Klienci lubią świętować

Co roku otwarcia / GoDan zwykle otwiera 15-20 sklepów rocznie.
Środa
29.03.2023
GoDan ma za sobą intensywny pierwszy kwartał i sprecyzowane plany na kolejne miesiące.
 

Sklepy GoDan proponują kompleksową ofertę akcesoriów z branży party oraz dekoracje balonowe. Od stycznia marka uruchomiła sześć nowych sklepów: w Gdańsku, Gliwicach, Sycowie, Buku, Tychach i Dobrzykowicach.

– Zwykle realizujemy około 15 - 20 otwarć rocznie. Ten rok zapowiada się podobnie – informuje Agnieszka Falińska, menedżer ds. rozwoju marki GoDan - balony i dekoracje.

Sprzedaż i usługa

GoDan otwiera sklepy zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Obecnie szuka franczyzobiorców m.in. w Kielcach, Radomiu, Krakowie, Szczecinie, Bielsku Białej.

– Kluczem do sukcesu jest jak zawsze osobiste zaangażowanie – podkreśla Agnieszka Falińska. – W naszym przypadku na obrót składają się dwa składniki: towar i usługa. Można rotować intensywnością jednego lub drugiego. Najczęściej w dużych miastach sklepy głównie sprzedają, a w mniejszych w równym stopniu poświęcają się sprzedaży asortymentu i wykonywaniu dekoracji balonowych (dla hoteli, restauracji, sal zabaw itp).

Inwestycja w sklep – według informacji franczyzodawcy – to ok. 30 tys. zł. Ta kwota jest przeznaczana na wyposażenie sklepu i towar. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych.

Imprezy się nie skończyły

Centrala GoDan systematycznie przeprowadza szkolenia z wykonywania dekoracji.

– Cały czas poszerzamy też ofertę – dodaje Agnieszka Falińska. – Nasze nowości to np. zestawy DIY do tworzenia girland balonowych, składające się z balonów, taśmy do girland i kropek klejowych. Klienci mają możliwość stworzenia girlandy organicznej z balonów we własnym domu. Oprócz tego stale rozbudowujemy cały nasz asortyment. Pojawiają się także nowe kolekcje i poszerzane są te, które są najbardziej lubiane przez naszych klientów. Przykładem może być kolekcja „Game On” skierowana dla chłopców, którzy lubią gry komputerowe i konsole. W naszej ofercie pojawiły się także licencjonowane stroje Disneya, na podstawie hitów filmowych dla dzieci.

Czy w obecnej sytuacji gospodarczej klienci nie oszczędzają na imprezach?

– To zależy od lokalizacji, zamożności regionu, umiejętności franczyzobiorcy – przyznaje Agnieszka Falińska. – Mamy sklepy, w których zauważamy wzrosty o 30 proc., ale są również lokalizacje, w których obrót jest na poziomie zeszłorocznym. Co oznacza, że ilościowo sprzedaż spadła. Klienci kupują, ale mniejsze dekoracje. Proponujemy też tańsze odpowiedniki niektórych produktów, np. mniejsze balony-cyfry na hel (z linii SMART) lub balony-cyfry stojące, przy których odpada koszt drogiego helu. Generalnie jednak nasza branża jest jedną z tych, która dość dobrze broni się przed kryzysem i inflacją. Trudno sobie wyobrazić, że Polacy zrezygnują ze świętowania urodzin, imienin i innych rodzinnych uroczystości.

 

WIZYTÓWKA GODAN

Sieć sklepów z dekoracjami balonowymi i akcesoriami na imprezy.

  • inwestycja ok. 30 tys.
  • opłaty franczyzowe - brak

Agnieszka Falińska, menedżer ds. rozwoju marki GoDan - balony i dekoracje: / "W naszym przypadku na obrót składają się dwa składniki: towar i usługa."