Dbamy o franczyzobiorców
Czy sieć NEONAIL odczuła skutki inflacji? Klientki oszczędzają na zakupach?
Obserwujemy i analizujemy ścieżki działań klienta, starając się zawsze wychodzić naprzeciw jego potrzebom w ujęciu omnichannelowym. Kluczowe dla nas jest bycie elastycznym i uważnym w stosunku do zmieniających się trendów rynkowych oraz tendencji zakupowych. To samo dotyczy współpracy z franczyzobiorcami. Staramy się na bieżąco reagować na sygnały z rynku oraz na potrzeby naszych franczyzobiorców, dopasowując warunki współpracy do oczekiwań.
A jakie jest obecnie zainteresowanie Państwa franczyzą?
Dostajemy regularnie zgłoszenia od potencjalnych franczyzobiorców zainteresowanych współpracą i każde takie zgłoszenie wnikliwie analizujemy. Bardzo dbamy o relacje z naszymi partnerami i staramy się tworzyć przyjazny dla każdego potencjalnego franczyzobiorcy system współpracy. Może dlatego najczęściej prowadzą oni więcej niż jeden punkt NEONAIL. Wśród naszych franczyzobiorców nie brakuje osób z wysokimi zdolnościami managerskimi, szeroką świadomością biznesową i nastawieniem na cele sprzedażowe oraz doświadczeniem w branży beauty.
Rozumiem, że mogą liczyć na wsparcie ze strony franczyzodawcy?
Każdy franczyzobiorca na każdym etapie prowadzenia działalności może liczyć na nasze wsparcie, zarówno w zakresie samego startu prowadzenia biznesu, jak i wyboru lokalizacji pod funkcjonowanie punktu sprzedaży, negocjacji warunków najmu powierzchni w centrum handlowym czy analizy potencjału sprzedażowego inwestycji. W ramach współpracy franczyzowej otrzymuje gotowy projekt oraz aranżację punktu sprzedaży. Właścicielom biznesu oraz ich pracownikom oferujemy cykliczne szkolenia produktowe i sprzedażowe. Wspieramy prawidłowy sposób ekspozycji produktów, co bardzo korzystnie wpływa na sprzedaż. Prowadzimy też cykliczny system ewaluacyjny. Stałe wizyty naszych regionalnych kierowników sprzedaży mają na celu wsparcie franczyzobiorców w zakresie sprzedaży i szkoleń oraz doradztwo w sprawach rotacji produktem. Jesteśmy cały czas do dyspozycji naszych kontrahentów, partnerujemy im w biznesie. Franczyzobiorca jest zaangażowany w życie marki i bierze udział w ogólnopolskich akcjach reklamowych oraz aktywnościach promocyjnych skierowanych do konsumentek.
Jak przebiega rozwój sieci?
W ubiegłym roku zaprezentowaliśmy zupełnie nowy format ekspozycyjny punktów sprzedaży w galeriach handlowych, nawiązujący do aktualnych trendów i designu w duchu eco. W 2023 r. kontynuujemy ten proces i od stycznia otworzyliśmy już 5 takich ekspozycji w ramach naszej sieci. Do końca roku mamy w planach realizację jeszcze przynajmniej kolejnych dwóch. Na bieżąco monitorujemy sytuację na rynku i poszukujemy nowych możliwości. Zależy nam na ekspansji sieci sprzedaży stacjonarnej szczególnie w lokalizacjach o dużym potencjale sprzedażowym, dających klientowi możliwość nie tylko dokonania zakupów, ale również spędzenia czasu w atrakcyjnej formie. Bierzemy pod uwagę komercjalizację i wielkość obiektu, liczbę mieszkańców miasta oraz strukturę klientów.
Ile trzeba zainwestować w stoisko Neonail?
Warunki finansowe inwestycji zależne są od kilku czynników. Znaczenie ma wielkości stoiska, traffic w danym centrum handlowym, sposób realizacji takich kwestii jak zatrudnienie, czy sama forma prowadzenia działalności gospodarczej. Działanie pod logo NEONAIL nie wiąże się z żadnymi opłatami marketingowymi. Nasi kontrahenci raz w roku uiszczają symboliczną opłatę za korzystanie z sieci franczyzowej. Koszt zakupu pop up store na potrzeby prowadzenia punktu sprzedaży zaczyna się od kwoty 40 tys. zł i rośnie wraz ze wzrostem powierzchni ekspozycji. Kolejnym kosztem jest zatowarowanie punktu w produkty. Szacunkową wartość pierwszego zamówienia oraz warunki finansowe przedstawiamy każdemu kontrahentowi podczas indywidualnych spotkań. Omawiamy również szczegółowo zasady współpracy i system wsparcia sprzedaży, którym obejmujemy sieć franczyzową. Dodatkowo, jak przy prowadzeniu każdego innego punktu sprzedaży, uwzględnić należy koszt zakupu takich elementów jak kasa fiskalna, komputer, system sprzedażowy czy kaucję dla centrum handlowego, zabezpieczającą płatności czynszowe.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA NEONAIL
Sieć stoisk z kosmetykami i akcesoriami do stylizacji paznokci.
- 143 punkty własne
- 22 punkty franczyzowe
- min. inwestycja 40 tys. zł za stoisko, plus koszt zatowarowania, kasy fiskalnej itp.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
NEONAIL wprowadza nowy format wysp handlowych i planuje kolejne otwarcia. Ile trzeba zainwestować, aby otworzyć własny punkt z produktami do stylizacji paznokci?
NeoNail chce zamknąć ten rok liczbą 250 punktów handlowych. Biorąc pod uwagę tempo rozwoju sieci, niewiele już brakuje.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...