Da Grasso pokrywa część kosztów.
- Dlaczego Da Grasso zdecydowało się na zmiany w ofercie franczyzowej?
W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Benchmark konkurencji obnażył brak transparentności oraz wykazał wiele mniejszych podmiotów z ofertami typu „kopiuj-wklej” innych bardziej rozwiniętych modeli franczyzowych.
Naszą największą siłą okazali się nasi Franczyzobiorcy oraz zbierane przez lata dane, dzięki którym postanowiliśmy podejść do tematu prokliencko. Jako lider w segmencie pizzerii, zdecydowaliśmy się udostępnić wszystkie możliwości rozwoju jakimi dysponujemy wszystkim zainteresowanym współpracą podmiotom, jednocześnie upraszczając to, co do tej pory we wszystkich franczyzach jest skomplikowane – umowę, obszary wsparcia, transparentne zasady gry i postawić na obopólne zaangażowanie Franczyzodawcy i Franczyzobiorcy.
- Co zmieniło się w ofercie franczyzowej Da Grasso? Jakie są obecnie warunki współpracy?
Zmieniło się bardzo dużo. Najistotniejszą zmianą dla naszych nowych Partnerów jest partycypacja Da Grasso w kosztach inwestycji. Nasze 29 lat doświadczenia na rynku franczyzy i gastronomii sprawiło, że wierzymy w ten biznes bardzo mocno, więc każdą nową lokalizację wyposażamy w piec przelotowy do pizzy, system sprzedażowy POS oraz częściowe wyposażenie zaplecza. Oprócz tego oferujemy gwarancje bankowe zabezpieczające kaucje najmu oraz umożliwiamy dostęp do atrakcyjnej oferty leasingu na resztę wyposażenia. Sama umowa franczyzowa została uproszczona i dostosowana do obecnie panujących standardów na rynku. Opieramy się na Ogólnych Warunkach Umowy jednakowych dla wszystkich Franczyzobiorców. Zmieniliśmy również podejście do marketingu i promocji nowych placówek. Wygrzanie lokalu połączone z dużym eventem Grand Opening-u oraz aktywności marketingowe rozłożone nawet na kilka miesięcy po otwarciu dają gwarancję rozpoznawalności i ustabilizowania obecności nowej pizzerii Da Grasso na lokalnym rynku.
- Czy firma pomaga w wyborze i pozyskaniu lokalizacji?
Zdecydowanie tak. Korzystamy z bardzo zaawansowanych narzędzi technologicznych, które umożliwiają nam wytypowanie najlepszego miejsca na otwarcie restauracji w danym mieście czy miasteczku, z dokładnością do ulicy. Badane w tym wypadku są dane GUS-owskie, generatory ruchu, ruch telefonów komórkowych na podstawie sygnałów GSM czy benchmark konkurencji.
Nasi Agenci ds. Nieruchomości pozyskują najlepsze lokale - negocjujemy dla naszych partnerów umowy najmu, opiniujemy je i jesteśmy wsparciem i Partnerem na każdym etapie tego procesu.
- Jak wygląda finansowanie otwarcia nowego lokalu franczyzowego? Co leży po stronie franczyzobiorcy, a co finansuje centrala? Jaki procent wydatków ponosi franczyzodawca i od czego to zależy?
W Da Grasso postawiliśmy na głębokie partnerstwo, które pozwala nam obniżyć koszt inwestycji dla Franczyzobiorcy nawet o 50%. Wyposażenie, projekty, dedykowany marketing i gwarancja bankowa są po naszej stronie, a dodatkowo gwarancja leasingu dla franczyzobiorcy daje w sumie unikalną ofertę na całym rynku franczyzy w Polsce. Nasz dotychczasowa umowa franczyzowa jak i większość umów franczyzowych na rynku w naszej kategorii, pozostawia 100% inwestycji w remont lokalu po stronie Franczyzobiorcy. To Franczyzobiorca ostatecznie jest właścicielem pizzerii i niezależnym przedsiębiorcą funkcjonującym pod marką franczyzową, postępującym zgodnie z know-how przekazanym przez franczyzodawcę.
Do każdej inwestycji podchodzimy indywidualnie ze względu na m.in. możliwości lub oczekiwania Partnerów, ale i typ oraz wielkość restauracji. Dysponujemy dwoma głównymi formatami: lokale dowozowe Da Grasso Ekspres od 70 do 100m2 oraz Da Grasso restauracje od 120m2. W nowej ofercie koszt inwestycji w Ekspres zaczyna się nawet od 200tyś zł netto, format restauracyjny - od 350tyś zł netto.
- Jakiego wsparcia – oprócz finansowego – może się spodziewać franczyzobiorca na etapie przygotowań do uruchomienia biznesu?
W standardzie mamy wymienione wcześniej: poszukiwanie lokalizacji, ale i projekty - technologii zaplecza i aranżacji sali sprzedażowej, obsługę zamówień wyposażenia i wystroju, koordynację prac i inwestycji, szkolenia Franczyzobiorcy i jego pracowników, marketing lokalny, ogólnopolski i wiele innych składowych, które przybliżamy już od pierwszego kontaktu z zainteresowanymi. Jesteśmy z Franczyzobiorcą od początku przez cały proces inwestycyjny - koordynator regionalny jest wsparciem i pierwszym kontaktem we wszystkich sprawach dotyczących restauracji.
- Jak wygląd bieżące wsparcie ze strony centrali w trakcie trwania współpracy?
Ducha i formę tej współpracy doskonale oddaje nasze nowe hasło – TY+MY=WSZYSTKO DOBRZE. Jesteśmy na rynku od 29 lat i obecnie mamy na pokładzie ponad 70 Ekspertów, którzy każdego dnia dbają o jak najlepsze warunki prowadzenia biznesu przez naszych Franczyzobiorców – od rzeczy, których nie widać na pierwszy rzut oka, jak wielopoziomowa optymalizacja kosztów, po regularne wizyty, analizę biznesową placówek z wykorzystaniem danych Business Intelligence oraz systematyczne szkolenia Franczyzobiorcy i jego pracowników. Jesteśmy biznesem w 100% franczyzowym, więc sukces naszych Franczyzobiorców, jest również naszym sukcesem.
- Jakie są Państwa wymagania/oczekiwania wobec kandydatów na franczyzobiorców?
Poszukujemy nie tylko przedsiębiorców. Często naszymi Franczyzobiorcami zostają pracownicy tzw. korpo, którzy chcą rozpocząć własny biznes i uciec od pracy 8-16. Wiele z naszych lokali są prowadzone jako biznesy rodzinne i tu często szybko następuje skalowanie, gdzie kolejny członek rodziny otwiera kolejną restauracja w następnej pobliskiej miejscowości. 30% naszych franczyzobiorców posiada więcej niż jeden lokal, a otwieramy się w miejscowościach już od 10 tyś. mieszkańców, gdzie często stajemy się najlepszą restauracją w mieście.
Główne cechy pozwalające na sukces w tej branży to zaangażowanie i pracowitość, a i zdolności zarządcze są istotne. Franczyza jest po to, by ułatwić prowadzenie własnego biznesu prawie każdej zdeterminowanej do tego osobie. W pierwszym etapie bierzemy pod lupę oczywiście wszystkie zgłoszenia, a na dalszych etapach sprawdzamy możliwości i zaangażowanie Kandydata.
- Jaka jest rentowność biznesu z Da Grasso?
Jak zawsze: to zależy. Nie epatujemy hasłami o gwarantowanym przychodzie czy zysku, bo żaden biznes tak nie działa. Gwarancją zyskowności pizzerii jest podążanie za naszym know-how oraz zaangażowanie w ten biznes. Franczyzobiorcy z takim nastawieniem osiągają pomiędzy 10%-15% zysku, a nasze restauracje potrafią generować obroty rzędy kilkuset tysięcy złotych miesięcznie.
70% naszych Franczyzobiorców jest z nami dłużej niż 10 lat, co przy posiadaniu 190 restauracji jest dla nas powodem do dumy i potwierdzeniem jakości wypracowanych rozwiązań. Do tego mamy kilkudziesięciu multi-Franczyzobiorców i rozwój organiczny jest dla nas bardzo istotny. Myślę, że to jest najlepszą reklamą.
