Franczyzodawca kreśli coraz szersze kręgi
W ubiegłym roku spółka zaczęła testować koncept całorocznych domków mobilnych Tiny House by Sweet Gallery, który jak twierdzi Krzysztof Olesiak, członek zarządu spółki, znakomicie wpisuje się w obecnie bardzo popularny nurt „slow life”. – Coraz częściej odchodzi się od wypoczynku w dużych hotelach na rzecz urlopów z dala od zgiełku miast, a bliżej natury. Cisza, spokój, otaczająca nas przyroda to obecnie najważniejsze atrybuty wakacyjnych wyjazdów. Postanowiliśmy zaproponować coś własnego, a ponieważ mamy doświadczenie w konstrukcjach mobilnych, stworzyliśmy własny projekt całorocznych domków mobilnych – opowiada Krzysztof Olesiak.
Obliczony zysk
Franczyzodawca zapewnia, że nowy koncept jest bardzo dochodowym biznesem. Przy założeniu 80 proc. rocznego obłożenia wynajmujący osiąga dochód nawet 7 tys. zł miesięcznie, co daje w skali roku 84 tys. zł. Możliwość zakwaterowania do sześciu osób w jednym czasie zwiększa zainteresowanie ofertą wynajmu, a tym samym możliwości domku. Dodatkowo mobilność domku zwiększa jego atrakcyjność. Dzięki swobodnej relokacji można zmieniać jego lokalizację, podążając za sezonowością. Według franczyzodawcy, jest to superpomysł dla osób, które chcą posiadać własne miejsce odpoczynku i czerpać korzyści finansowe z wynajmu. Koncept skierowany jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i ośrodków wypoczynkowych, które chcąc wzbogacić swoją ofertę noclegową.
Sezon przez cały rok
Domki Tiny House by Sweet Gallery zostały usytuowane w otoczeniu przyrody, blisko jeziora, lasu oraz gór. Są tak zaprojektowane, by mogły służyć jako miejsce wypoczynku, pracy czy nawet pobytu całorocznego dzięki energooszczędnemu ogrzewaniu podłogowemu. – Domki funkcjonują w sezonie letnim i zimowym. Jeden z nich bardzo dobrze sprawdza się w kurorcie narciarskim Zieleniec Ski Arena, w miejscowości Duszniki Zdrój. Domek działa od grudnia 2021 roku dosłownie 150 metrów od największych wyciągów narciarskich w kurorcie. Cieszy się dużym zainteresowaniem i wysoką frekwencją odwiedzających gości – mówi Krzysztof Olesiak. Domki znakomicie sprawdzają się na: kempingach, polach namiotowych, terenie pensjonatów i hoteli. Właściciele obiektów turystycznych mogą więc poszerzyć ofertę noclegową, proponując przy okazji miejsca bliżej natury z dala od zgiełku hotelowego. – Latem jeden z naszych domków został usytuowany w samym sercu Szwajcarii Kaszubskiej, nad Jeziorem Przywidzkim. Właściciele miejsca nawiązali z nami współpracę, natomiast po sezonie zdecydowali się na jego zakup – potwierdza Krzysztof Olesiak.
Przyznaje, że jest duże zainteresowanie ofertą ze strony przedsiębiorców. Twierdzi, że aż 97 proc. użytkowników oceniło funkcjonalność i komfort domku bardzo wysoko, a 90 proc. zadeklarowało chęć zainwestowania we własny domek mobilny Tiny House by Sweet Gallery. Zdaniem Krzysztofa Olesiaka, pandemia przewartościowała styl życia wielu osób. Praca zdalna umożliwia dłuższe wyjazdy, a zwiększona dbałość o zdrowie sprawia, że wzrosła potrzeba wyciszenia i oderwania się od codziennego pędu. Projekt Tiny House idealnie wpisuje się w ten trend i umożliwia właścicielom obiektów turystycznych zwiększenie dochodowości prowadzonej działalności. Ponadto domki Tiny House zapewniają pełną mobilność, łatwo zmienić lokalizację i stanąć w dowolnie wybranym miejscu, niewymagającym pozwolenia na zabudowę. Ważny jest natomiast dostęp do bieżącej wody, prądu i kanalizacji.
Wieloletnie doświadczenie
Powierzchnia domków wynosi do 25 m2. Zostały zaprojektowane według skandynawskich standardów z dużą ilością drewna ocieplającego wnętrze. W domku znajduje się w pełni wyposażony aneks kuchenny, łazienka z prysznicem, toaletą, pralką, cztery miejsca noclegowe na dwóch antresolach, dodatkowa rozkładana kanapa dla dwóch osób, energooszczędne ogrzewanie podłogowe i wyposażenie RTV.
Sweet Gallery wykorzystuje w tym projekcie swoje dotychczasowe doświadczenie w produkcji punktów mobilnych. Firma rozwija trzy koncepty gastronomiczne: Lodolandię, Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab, a niedługo wprowadza dwa nowe brandy. Wszystkie działają w segmencie street food w formie przyczep, których aktualnie funkcjonuje ponad 700.
– Mamy wiedzę o tym, jak projektować mobilne konstrukcje na kołach, by zapewniały funkcjonalność i wygodę. Nasze roczne doświadczenie w zarządzaniu konceptem domków mobilnych utwierdza nas w przekonaniu, że domki Tiny House by Sweet Gallery cieszą się dużym zainteresowaniem wśród użytkowników. Naszą ofertę kierujemy zarówno do klientów indywidualnych, którzy chcą żyć bliżej natury, jak i inwestorów zainteresowanych poszerzeniem dotychczasowej bazy noclegowej – dodaje Krzysztof Olesiak.
WIZYTÓWKA TINY HOUSE
Koncept całorocznych domków mobilnych.
- Powierzchnia domku: 25 m2
- Zakładany dochód roczny za wynajem domku: 84 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Chinkalnia dopina umowy najmu na kolejne własne restauracje, ale nie rezygnuje też z rozwoju we franczyzie. Franczyzowy lokal marka otworzyła nawet na Cyprze.
Masz na inwestycję 50, 150, a może 200 tys. zł? Zobacz, jaki biznes możesz za to otworzyć.
Bricomarché otwiera kolejny sklep, Eurocash ujawnia strategię, a PSB podlicza przychody. Przegląd tygodnia 3-7 lutego.
Sahar Kebab chce rozwinąć sieć swoich przyczep gastronomicznych w całej Polsce. Czym się wyróżnia na tle konkurencji?
Kodano Optyk szybko rośnie na polskim rynku, planuje też zacząć budowę sieci salonów za granicą.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak to możliwe, że biznes zarabia, nie wymagając zaangażowania? Na te i inne pytania odpowiada Marcin Dobrowolski, przedstawiciel marki Fit+.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Prezentujemy 15 pomysłów na biznes dla osób, które mają na inwestycję od 5 do 100 tys. zł. Podpowiadamy, jak zarabiać na prowadzeniu bloga. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić kawiarnię, wypożyczalnię aut, firmę sprzątającą, salon jubilerski oraz pole golfowe. Radzimy, co zrobić, żeby zostać franczyzodawcą.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...