Synevo rusza z franczyzą
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że prowadzenie punktu pobrań to skomplikowany biznes, podlegający trudnym procedurom i tylko dla kogoś z branży medycznej.
Nieprawda! Oczywiście, są przepisy i wymogi regulujące działalność takich placówek, ale zapewniam, że w porównaniu np. z gastronomią ich spełnienie jest o wiele prostsze. Zapewne niektóre osoby mylą punkty pobrań z laboratoriami, w których wykonuje się badania i analizy krwi i to rodzi ich obawy. Tymczasem punktach pobrań robi się wyłącznie pobrania krwi, a próbki są później przewożone - przez wyspecjalizowanych kurierów - do naszych laboratoriów, gdzie wykonuje się już konkretne badania i gdzie jest przeznaczony do tych celów sprzęt. Generalnie punkty pobrań to nie jest żadna nisza skierowana do osób z branży medycznej, ale atrakcyjny biznes, którego nie należy się obawiać i który daje atrakcyjne dochody. Dodam, że biznes z misją, ponieważ pomagamy ludziom. I z potencjałem. Diagnostyka laboratoryjna stanowi jeden z fundamentów współczesnej medycyny — zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym. Ponad 70 proc. decyzji klinicznych podejmowanych przez lekarzy opiera się na wynikach badań laboratoryjnych. Poza tym, wraz ze zmianą nawyków zdrowotnych Polaków oraz rosnącym dostępem do informacji medycznej, zauważalny jest stały wzrost zainteresowania badaniami profilaktycznymi. Pacjenci coraz częściej wykonują badania „na własną rękę”, bez skierowania, kierując się chęcią kontroli stanu zdrowia, potrzebą szybkiej diagnostyki lub zaleceniami wynikającymi ze stylu życia (np. diety, suplementacji, aktywności fizycznej). W efekcie, jak podaje raport PMR, wartość rynku diagnostyki laboratoryjnej w Polsce przekroczyła już 2,5 mld zł rocznie i będzie systematycznie wzrastać.
Dla kogo jest więc franczyza Synevo?
Dla każdego, kto szuka pomysłu na biznes z szybkim zwrotem i solidnym modelem działania. Oczywiście osoby z branży medycznej także zapraszamy do współpracy. Oczekujemy od franczyzobiorców zaangażowania – nie tylko w zarządzanie placówką. Franczyzobiorca powinien aktywnie szukać klientów, nawiązywać kontakty z placówkami medycznymi w swojej okolicy, prywatnymi gabinetami lekarskimi, dentystami, dietetykami, siłowniami, z firmami, którym można proponować pakiety dla pracowników itd. Może wprowadzić usługę mobilnego pobierania krwi, z dojazdem do pacjentów. To franczyzobiorcy znają lokalne rynki i wiedzą, jakie są na nich możliwości. Punkty franczyzowe chcemy otwierać tam, gdzie nie ma jeszcze naszej sieci własnej i gdzie jest mniejsza konkurencja, przede wszystkim w miastach liczących do 150 tys. mieszkańców. Chętnie nawiążemy współpracę z osobami, które chciałyby otworzyć po kilka placówek.
Czy procedura otwarcia punktu pobrań jest skomplikowana?
Przede wszystkim franczyzobiorcy mogą liczyć na nasze wsparcie na każdym etapie. Pomagamy w doborze lokalizacji, dostarczamy projekt aranżacji lokalu – tak, aby spełniał nasze standardy oraz wymagania Ustawy o działalności leczniczej i precyzujących ją rozporządzeń. Punkt pobrań musi zostać wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Wniosek należy złożyć u właściwego wojewody. Do tego dochodzi obowiązkowe ubezpieczenie OC dla przedsiębiorcy. Franczyzobiorca musi też podpisać umowę z firmą odbierającą odpady medyczne. Natomiast nie musi się martwić o transport pobranych próbek, bo każdy punkt jest wpięty do naszego systemu logistycznego. Kurierzy codziennie odbierają materiały z poszczególnych punktów i dostarczają do naszych laboratoriów. Przy czym franczyzobiorcy korzystają z preferencyjnych stawek rozliczeniowych za badania w laboratoriach Synevo.
A jaki personel trzeba zatrudnić?
Jeśli chodzi o personel medyczny, musi to być osoba uprawniona do pobierania krwi. Takie uprawnienia mają pielęgniarki, ratownicy medyczni, diagności laboratoryjni, felczerzy, opiekunowie medyczni. Drugi kluczowy pracownik to rejestratorka lub rejestrator. To on ma ogromny wpływ na sprzedaż, powinien proponować pacjentom dodatkowe badania, pakiety – dobrane do ich potrzeb. Dlatego taka osoba powinna mieć wysokie kompetencje do pracy z klientem, umiejętności sprzedażowe.
Jakie są koszty otwarcia punktu pobrań?
Szacujemy, że ok. 2 tys. zł za wykończenie 1 mkw. Do tego należy doliczyć koszt wyposażenia, mebli, czyli ok. 40 tys. zł. Potrzebne są np. lodówki na materiał medyczny i na odpady medyczne. Do tego drobny sprzęt typu igły, strzykawki, próbówki itp., w które franczyzobiorca będzie się zaopatrywał w naszym magazynie, po preferencyjnych cenach.
Na czym będą zarabiać franczyzobiorcy Synevo?
Mamy podpisane umowy na wykonywanie badań m.in. z dużą liczbą sieciowych podmiotów medycznych, z indywidualnymi przychodniami, z ubezpieczycielami. Czyli np. pacjent dostaje skierowanie na badania od lekarza w Medicoverze i idzie je wykonać do naszego franczyzowego punktu pobrań. A franczyzobiorca otrzymuje za to prowizję. Mamy też sklep internetowy, w którym pacjenci mogą wykupić pakiety badań, które później wykonują w punktach. Franczyzobiorca otrzymuje wówczas 40 proc. od ceny takiego pakietu. Ale zależy nam na tym, aby franczyzobiorcy rozwijali jak najaktywniej trzecie źródło pozyskiwania klientów– czyli sprzedaż komercyjnych badań, które praktycznie w całości są ich przychodem. Płacą centrali tylko 5 proc. opłaty franczyzowej od tegoż przychodu.
Według naszych szacunków od drugiego roku działalności miesięczny zysk netto franczyzobiorcy wyniesie powyżej 10 tys. zł.
WIZYTÓWKA SYNEVO
Sieć punktów pobrań, działający w ramach międzynarodowej grupy Medicover.
Wsparcie dla franczyzobiorcy
- prowizje za realizację badań zakupionych online
- prowizje za realizację badań zleconych przez partnerów medycznych Synevo
- dostęp do nowoczesnych laboratoriów Synevo
- preferencyjne warunki zatowarowania i realizacji badań
- pomoc w doborze lokalizacji
- projekt aranżacji wnętrza
- sprzęt IT do uruchomienia punktu
- szkolenia i materiały wdrożeniowe
- stałe wsparcie operacyjne i marketingowe
Synevo w liczbach
liczba placówek własnych – 136
opłata wstępna – 10 tys. zł
inwestycja – ok. 2 tys. zł za wykończenie 1 mkw. lokalu plus ok. 40 tys. zł na wyposażenie
miesięczna opłata franczyzowa – 5 proc. od przychodu netto
Grzegorz Morawski, kierownik ds. franczyzy Synevo: / "Wartość rynku diagnostyki laboratoryjnej w Polsce przekroczyła już 2,5 mld zł rocznie i będzie systematycznie wzrastać." PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Poukładany interes
/14.11.2025
Kto buduje lub remontuje, będzie też wykańczał i wyposażał. Przedstawiciele DDD Dobre Dla Domu mówią, że sklep z artykułami wyposażenia wnętrz to perspektywiczny biznes. I stosunkowo niedrogi.
W tym roku Kodano Optyk chce otworzyć w sumie mniej więcej 40 nowych salonów – nie tylko w Polsce, ale też za granicą. Jak idzie realizacja planów?
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
Relacjonujemy w najnowszym odcinku Franczyza News wszystko, co wydarzyło się na Targach Franczyza. To była doskonała okazja, by z bliska zobaczyć, jak dynamicznie rozwija się rynek franczyzy w Polsce.