Księgowość na licencji
Liczne zmiany podatkowe wprowadzane w ostatnim czasie a przede wszystkim wejście w życie Polskiego Ładu sprawiły, że biura rachunkowo-księgowe nie mogą się opędzić od klientów.
- Od początku tego roku widzimy ogromne zainteresowanie naszymi usługami. Nie jesteśmy w stanie przyjmować nowych klientów, musimy wybierać, kogo obsłużymy, a kogo nie. W tym roku po raz pierwszy odmówiliśmy rozliczenia PIT-ów zewnętrznych, ponieważ nie było komu tego robić – mówi Leszek Orlikowski, franczyzobiorca sieci Tax Safe z Gdańska.
Pomoc i swoboda
Na franczyzę zdecydował się ponad sześć lat temu. Był po studiach finansowo-rachunkowych i chciał zainwestować oszczędności w rozwinięcie własnego biura.
- To lepiej rokuje na przyszłość i daje większe możliwości rozwoju niż praca etatowa – mówi Leszek Orlikowski.
Dzisiaj bardzo sobie chwali działanie pod skrzydłami Tax Safe.
- Pomimo, że jest to franczyza i obowiązują pewne wytyczne, to centrala daje swoim franczyzobiorcom dużą swobodę w zakresie obsługi klientów, regulowania cen czy też zakresu świadczonych usług. Kierownik oddziału decyduje, czy chce pójść w stronę doradztwa, pełnej księgowości czy też małej księgowości – mówi Leszek Orlikowski.
Franczyzodawca zapewnia też między innymi oprogramowanie i obowiązkowe ubezpieczenie OC.
- Dla małego przedsiębiorcy, który działa w pojedynkę, samodzielne wykupienie tych rzeczy, to spore koszty. Centrala bierze na siebie również problematycznych klientów. Działanie w sieci daje też możliwość dotarcia do większych klientów. Żadna duża firma nie zapuka do małej, anonimowej kancelarii. Nasza sieć jest znana w całej Polsce – mówi Leszek Orlikowski.
Dla specjalistów
Zdaniem franczyzobiorcy Tax Safe, aby z powodzeniem prowadzić swoje biuro rachunkowe, trzeba rozmawiać z klientami i poznawać ich potrzeby. Muszą oni być zadowoleni i czuć się zaopiekowani. Niezbędna jest także wiedza z zakresu finansów, rachunkowości i księgowości. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 6 tys. zł, a miesięczna 300 zł. Obecnie sieć ma 16 oddziałów franczyzowych i 3 własne.
Zdaniem Daniela Gawryczuka, dyrektora zarządzającego Tax Safe, w ostatnich latach biura rachunkowe rozwijają się bardzo dynamicznie.
- Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na outsourcing usług rachunkowych, co daje takim firmom jak nasza większą przestrzeń do rozwoju – mówi Daniel Gawryczuk.
Pomimo tego przedsiębiorcy zajmujący się rachunkowością, też nie mają łatwo. Muszą się mierzyć z coraz bardziej skomplikowanymi wymaganiami regulacyjnymi.
- Przepisy podatkowe i rachunkowe często się zmieniają, a to wymaga od nas stałego aktualizowania wiedzy i umiejętności. Zgodność z przepisami, rozliczenia podatkowe, sporządzanie sprawozdań finansowych oraz kontrola finansowa to tylko niektóre z zadań, z którymi biura rachunkowe mają do czynienia – wylicza Daniel Gawryczuk.
WIZYTÓWKA TAX SAFE
Sieć biur rachunkowych.
- 16 placówek franczyzowych, 3 własne
- opłata wstępna 6 tys. zł netto
- opłata miesięczna 300 zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kup nowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jak zarabiać bez wysiłku. Dowiedz się, w którą franczyzę z branży usługowej najlepiej zainwestować. Krok po kroku otwieramy też firmę zarządzającą najmem nieruchomości, produkującą meble ze stali oraz samoobsługowy magazyn.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Lipcowy "Własny Biznes FRANCHISING" już dostępny. A w nim m.in.: Pectus = zarabiać wespół w zespół, Start-up: jak stworzyć powtarzalny i łatwo skalowalny biznes? Pomysły na firmę: własne wydawnictwo książkowe, sklep pod szyldem Giant.
Tax Safe w 2022 roku otworzył trzy nowe placówki, a do końca roku w planach ma jeszcze trzy kolejne.
Usługowe sieci franczyzowe wciąż się rozwijają i znajdują franczyzobiorców, chociaż czasy mamy niepewne. Które z firm radzą sobie najlepiej?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...