Kolejna znana marka franczyzowa w Polsce?
Texas Chicken szuka franczyzobiorców w Polsce. Na czerwiec zapowiedziano wizytę Ignacio Barbadilla, menedżera ds. międzynarodowego rozwoju Texas Chicken w naszym kraju. Ma on zrobić rozeznanie rynku polskiego oraz spotkać z przedsiębiorcami, którzy byliby zainteresowani inwestycją we franczyzę marki.
Texas Chicken ma już ponad 70 lat i specjalizuje się w sprzedaży przekąsek ze smażonych kurczaków. Marka ta jest postrzegana jako jeden z rywali KFC.
Nie wiadomo jaki budżet na inwestycję w Polsce zaplanowali przedstawiciele Texas Chicken, ani nie są znane szczegóły dotyczące tempa i skali ekspansji w naszym kraju. Wszelkie decyzje zapadną najprawdopodobniej dopiero po wizycie Ignacio Barbadillego.
Faktoria Win ma już 10 lat!
Faktoria Win to koncept Grupy Eurocash. Marka dostępna jest już w ponad 8 tys. punktach w całej Polsce, w tym m.in. w sklepach czy restauracjach i planuje kolejne otwarcia.
Faktoria Win istnieje na polskim rynku od 2013 roku. To właśnie wtedy w częstochowskim sklepie stanął pierwszy regał z tym logiem. Od tego momentu marka stale się rozwija. Dziś w całej Polsce działa już 5 739 regałów Faktorii Win, a przez 10 lat sprzedano 74 miliony butelek wina.
– Jeszcze dekadę temu dobrej jakości wina kojarzyły się przede wszystkim z produktami luksusowymi, na których zna się niewielu, a umiejętność doboru odpowiedniego trunku z zaawansowaną wiedzą. Faktoria Win to zmieniła. Oswoiła temat wina, ułatwiła jego wybór i pokazała konsumentom, że wino nie jest produktem dla wybranych i można cieszyć się jego smakiem nie będąc somelierem – zauważa Marta Królikowska, dyrektor generalna Faktorii Win.
W samym minionym 2022 roku postawiono 700 nowych regałów marki. Co więcej, w sklepach, w których ze względu na wielkość powierzchni nie można postawić go w wersji pełnowymiarowej, Faktoria Win przygotowała tzw. półki w półce. Takie rozwiązanie pozwala na ekspozycję butelek również w mniejszych punktach. Zastosowano je już w 1,4 tys. lokalizacjach.
Faktoria Win dostępna jest również w 1 tys. restauracji i hoteli. W przypadku wymienionych lokalizacji postawiono na jeszcze inne, dopasowane do ich charakterystyki rozwiązanie, czyli wineparing. Na karcie trunki zostały oznaczone specjalnymi ikonami. Podpowiadają one, które wino będzie najlepiej pasowało do danego dania, a tym samym ułatwiają klientowi wybór.
Carrefour inwestuje w franczyzobiorców
Szkolenia z efektywności konceptów handlowych i organizacji pracy sklepów franczyzowych, zarządzania personelem, znajomości systemów IT, logistyki, HACCP i wielu innych – wszystkim tym zajmuje się nowo otwarte przez Carrefour Polska Centrum Kompetencji Franczyzy. W 2023 roku sieć planuje przeszkolić w ten sposób 200 swoich franczyzobiorców zarządzających sklepami convenience i supermarketami. Ten nowy standard obejmie również wszystkich przyszłych partnerów biznesowych tej marki.
W Polsce z roku na roku otwiera się coraz więcej sklepów spożywczych w modelu franczyzowym. Trend ten nie jest zaskoczeniem, ponieważ korzystanie z doświadczenia i siły marki dużej i rozpoznawalnej sieci handlowej, potrafi znacząco ograniczyć ryzyko wynikające z prowadzenia własnego biznesu. Przedsiębiorcy decydujący się na taki rodzaj współpracy korzystają również ze wsparcia swojego partnera w zakresie logistyki, marketingu i innych dziedzinach, także w formie specjalnych szkoleń. Wyjątkowe znaczenie tych ostatnich dostrzega i docenia Carrefour Polska, powołując Centrum Kompetencji Franczyzy. Właśnie odbyły się pierwsze zajęcia, zorganizowane dla franczyzobiorców, którzy prowadzą swoje sklepy lub są na drodze do otwarcia własnego biznesu z Carrefour w modelu convenience oraz supermarket.
W programie szkoleń znalazły się zagadnienia z zakresu specyfiki działania konkretnych konceptów, pracy i organizacji placówki franczyzowej oraz zarządzania jej personelem. Omawiano też działające w sieci rozwiązania informatyczne, procesy logistyczne, a także szczegółowe założenia systemu HACCP – słowem wszystko, co jest ważne do efektywnego prowadzenia sklepu franczyzowego. Zajęcia miały też część praktyczną polegającą na szkoleniu odbywającym się w specjalnie przygotowanym działającym na rynku sklepie treningowym. Uczestnicy warsztatów wzięli udział, m.in. w symulacjach i inscenizacjach zdarzeń oraz mieli dostęp do specjalnej platformy szkoleniowej online.
– Współpraca franczyzowa jest strategicznym filarem całej Grupy Carrefour, której jesteśmy częścią. Spośród ponad 14 tys. sklepów, które mamy w Europie, ponad 80 proc. działa na zasadzie franczyzy i na tym modelu opieramy nasza ekspansję – 9 na 10 nowych sklepów z logotypem Carrefour w Europie otwieramy we współpracy z naszymi partnerami – mówi Krzysztof Łagowski, odpowiedzialny w Carrefour Polska za rozwój sklepów w formacie convenience. – W Polsce oferujemy model franczyzy partnerskiej i w każdym z oferowanych konceptów posiadamy sklepy własne. Dzięki temu mamy ogromne doświadczenie, którym dzielimy się z naszymi franczyzobiorcami. Powstałe właśnie Centrum Kompetencji Franczyzy jest doskonałym miejscem, aby pomagać naszym partnerom w zwiększaniu sprzedaży oraz ich rozwoju menedżerskiego – dodaje Krzysztof Łagowski.
Innowacje w Żabce
W centrali firmy w Poznaniu odbył się Innovation Day. Wydarzenie dla pracowników i współpracowników było okazją do rozmów o pracy z innowacjami i wdrażaniu ich w organizacji. Dla startupów, z którymi współpracuje Grupa, spotkanie było także okazją do zaprezentowania swoich produktów i usług. Event cieszył się dużym zainteresowaniem, wzięło w nim udział osobiście blisko 300 osób i 150 online.
– W Grupie Żabka tworzymy i wspieramy inicjatywy, które koncentrują się na poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań dla handlu detalicznego, jak i podnoszących jakość naszego codziennego życia. Celem zorganizowanego w naszej siedzibie Innovation Day była promocja innowacji w naszej organizacji oraz poszukiwanie synergii między różnymi obszarami w ramach naszych struktur. Chcemy zachęcić naszych pracowników i współpracowników do aktywnego poszukiwania innowacji w obszarach, w których pracują na co dzień – zaznacza Karol Gajewicz, head of Venture Studio, Grupa Żabka.
Wydarzenie zostało zorganizowane przez Venture Studio, czyli działającą w strukturach Grupy Żabka jednostkę odpowiedzialną za wspieranie innowatorów oraz poszukiwanie nowych pomysłów biznesowych mogących zwiększać jej wartość.
Podczas Innovation Day pracownicy Grupy Żabka, z zespołów zajmujących się najbardziej innowacyjnymi inicjatywami, opowiedzieli swoim kolegom i współpracownikom, jak na co dzień pracują z innowacjami i jak je wdrażają. Swoje prelekcje wygłosili m.in. przedstawiciele zespołów zajmujących się projektami rozwijanymi w kanale e-commerce jak Żabka Jush i Delio czy w kanale food-service jak Dietly, zespołu pracującego nad rozwojem konceptu sklepu autonomicznego Żabka Nano oraz zespołu Żabka Property Fund. Odbył się także warsztat design thinking „Projektowanie przyszłości – wyzwania i trendy Żabka 2030”, w trakcie którego uczestnicy pracowali w obszarze nadchodzących trendów i wyzwań rynkowych oraz projektowali innowacyjne rozwiązania, które w przyszłości będą mogły zostać wykorzystane w Żabce. Uczestnicy wydarzenia mieli też okazję wysłuchać, jak przewidywania trendów Natalii Hatalskiej przekuwane są przez Grupę Żabka w działania mające na celu realizację strategii ESG.
W specjalnie przygotowanych strefach swoje projekty zaprezentowało blisko 20 startupów, które współpracują z Venture Studio. Można było zapoznać się z wieloma nowinkami technologicznymi, które zaprezentowały np. Virbe czy Omniaz. Pyszne przekąski dla uczestników spotkania serwowały startupy z kategorii food, m.in. Apollo Roślinny Qurczak, który oferuje roślinne alternatywy „żabkowych” hitów oraz SERio, czyli producent wegańskiego sera z łubinu.
W trakcie Innovation Day pracownicy firmy mieli możliwość udziału w finale najnowszego programu prowadzonego przez Venture Studio, czyli Żabka Generations Challenge. To projekt realizowany z myślą o inicjatywach, które oferują rozwiązania wychodzące naprzeciw wyzwaniom pokoleniowym. Młode przedsiębiorstwa, startupy, fundacje i inicjatywy społeczne biorące w nim udział przedstawiły swoje projekty przed ekspertami z Grupy Żabka, którzy zdecydują o możliwości nawiązania dalszej współpracy.
– Poszukujemy startupów i inicjatyw pozytywnego wpływu, bo chcemy zmieniać otoczenie wokół nas na lepsze. Zależy nam na tym, by wypełniać nasze zobowiązania wynikające ze Strategii Odpowiedzialności i Strategii Zaangażowania Społecznego. W ramach programu Żabka Generations Challenge poszukujemy rozwiązań wpływających na dobrostan – zdrowie psychiczne lub fizyczne dzieci, młodzieży oraz seniorów. Poszukujemy projektów, które łączą pokolenia i w ramach których wykorzystamy wpływ sklepów Żabka i zaangażowanie franczyzobiorców na lokalne społeczności – podkreśla Katarzyna Przewęzikowska, menedżerka ds. relacji zewnętrznych i CSR w Żabka Polska.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Żabka przygotowuje się do otwarcia sklepu z numerem 11 tys. i podlicza wyniki finansowe.
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...