Agent coraz bardziej poszukiwany

Znać się na sprzedaży / Oferta franczyzowa Metrohouse jest skierowana do osób, które mają doświadczenie w sprzedaży, ale niekoniecznie w obrocie nieruchomościami.
Niedziela
17.11.2024
– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
 

Jaka jest obecnie kondycja rynku nieruchomości?

Rynek nieruchomości nieco ostygł po tym, jak zakończył się program dopłat rządowych do kredytów hipotecznych. Popyt na zakup nieruchomości wyraźnie osłabł. Z jednej strony wpływają na to utrzymujące się na wysokim poziomie ceny nieruchomości w większości miast, z drugiej zaś klienci „zastygli” w oczekiwaniu na kolejne programy kredytów, licząc na zakup nieruchomości na preferencyjnych warunkach. Tym nastrojom nie poddają się klienci z segmentu premium, gdzie droższe nieruchomości sprzedają się bez względu na wprowadzane programy rządowe lub klienci, którzy posiadają zdolność kredytową i rozczarowani długim oczekiwaniem na dopłaty decydują się na zakup nieruchomości już teraz. Nieruchomości sprzedają i nabywają również klienci, którzy nie są inwestorami, a ich decyzje wynikają z bieżących potrzeb życiowych, jak np. powiększenie rodziny, otrzymanie spadku, rozwód i itd.

Czy kupujący i sprzedający chętnie korzystają z usług agentów nieruchomości?

W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości. Z pomocy agenta coraz chętniej korzysta klient, który zajęty swoimi obowiązkami zawodowymi chciałby wyszukać pasującą do swoich potrzeb nieruchomość, ale nie ma czasu na długi, żmudny proces przeszukiwania rynku, ani nie jest w stanie odpowiednio zweryfikować dostępne oferty. Na współpracę z biurem nieruchomości decyduje się również klient sprzedający swoją nieruchomość, licząc na wsparcie w znalezieniu kupującego, który zaoferuje najwyższą cenę i najkorzystniejsze warunki transakcji, zwłaszcza kiedy popyt na kupno mieszkań spada. Agent często jest też niezbędny w procesie zakupu nieruchomości z rynku pierwotnego – przejrzy rozległy rynek dostępnych inwestycji deweloperskich, zweryfikuje dewelopera, pomoże wynegocjować najkorzystniejsze warunki zakupu nieruchomości, zorganizuje finansowanie, dopilnuje bezpieczeństwa transakcji. Metrohouse jest ogólnopolską siecią biur nieruchomości, obsługującą transakcje zarówno na rynku wtórnym, jak i pierwotnym. Obok 22 tys. ofert z rynku wtórnego oferujemy prawie 10 tys. nieruchomości na rynku pierwotnym, w różnych miastach w całej Polsce.

Kto może zostać franczyzobiorcą Metrohouse?

Oferta franczyzowa Metrohouse jest skierowana do osób, które mają doświadczenie w sprzedaży, ale niekoniecznie w obrocie nieruchomościami. W procesie szkoleniowym przygotujemy nowego franczyzobiorcę do pracy w roli agenta nieruchomości oraz menedżera zespołu agentów. Konieczne jest natomiast osobiste zaangażowanie partnera w prowadzenie tego biznesu. Najlepsze wyniki sprzedaży generują biura, w których właściciel osobiście prowadzi zespół agentów oraz jednocześnie dokonuje transakcji w obrocie nieruchomościami, poznaje rynek i prawidła nim rządzące.

Ile wynosi inwestycja w biuro nieruchomości?

Kwota inwestycji w uruchomienie biura zależy m.in. od miasta, w którym będzie działał partner. W mniejszym mieście trzeba być przygotowanym na mniej więcej 50 tys. zł kapitału inwestycyjnego, z czego 10 tys. zł netto to opłata wstępna, ok. 20 tys. zł przygotowanie i wyposażenie biura oraz zakup narzędzi pracy dla agentów, a resztę stanowi poduszka finansowa na pierwszy okres funkcjonowania biznesu. Przy większych miastach należy liczyć się z odpowiednio większym kapitałem na start, ponieważ opłata wstępna wynosi 20 tys. zł, droższe będzie też przygotowanie lokalu. Opłaty miesięczne partner uiszcza od sfinalizowanych transakcji sprzedaży nieruchomości i wynoszą one łącznie 10 proc. zapłaconej przez klientów prowizji.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA METROHOUSE

Sieć biur pośrednictwa nieruchomości.

  • 110 biur
  • opłata wstępna 10-20 tys. zł
  • inwestycja od 50 tys.

Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse / "Agent często jest też niezbędny w procesie zakupu nieruchomości z rynku pierwotnego".