Biznes na dobre i złe czasy
Sieć agencji nieruchomości Metrohouse od początku tego roku podpisała już dwanaście nowych umów franczyzowych.
– Pomimo niesprzyjających okoliczności na zewnątrz póki co mamy ręce pełne pracy. Przygotowujemy się do otwarcia w sumie aż szesnastu nowych placówek – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
Rozpędzony rynek
Liczne otwarcia nowych punktów Metrohouse to procesy rozpędzone w pierwszym kwartale tego roku. Teraz, kiedy za naszą wschodnią granicą wybuchła wojna, a stopy procentowe z miesiąca na miesiąc rosną, rynek nieruchomości może spowolnić.
– Rosnące stopy procentowe na pewno odbiją się na naszej działalności. One jeszcze nie wpłynęły na nasz biznes, ponieważ okres jest zbyt krótki. To może być widoczne za około kwartał – mówi Agata Korzeniewska.
Rynek spodziewa się korekty cen nieruchomości na poziomie 5-10 proc. w najbliższych miesiącach, zwłaszcza, jeśli stopy procentowe dalej będą rosnąć.
– Tak naprawdę jednak bardzo trudno jest wyrokować, w którą stronę pójdzie rynek. Pewne jest to, że w mało stabilnych czasach inwestycje w nieruchomości są najbezpieczniejsze. Z powodu dużej niepewności i mniejszej dostępności kredytów, obrót nieruchomościami może wyhamować, co się przełoży na ceny. Natomiast nie zatrzyma się znacząco, ponieważ ludzie wciąż będą kupować mieszkania na swoje potrzeby. Pośrednicy nieruchomości będą mieli co robić – uważa Agata Korzeniewska.
Dodaje, że w najbliższym czasie pośrednicy w obrocie nieruchomościami mogą mieć nawet więcej pracy niż wcześniej. W końcu im trudniejsze czasy, tym takie osoby i ich pomoc są bardziej pożądane przez klientów. Kiedy nieruchomości sprzedają się na pniu, wiele osób nie decyduje się na współpracę z pośrednikiem.
– Dlatego agencja nieruchomości to dobry pomysł na biznes niezależnie od sytuacji gospodarczej, tym bardziej, że naprawdę nie potrzeba robić dużego obrotu, żeby zarobić w tej branży dobre pieniądze. Czynnikiem, który w najbliższym czasie rynkowi nieruchomości będzie sprzyjał, jest napływ uchodźców z Ukrainy, który wygeneruje nowe potrzeby mieszkaniowe – mówi Agata Korzeniewska.
Liczne otwarcia
Obecnie w sieci Metrohouse działa 98 aktywnych placówek. Kolejnych dwanaście przygotowuje się do otwarcia. Sieć chętnie nawiąże współpracę z potencjalnymi partnerami w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Również w aglomeracjach jest jeszcze miejsce na placówki pod szyldem Metrohouse. Firma każdorazowo analizuje potencjał danej lokalizacji.
To, ile trzeba zainwestować, aby uruchomić biuro nieruchomości pod marką Metrohouse, zależy od miasta. Szacunkowa kwota to ok. 50 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna obejmująca cykl szkoleń, staż wdrożeniowy, dostęp do bazy ofert, system CRM, pakiet startowy z dokumentacją i materiałami marketingowymi, wynosi 15 tys. zł. Natomiast miesięczna opłata franczyzowa odprowadzana za wykonane transakcje sięga 10 proc. od pobranej prowizji od klienta. Na zwrot z inwestycji można liczyć po około 12 miesiącach działania biznesu.
Firma Metrohouse rozwija się także prężnie za granicą. W ostatnim czasie kupiła drugiego co do wielkości pośrednika finansowego we Włoszech. Trwają prace nad integracją z nową spółką w grupie.
WIZYTÓWKA SIECI METROHOUSE
- Liczba aktywnych placówek – 98
- kwota inwestycji – ok. 50 tys. zł
- opłata startowa – 15 tys. zł
- zwrot z inwestycji – po 12 miesiącach


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof