracy, pogłębiania wiedzy i rozwoju zawodowego. Franczyzodawca zapewnia szkolenie, podczas którego franczyzobiorca uczy się, jak oferować klientom usługi sieci a nawet jak obsługiwać media społecznościowe.
– Do tego każdy partner jest przez całą dobę pod opieką przypisanego mu konsultanta – mówi Michał Schnell.
Wysoki zysk, niska inwestycja
Agencjawirtualna.pl szuka partnerów w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Oferuje dwie formy współpracy. Pierwsza wymaga inwestycji rzędu 19,9 tys. zł. W zamian za to w pakiecie startowym partner dostaje m.in. szkolenia, wizytówki, wzory umów z klientami, foldery ofertowe. W tej opcji wszystkie zarobione przez partnera pieniądze ze zleceń trafiają do jego kieszeni. Druga opcja to inwestycja rzędu 9,9 tys. zł na start. W tym przypadku partner również dostaje pakiet startowy, ale franczyzodawca w trakcie współpracy pobiera 20 proc. prowizji od jego zysku netto.
– Franczyzobiorcy najczęściej wybierają opcję współpracy bez prowizji, ponieważ ta opcja bardziej im się opłaca – mówi Michał Schnell.
Niezależnie od wybranego wariantu współpracy, franczyzobiorcy są zobowiązani do miesięcznej opłaty marketingowej w wysokości 399 zł. Zwrot z inwestycji następują zwykle po dwóch miesiącach, choć firma ma partnerów, którym zajęło to znacznie mniej czasu. Franczyzodawca nie wymaga biura, ponieważ spotkania najczęściej odbywają się u klienta. Ale część partnerów zdecydowała się na własny lokal.
Zdaniem Michała Schnella, wystarczy 20 klientów firmowych, aby partner mógł liczyć na zyski. Twierdzi, że w ramach współpracy można zarobić 40 tys. zł miesięcznie.
– Mamy partnerów, którzy osiągają takie miesięczne zarobki. Ale oczywiście wszystko zależy od wkładu pracy i poświęcenia odpowiedniej ilości czasu. Posiadamy również partnerów, którzy łącza działalność agencji z innym rodzajem wykonywanej pracy. W naszej branży bardzo ważna jest systematyczność i motywacja do pracy – mówi Michał Schnell. Przyznaje, że konkurencja w branży jest duża. – Naszą przewagą jest jednak szeroki wachlarz usług, kompleksowa obsługa i konkurencyjne ceny – zapewnia Michał Schnell.
WIZYTÓWKA AGENCJIWIRTUALNEJ.PL
Firma zajmująca się reklamą i marketingiem, szczególnie w internecie.
- liczba franczyzobiorców: 19,
- minimalna kwota inwestycji: 9,9, tys. zł,
- miesięczna opłata marketingowa: 399 zł,
- zwrot z inwestycji: dwa miesiące.
Biznes za małe pieniądze / Agencjawirtualna.pl szuka partnerów w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Oferuje dwie formy współpracy. Pierwsza wymaga inwestycji rzędu 19,9 tys. zł, a druga 9,9 tys. zł.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Partnerzy Agencji Wirtualnej mogą szukać klientów w całym kraju. Jak sobie radzą?
Franczyzodawcy i franczyzobiorcy oraz naukowcy, analitycy, eksperci – oni wszyscy razem kształtują polski rynek franczyzy. Prezentujemy listę wpływowych osób.
Franczyzodawca Agencji Wirtualnej twierdzi, że franczyzobiorcy marki już po dwóch tygodniach od uruchomienia biznesu notują pierwsze zyski.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...