Nowości na rynku franczyzy
Według raportu przygotowanego przez firmę Stava, rynek dowozów w gastronomii jest wart już 9,5 mld zł. I stabilnie rośnie. Firma przewiduje, że w tym roku jego wartość przekroczy 10,2 mld zł, a w ciągu najbliższych czterech lat osiągnie poziom 12,9 mld zł. Sukcesywnie wzrasta też wartość rynku zamówień online – aktualnie jest to ponad 4,4 mld zł.
Pomimo wysokiej inflacji, dwukrotnego podniesienia płacy minimalnej i wciąż sporych niedoborów kadrowych i rotacji pracowników – liczba lokali gastronomicznych wzrosła w 2023 roku o 3,4 proc. Jak wynika z danych raportu HoReCa – 22 proc. Polaków zamawia jedzenie z dostawą do domu przynajmniej raz w tygodniu. Dla wielu restauracji dania sprzedawane na wynos i z dowozem stanowią kluczową część biznesu. To właśnie logistyka dostaw, technologie usprawniające przyjmowanie, porządkowanie i dostarczanie zamówień są jednym z najważniejszych obszarów wspierających gastronomię.
Stava wykorzystując zaawansowaną technologię – w tym m.in. AI, machine learning, automatyzację - automatic dispatch, grupowanie zamówień - batching i pooling sprawia, że dowozy stają się jeszcze bardziej rentowne z perspektywy restauracyjnej. Podobnie dzieje się także w samych lokalach.
– Restauratorzy oczekują też narzędzi, które zautomatyzują procesy, w których często panuje chaos, a nie są widoczne na zewnątrz. Na przykład połączą wiele systemów m.in. do obsługi zamówień online, które w ferworze pracy kelnera po prostu giną czy opóźniają się. Naszym celem jest budowanie i dostarczanie rozwiązań, które to uporządkują – być może nawet scentralizują, dzięki czemu pracownik restauracji nawet już po krótkim wdrożeniu – będzie znał priorytety zamówień, a wówczas też ich realizacja przepłynie sprawniej – mówi Grzegorz Aksamit, wiceprezes Stavy odpowiedzialny za technologie.
Xtreme Fitness Gyms przyjęła kodeks
Sieć Xtreme Fitness Gyms dołączyła do grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Kodeks powstał w ramach wspólnej inicjatywy franczyzodawców oraz franczyzobiorców, a także organizacji branżowych oraz ekspertów. Dokument ma na celu określenie zasad i standardów, którymi powinni kierować się franczyzobiorcy i franczyzodawcy we współpracy w ramach zawartej umowy franczyzy, a także przed jej zawarciem i bezpośrednio po jej rozwiązaniu.
– Jako Xtreme Fitness Gyms szczególną wagę przywiązujemy do najwyższych standardów w zakresie współpracy z franczyzobiorcami. Podzielamy zdanie twórców Kodeksu, że uzgodnienie dobrych praktyk leży w interesie zarówno franczyzodawców jak i franczyzobiorców, dlatego dołączyliśmy do grona sygnatariuszy dokumentu – komentuje James Cotton, CEO Xtreme Fitness Gyms. – Wierzymy, że współpraca branżowa oraz wzajemna wymiana doświadczeń ma duże znaczenie, dlatego od dawna należymy do Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
Xtreme Fitness Gyms zrzesza pod swoim szyldem 64 obiekty i współpracuje z ponad 100 franczyzobiorcami. W pierwszym kwartale br. sieć zawarła aż 30 nowych umów franczyzowych. W ramach modelu franczyzowego Xtreme Fitness Gyms wskazuje franczyzobiorcom optymalną lokalizację klubu oraz zapewnia w pełni wyposażony lokal. Franczyzobiorcy są wspierani przez sieć na każdym etapie otwarcia i prowadzenia klubu, które poprzedza gruntowne szkolenie. Mogą także wziąć udział w cyklicznych szkoleniach, które pomagają w prowadzeniu biznesu.
Celem marki jest otwarcie 227 rentownych klubów do końca 2027 r.
Nowy koncept salonów Neonail
Marka Neonail zaprezentowała nowy format salonu sprzedaży, w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Założeniem było, aby nowy design był prosty i elegancki i oczywiście zachęcał do zakupów. Punktem wyjścia do aranżacji wnętrza był układ funkcjonalny, który w łatwy i czytelny sposób ma poprowadzić odbiorców przez ofertę sklepu. Wizualnie sklep jest podzielony na dwie części – na długich białych półkach swoje wyeksponowane zostały produkty marki Neonail, a po drugiej stronie znalazły się produkty z serii NEO MAKE UP, które również zyskały nową oprawę wizualną.
Nową koncepcję dla salonu Neonail opracowało biuro architektoniczne FORMA4U Marcin Karaszowski.
– Wygląd lokalu stanowi istotny element wizerunkowy firmy, a oryginalnie zaprojektowane wnętrze przyciąga swoim wyglądem i zachęca do kolejnych odwiedzin. Postawiliśmy na trzy idee, które naszym zdaniem najbardziej kojarzą się z markami NEONAIL i NEO MAKE UP, czyli nowoczesny minimalizm, potęga kolorów oraz bliskość natury. Te trzy elementy stały się filarami naszej nowej wizji na aranżację tego wnętrza – komentuje architekt Sylwia Słopak – Karaszowska.
Aktualnie marka Neonail posiada 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych. Produkty Neonail można kupić w ponad 1 tys. punktów w całej Polsce: w multibrandowych drogeriach oraz sieciach drogeryjnych, a także w e-sklepie.
Neonail oferuje produkty do stylizacji paznokci i codziennej pielęgnacji dłoni. Należy do firmy Cosmo Group, która posiada w swoim portfolio również inne marki kosmetyczne: MYLAQ, StayLAC i NEO MAKE UP.
Carrefour z Woltem
Carrefour Polska, po udanych testach w dwóch sklepach w Warszawie, w ciągu miesiąca rozszerzył współpracę z Wolt do 59 marketów. Od 23 kwietnia usługa szybkich i elastycznych dostaw dostępna jest na terenie całej Polski, w tym w Łodzi, Krakowie, Poznaniu czy Wrocławiu.
Współpraca Carrefour z Wolt ma na celu zwiększenie zasięgu oraz rozwój sprzedaży internetowej sieci, odpowiadając tym samym na rosnące zapotrzebowanie klientów na elastyczne i szybkie opcje dostaw. Dzięki partnerstwu z Wolt, klienci Carrefour mogą liczyć na dostawy nawet w czasie do 35 minut od złożenia zamówienia. Opcja ta jest na razie dostępne w 15 miastach w całej Polsce, ale stopniowo będzie rozszerzana na kolejne lokalizacje. Dodatkowo, już teraz partnerzy wprowadzili możliwość zaplanowania zakupów na wybrany termin.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy z Wolt i z przyjemnością ogłaszamy dalsze jej poszerzenie. Partnerstwo z Wolt umożliwia nam dotarcie do szerszej grupy klientów, zapewniając im jeszcze większą wygodę i dostępność zakupów online – mówi Marek Garus, dyrektor e-commerce w Carrefour Polska.
Współpraca z Wolt to element długofalowej strategii Carrefour Polska, której celem jest digitalizacja doświadczeń zakupowych oraz dalszy rozwój sprzedaży internetowej, dzięki współpracy z zewnętrznymi operatorami ecommerce. Ma ona na celu dostosowanie oferty i udogodnień około zakupowych do zmieniających się trendów oraz preferencji konsumentów. Rynkowe badania pokazują bowiem, że udział e-commerce w branży spożywczej dynamicznie rośnie, a klienci coraz częściej oczekują elastycznych i szybkich opcji dostaw, w zależności od ich Po szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 900 sklepów w sześciu formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Ile kosztuje zdrowie, dowiadujemy się przy okazji choroby. A ile kosztuje biznes w branży zdrowotnej i jakie zyski może przynieść?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...