Jubileuszowe otwarcia i podsumowania
Muszkieterowie uruchomili piątą w tym roku stację paliw. Nowopowstała stacja zlokalizowana jest w Szamotułach przy supermarkecie Bricomarché. Otwarcie placówki wpisuje się w realizację strategii rozwoju segmentu paliw w Grupie Muszkieterów.
Strategia zakłada osiągnięcie masy krytycznej poprzez rozwój stacji paliw funkcjonujących przy punktach sprzedaży Intermarché i Bricomarché. Stacje paliw pełnią także ważną rolę w kontekście rozwoju franczyzy. Właściciele sklepów, którzy decydują się na taką inwestycję, zwiększają konkurencyjność na lokalnych rynkach, wzmacniając swoje przedsiębiorstwa pod względem płynności finansowej i rentowności. Zapewniają przy tym swoim klientom szerszą ofertę usług w atrakcyjnych cenach.
– Otwarcie stacji paliw poparte jest obserwacją rynku i potrzeb, jakie zauważamy wśród mieszkańców naszej miejscowości. Całodobowy dostęp do paliw w tak korzystnych, oferowanych przez nas cenach, znacznie zwiększy komfort lokalnej społeczności – mówi Krzysztof Ratajczak, właściciel supermarketu Bricomarché oraz stacji paliw w Szamotułach. – Mam doświadczenie we współpracy z Grupą Muszkieterów i bardzo cieszy mnie możliwość rozwoju w kolejnym kierunku.
Stacje paliw przy sklepach Bricomarché są z reguły stacjami w wersji light. Oznacza to, że ich działalność koncentruje się wyłącznie na sprzedaży paliw w formule samoobsługowej. Placówka w Szamotułach to trzecia placówka w Polsce działająca w takim koncepcie. Oferuje całodobowo wszystkie rodzaje paliwa za wyjątkiem LPG, który dostępny będzie wyłącznie w godzinach otwarcia supermarketu.
– Nasze plany są ambitne i jesteśmy konsekwentni w ich realizacji. Chcemy zachęcać niezależnych przedsiębiorców zrzeszonych w ramach Grupy Muszkieterów do tego, by przy istniejących już sklepach otwierali stacje – mówi Benjamin Ferte, prezes zarządu SCA Petrole Polska, zajmującej się handlem paliwami w Grupie Muszkieterów.
Da Grasso ogłasza otwarcie nowej restauracji
Żywiec to kolejna miejscowość, w której mieszkańcy będą mogli skorzystać z oferty Da Grasso. Nowa restauracja jest zlokalizowana na ul. Dworcowej 49, a oficjalne otwarcie nastąpiło 20 grudnia. To jednak nie koniec – sieć zapowiedziała uruchomienie kolejnych inwestycji już na początku 2023 roku.
W nowo powstałej restauracji klienci będą mogli skorzystać z bogatej i atrakcyjnej oferty. W menu, poza tradycyjną pizzą (dostępną w blisko 40 wariantach), dostępne będą m.in.: startery, sałaty, burgery, dania mięsne oraz szeroki wybór zimnych i gorących napojów.
– Za nami bardzo intensywny i udany rok, związany również z uruchomieniem kolejnych restauracji. Cieszymy się, że grono naszych partnerów biznesowych nieustannie się powiększa, a mieszkańcy kolejnych miejscowości mogą korzystać z naszej oferty. Lokal w Żywcu jest ostatnią tegoroczną inwestycją Da Grasso, jednak już na początku 2023 roku ogłosimy kolejne otwarcia – mówi Magdalena Parfianowicz, menedżer operacyjny ds. rozwoju placówek franczyzowych w Da Grasso.
Zdrowa Krowa otwiera restaurację w Złotych Tarasach
Sieć Zdrowa Krowa już wkrótce powiększy się o nowy lokal. Tym razem będzie to punkt usytuowany na pierwszym piętrze warszawskich Złotych Tarasów. Jego właścicielem jest franczyzobiorca sieci, który prowadzi obecnie dwie restauracje – Zdrowa Krowa Warszawa Wola oraz Smile & Wine Port Praski.
– Złote Tarasy to jedna z najlepszych lokalizacji, jeśli chodzi o centra handlowe w Polsce. Usytuowanie w absolutnym centrum Warszawy jest podwójnie atrakcyjne dla gastronomii, ze względu bliskość dworca PKP i obecność podróżnych oraz osób przychodzących do galerii na zakupy czy jedzenie. Nie bez znaczenia jest tu również bliskość biur – zwraca uwagę Michał Kuczyński, franczyzobiorca Zdrowej Krowy. – Kiedy Złote Tarasy zgłosiły się do nas z propozycją wynajęcia lokalu, od razu się tym zainteresowałem. Dzisiaj, kiedy gastronomia boryka się ze zmniejszonymi obrotami i wysokimi kosztami, liczba klientów w dobrych galeriach handlowych nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Dobór najemców w Złotych Tarasach jest bardzo dobry, co wpływa na wysoki ruch. Dzięki temu, że jesteśmy siecią, rozpoczęliśmy rozmowy ze Złotymi Tarasami, które były zainteresowane wprowadzeniem dokładnie takiego konceptu, jaki oferujemy.
Nowa restauracja specjalizować się będzie w kuchni amerykańskiej, opartej na burgerach ze starannie wyselekcjonowanej wołowiny. Oprócz klasycznych dań mięsnych będzie oferować, podobnie jak w istniejących restauracjach, także dania vege, keto, paleo, steki i sałatki. Punkt serwować będzie ponadto menu śniadaniowe oraz dania dla dzieci. Otwarcie planowane jest już na przełom marca i kwietnia.
– Podstawą naszej kuchni jest wysokiej jakości wołowina, ale systematycznie rozszerzamy ofertę o dania vege. Obserwujemy też trendy flexitarian, nurt keto czy paleo. Chcemy w ten sposób docierać do świadomych konsumentów, dla których liczy się zdrowa dieta i troska o środowisko naturalne – przekonuje Robert Kuc, CEO sieci. – Restauracja w Złotych Tarasach z pewnością wpłynie na rozpoznawalność marki. Dodatkowo wpisuje się w nasz plan rozwoju i cele, jakie stawiamy sobie na 2023 rok. Planujemy utworzenie co najmniej kilku nowych punktów, w tym food trucków, startujemy ponadto z markami wirtualnymi. Pracujemy też nad centralizacją dostaw oraz employer brandingiem – dodaje.
Sieć Zdrowa Krowa liczy 13 restauracji w Polsce. Franczyzobiorcy mają do wyboru trzy modele współpracy: Zdrowa Krowa, Zdrowa Krowa Slow Street Food oraz restauracja premium Smile & Wine. Obecnie sieć poszukuje partnerów, którzy chcą otworzyć swój lokal m.in. w Fuzji Łódź.
Duży Ben otwiera trzysetny sklep i podsumowuje rok
Sieć marketów alkoholowych Duży Ben, należąca do Grupy Eurocash, otworzyła trzysetny sklep. W 2022 roku do sieci dołączyło ponad 100 nowych sklepów.
Trzysetny sklep Dużego Bena powstał we Wrocławiu, przy ulicy Wojanowskiej. To jednocześnie 40. sklep marki w tym mieście. Nowe otwarcia są konsekwencją realizacji strategii ekspansji, dzięki której sieć jest już dostępna w 120 miastach i 11 województwach oraz ma ambitne plany dotyczące dalszego rozwoju. Duży Ben to jeden z flagowych, obok e-supermarketu Frisco, projektów Grupy Eurocash.
– Markety alkoholowe Duży Ben są połączeniem sklepu specjalistycznego, oferującego ponad 1500 produktów z profesjonalnym doradztwem, a także z elementami convenience, takimi jak atrakcyjna lokalizacja, długie godziny otwarcia, samoobsługa czy dostawa do domu. Chcemy rozwijać ten koncept, podążając za trendami i oczekiwaniami naszych klientów – mówi Michał Florkiewicz, dyrektor zarządzający sieci Duży Ben w Grupie Eurocash.
Duży Ben rozwija także wachlarz usług dodatkowych, oferowanych w wybranych placówkach. W ostatnich miesiącach nawiązał współprace m.in. z InPost i Pointpack (w zakresie odbioru przesyłek). Z kolei dzięki Glovo konsumenci między innymi w Warszawie, Wrocławiu czy Poznaniu mogą zamówić zakupy z Dużego Bena do domu za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub usługi Click & Collect. Celem sieci jest, by działać zgodnie z zasadą one-stop-shop, czyli wszystko w jednym miejscu.
– Wraz z dalszą ekspansją rozwijamy wachlarz usług po to, aby być jeszcze bliżej konsumentów i w pełni zaspokajać ich potrzeby. To z myślą o nich wprowadziliśmy program lojalnościowy dla stałych klientów Dużego Bena. Jesteśmy odpowiedzią na niszę rynkową w segmencie sklepów detalicznych, oferujemy atrakcyjny format sprzedaży piw, win oraz alkoholi mocnych – podkreśla Michał Florkiewicz.
Sieć dynamicznie rozwijała się w 2022 roku. Jej sprzedaż w trzecim kwartale br. wzrosła o 73 proc. r/r do 81 mln zł, przy wzroście sprzedaży dla tej samej liczby placówek (LFL) na poziomie niemal 26 proc.
Duży Ben to sieć sklepów specjalizujących się w sprzedaży alkoholi. W ofercie konsumenci znajdą znane i lubiane trunki, marki koneserskie i premium, a także wyroby tytoniowe, napoje gazowane i niegazowane, słone przekąski oraz słodycze. W ramach wspierania lokalnych firm sklepy oferują rodzime marki we wszystkich swoich działach.
Żabka uruchomiła dwa sklepy na autostradzie A2
Od 22 grudnia br. klienci jadący Autostradą Wielkopolską mogą zrobić szybkie zakupy w dwóch Żabkach zlokalizowanych w miejscach obsługi podróżnych, tzw. MOP-ach – Gnilec (ostatni punkt postojowy przed niemiecką granicą) oraz Sosna (pierwszy punkt postojowy po wjeździe do Polski z Niemiec). Placówki w nowym formacie to jubileuszowe sklepy nr 9000 i 9001. Nowy format jest dostosowany do potrzeb podróżnych, którzy mogą skorzystać z rozszerzonej oferty ciepłych przekąsek, kawy oraz kanapek czy sałatek.
– Jesteśmy siecią bliską potrzeb naszych klientów. Dlatego od kilku lat tworzymy nowe formaty sklepów, dostosowanych do lokalizacji i oczekiwań konsumentów, ale również dajemy szansę naszym franczyzobiorcom na prowadzenie dobrego, lokalnego biznesu. Dzisiaj otwieramy nowy rozdział w naszym rozwoju i debiutujemy z unikalnym w skali kraju konceptem. Odpowiadając na potrzeby podróżnych na autostradzie A2, uruchamiamy dwa, jubileuszowe sklepy nr 9000 i 9001 w miejscach odpoczynku dla kierowców. Nasz nowy koncept to przyjazne miejsce dla podróżnych, gdzie nie tylko mogą zjeść smacznego hot doga czy napić się kawy, ale również skorzystać z szerokiej oferty kanapek, sałatek czy produktów roślinnych – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.
Nowoczesny design
Pawilony, w których działają sklepy Żabka na MOP-ach, to nowoczesna i dynamiczna bryła. Kształt pawilonu projektowany był z myślą o łatwej rozpoznawalności na drogach szybkiego ruchu i autostradach. Sklep oparty jest o konstrukcję złożoną z kontenerów, których zewnętrzną skórkę tworzy siatka metalowych lameli. W ażurowej fasadzie wykonanej z wertykalnych elementów architekci zagrali wycięciami nawiązującymi do brandingu marki.
We wnętrzu sklepu wydzielono strefę gastronomiczną ze stolikami, w której klienci mogą w spokoju spożyć posiłek i odpocząć w trakcie podróży. Całkowita powierzchnia każdego sklepu wynosi ok. 135 m2, a powierzchnia sali sprzedaży ok. 90 m2.
Sklepy Żabka na MOP-ach na koncesyjnym odcinku A2 są wyjątkowe również z uwagi na fakt, że prowadzący je franczyzobiorcy to pochodzące z Krosna Odrzańskiego małżeństwo, które z siecią Żabka współpracuje od kilkunastu lat.
– Od lat z powodzeniem rozwijam własny biznes we współpracy z siecią Żabka. Wyróżnieniem dla mnie jest, że mogę poprowadzić, wraz z żoną, 9000. sklep w tak nietypowej lokalizacji. Dzięki bogatej ofercie produktów i usług mam możliwość dotarcia do nowej grupy klientów – podróżnych – zarówno z kraju, jak i z zagranicy. Wierzę, że mój sklep będzie dla nich miejscem, w którym nie tylko szybko i wygodnie zrobią potrzebne zakupy, ale także odpoczną w miłej atmosferze przed kolejnym etapem podróży – mówi Tomasz Rogowski, franczyzobiorca 9000. sklepu Żabka.
Rok 2022 to dla Żabki okres dynamicznego rozwoju i inwestycji w unikatowe rozwiązania, które zmieniają doświadczenie zakupowe klientów oraz zwiększają komfort i efektywność pracy franczyzobiorców. Aktualnie z siecią współpracuje ponad 7600 franczyzobiorców, którzy prowadzą ponad 9000 sklepów Żabka w całym kraju. Chcąc być coraz bliżej klientów, Żabka dociera do nowych miejsc i rozwija format sklepów, by dopasować go do nowych typów lokalizacji oraz ambitnych celów ekspansji. W lutym został otwarty 8000. sklep w Sierakowie, będący pierwszą Żabką w tej liczącej kilka tysięcy mieszkańców miejscowości. W kwietniu została uruchomiona Żabka Smart przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu, w której badane są nowe rozwiązania technologiczne, mające na celu usprawnienie pracy franczyzobiorców. Latem klienci mogli zrobić zakupy w 90 placówkach sezonowych w miejscowościach turystycznych, a nowoczesne mobilne Żabki obsługiwały konsumentów podczas wielu wydarzeń kulturalnych. Do portfolio sieci w mijającym roku dołączyła też Żabka Eko Smart, będąca swoistym laboratorium innowacji ekologicznych wzbogaconych o rozwiązania smart optymalizujące pracę franczyzobiorców. Pierwsza tego typu placówka została otwarta we wrześniu w Poznaniu, druga w listopadzie w Łodzi.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Żabka przygotowuje się do otwarcia sklepu z numerem 11 tys. i podlicza wyniki finansowe.
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...