Zarabiamy na dekoracjach
PartyDeco to firma, która od lat produkuje dekoracje. Kilka lat temu zdecydowała się na stworzenie oferty franczyzowej.
– Zmotywowali nas do tego nasi klienci, którzy często pytali o możliwość otwarcia konceptu pod naszym szyldem – mówi Marta Turek, expansion manager w firmie PartyDeco.
Dużo swobody
Przygotowanie modelu współpracy franczyzowej zajęło firmie dwa lata.
– Efekt jest bardzo dobry, ponieważ właściciele sklepów działających pod naszym szyldem Let’s Party mają dużą swobodę działania. Pracujemy w branży kreatywnej i nie chcemy ograniczać kreatywności naszych partnerów – zapewnia Marta Turek.
Franczyzodawca wspiera ich swoim know-how, oferując pakiet szkoleń. Uczą one, jak prowadzić biznes, układać produkty na półkach i wielu innych rzeczy.
– Po takich szkoleniach nasz sklep może prowadzić niemal każdy. Nie wymagamy specjalnego wykształcenia czy doświadczenia, liczy się chęć zaangażowania w ten biznes i zdolności plastyczne – podkreśla Marta Turek.
Do końca kwartału w sieci będzie działać około 30 punktów. Niektóre z nich w tym roku kończą już trzy lata.
– Wielu naszych partnerów chce także otwierać kolejne punkty – mówi Marta Turek.
Aby nawiązać współpracę z Let’s Party trzeba mieć lokal – najatrakcyjniejsze są te na parterze i z witryną, o powierzchni między 20 a 70 mkw. oraz kwotę ok. 35 tys. zł na jego zatowarowanie i wyposażenie.
– Pomagamy w dobrze lokalu i odpowiedniej lokalizacji – zapewnia Marta Turek.
Nie ma żadnych opłat wstępnych ani miesięcznych. Franczyzodawca zarabia na sprzedaży produktów w sklepach pod szyldem Let’s Party, a właściciele sklepów na marży od ich sprzedaży. Przy tym w każdym sklepie partnerzy mogą mieć do 30 proc. asortymentu innych producentów.
– Doradzamy, które produkty najlepiej uzupełnią nasz asortyment – dodaje Marta Turek.
Ponadto franczyzodawca zachęca do podejmowania także innych inicjatyw, na których można zarobić, takich jak sprzedaż przez internet czy tworzenie dekoracji na bankiety i różne imprezy okolicznościowe.
Sklep w sklepie
Partnerzy na wsparcie franczyzodawcy mogą liczyć przez cały okres współpracy, nie tylko w czasie jej przygotowania.
– Jesteśmy z nimi w stałym kontakcie i wspieramy biznesowo, marketingowo, analitycznie i sprzedażowo. Mamy również zamkniętą grupę na facebooku, gdzie partnerzy dzielą się swoimi doświadczeniami i wskazówkami dotyczącymi biznesu Let's Party – wyjaśnia Marta Turek.
Ponadto dwa lata temu firma wprowadziła możliwość otwarcia formatu Let's Party shop-in-shop, czyli sklepu Let's Party w innym sklepie.
– To opcja dla osób, które już prowadzą biznes: kwiaciarnię, sklep z zabawkami, salę zabaw lub inną działalność i chcą współpracować również z nami – mówi Marta Turek.
Aby taki sklep w sklepie otworzyć potrzeba 20-60 mkw. powierzchni
– Ten format świetnie się sprawdza. Wzbogaca ofertę partnerów, ale również odświeża, wprowadza nowość do istniejących już biznesów – zapewnia Marta Turek.
Jej zdaniem potencjał do rozwoju branży artykułów imprezowych i dekoracji jest bardzo duży.
– Do końca roku powinno nam się udać podwoić liczbę sklepów. Zainteresowanie współpracą z nami jest bardzo duże – podkreśla Marta Turek.
Branża nie ucierpiała w czasie pandemii. Klienci niezależnie od sytuacji gospodarczej czy pandemicznej świętują różne okazje, coraz częściej także w domu, a zakup elementów dekoracyjnych nie jest dużym wydatkiem.
– Oczywiście konkurencja w naszej branży jest jak wszędzie duża, ale wyróżnia nas wysoka jakość produktów – zapewnia Marta Turek.
Partnerzy firmy zarabiają już od pierwszego kwartału. Jeden z nich po dwóch miesiącach działania postanowił otworzyć drugą placówkę.
– To najlepszy dowód na to, że biznes z nami jest rentowny – ocenia Marta Turek.
Na otwarcie Let's Party osoby bezrobotne mogą otrzymać dofinansowanie z Urzędu Pracy.
WIZYTÓWKA LET’S PARTY
Marka oferująca dekoracje na imprezy i przyjęcia. Jej właścicielem jest firma PartyDeco, producent dekoracji.
- prawie 30 sklepów
- inwestycja w zatowarowanie i wyposażenie lokalu: 35 tys. zł
- zwrot już od 1 kwartału
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Polacy wydają coraz więcej na akcesoria z branży party – mówi Adam Kowalski, dyrektor generalny i wiceprezes spółki GoDan.
Rozwiń skrzydła i otwórz nowy rozdział w swoim życiu zawodowym!
Marzysz o miejscu pracy, gdzie będziesz się czuć jak w domu? Praca będzie przyjemnością i pasją, a nie obowiązkiem?
GoDan ma za sobą intensywny pierwszy kwartał i sprecyzowane plany na kolejne miesiące.
Mama na pełen etat – tak jeszcze niedawno mówiła o sobie Oliwia Stępak. Teraz jako franczyzobiorczyni prowadzi własny sklep marki GoDan.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Dzień dziecka - prezenty
u nas tak samo ;)
5 -10- 15 wypowiedziała wszystkie umowy
Witam chodzi mi o sklepy 51015 ponieważ chciałam otworzyć ten sklep u siebie w mieście i pan z którym rozmawiałam nic nie wspominał o kłopotach a dowiadywalam się we...
Centra handlowe na celowniku
Sklepy online teraz przezywają prawdziwy rozkwit.
Pieluszki typu pampers
Mam dostęp do pieluszek dada w ilościach tir. Wszystko legalnie bo na rynkach wschodnich są juz podróbki. Zapraszam do współpracy :)
Dzień dziecka - prezenty
U nas na dzień dziecka są tylko słodycze i to tak w niewielkiej ilości. Dzieci jakoś nie mają wielkich oczekiwań w kwestii prezentów na ten dzień.
Wydawanie książek dla dzieci – bajeczny interes
Wszyscy piszą, że wchodzą ale zero konkretów. Można więcej szczegółowych informacji poznać.
Obrót w sklepie z odzieżą dziecięcą
możesz popytać także inne osoby które prowadzą taki sklep
Sklep z zabawkami - czy warto prowadzić?
to spamowanie typu "będą potrzebne Ci regały, koleżanka szukała i znalazła" ... ludzie, nie stać Was na uczciwą reklamę tylko tworzycie takie bzdurne historie? Jak dla...