Biuro podróży we franczyzie
Z raportu Polskiej Izby Turystycznej „zagraniczne wakacje Polaków 2023”wynika, że ogólna liczba klientów biur podróży wzrosła w ostatnim sezonie o ok. 10 proc. - Klienci biur podróży wyjeżdżali raczej za granicę, ponieważ ceny w polskich kurortach wzrosły w dużo większym stopniu i koszt wakacji z przelotem i wyżywieniem w takich krajach jak Bułgaria, Turcja czy Egipt był porównywalny do wypoczynku w tym samym standardzie w kraju – mówi Grzegorz Chabior, dyrektor działu franczyz Travelplanet.pl. - Sezon letni wypadł zaskakująco dobrze, biorąc pod uwagę obawy, jakie na początku roku wyrażała branża.
Lokalizacje z potencjałem
Sieć franczyzowa Travelplanet.pl liczy 92 salony. Prowadzi je 82 franczyzobiorców. Marka ma też trzy salony własne.
– Od stycznia do lipca tego roku otworzyliśmy 12 nowych salonów. Do końca roku mamy zaplanowane otwarcie kolejnych 12 placówek – dodaje Grzegorz Chabior.
Salony powstają w miejscowościach liczących minimum 20 tys. mieszkańców. Każda decyzja o otwarciu jest poprzedzona dokładną analizą otoczenia planowanej lokalizacji.
– Kluczem dobrej lokalizacji salonu franczyzowego Travelplanet.pl jest potencjał otoczenia i poziom nasycenia konkurencyjnych biur podróży w pobliżu – zauważa Grzegorz Chabior. – Uruchamiamy salony w tych lokalizacjach, gdzie widzimy potencjał na uzyskanie min. 1 mln zł sprzedaży w pierwszym roku prowadzenia działalności. Zanim podejmiemy decyzję o otwarciu, dokładnie analizujemy najbliższe otoczenie planowanej placówki. Potwierdzamy u touroperatorów zgody na prowadzenie sprzedaży. Franczyzobiorca otrzymuje od nas kompletną informację i dopiero na jej podstawie podejmujemy wspólnie decyzję o otwarciu.
U kandydatów na franczyzobiorców mile widziane jest doświadczenie w branży turystycznej, ale nie jest to warunek konieczny. Potrzebne jest za to doświadczenia w prowadzeniu obsługi i sprzedaży usług klientom indywidualnym.
Licencja na biznes
Salon Travelplanet.pl może mieć format tradycyjnego lokalu (w galeriach, centrach handlowych, w dyskontach lub w kamienicach czy w parkach handlowych) lub kontenera, zlokalizowanego na parkingach osiedlowych dyskontów. Koszt inwestycji waha się od 25 do 60 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto. Nie ma miesięcznych opłat franczyzowych. Natomiast franczyzobiorca płaci za użytkowanie zewnętrznych systemów rezerwacyjnych (np. Merlin X) oraz terminala płatniczego i innych narzędzi płatności elektronicznych (np. szybki link do płatności).
Jakie są korzyści z franczyzy w branży turystycznej?
– Travelplanet.pl, jako franczyzodawca z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży turystycznej, udostępnienia partnerom franczyzowym sprawdzone know-how. Działają pod rozpoznawalnym i uznawanym wśród klientów znakiem – podkreśla Grzegorz Chabior. – Nasi managerowie regionów wspierają rozwój franczyzobiorców bezpośrednio w ich salonach. Każdy partner otrzymuje od nas dostęp do systemów rezerwacyjnych umożliwiających sprzedaż wycieczek i ubezpieczeń.
Salony nie muszą negocjować z touroperatorami, czyli organizatorami wyjazdów, aby móc sprzedawać ich oferty. To bierze na siebie centrala. Każdy franczyzobiorca przechodzi kompleksowe szkolenie wstępne, uzyskuje wsparcie marketingowe dostosowane do indywidualnych potrzeb swojej lokalizacji. Travelplanet dba też o marketing ogólnokrajowy.
Ile można zarobić?
Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji ze sprzedaży wycieczek i polis podróżnych.
– Płacimy najwyższe wśród wszystkich działających na polskim rynku multiagentów prowizje za sprzedaż wycieczek i polis. Prowizje są wypłacane regularnie po zakończeniu każdego miesiąca – zapewnia Grzegorz Chabior. – Obecnie (dane za okres styczeń – sierpień 2023) średnia wartość wycieczki oscyluje w granicach 9 tys. zł. Oznacza to, że franczyzobiorca generujący obrót na poziomie 1 mln zł sprzeda ok. 110 wycieczek w ciągu roku. To minimum, które w zdecydowanej większości przypadków umożliwia pokrycie pełnych kosztów funkcjonowania salonu.
Centrala zapewnia, że w kolejnych latach prowadzenia biznesu sprzedaż placówki rośnie, w zależności od zaangażowania franczyzobiorcy.
– Prowadząc salon jednoosobowo, można uzyskać sprzedaż na poziomie do 4 mln złotych rocznie. Przekroczenie tego pułapu wymaga już zatrudnienia pracowników – zauważa Grzegorz Chabior. – Najlepsze salony naszej sieci generują sprzedaż na poziomie 10 mln zł rocznie, a rekordziści z jednej lokalizacji przekraczają nawet 15 mln zł.
WIZYTÓWKA TRAVELPLANET.PL
Sieć multiagencyjnych biur podróży.
- 92 salony
- opłata wstępna 5 tys. zł netto
- koszt inwestycji 25-60 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Usługi to szeroki segment rynku, obejmujący przeróżne branże. Takie właśnie szerokie spectrum pomysłów na biznes znajdą odwiedzający Targi Franczyza, które 15-16 marca odbędą się na PGE Narodowym.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Wakacje.pl czy się opłaca
Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)
ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?
Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie
Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...
Pensjonat - warto czy nie?
Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...