Biuro podróży we franczyzie

Dogodna lokalizacja / Decydując się na otwarcie salonu Wakacje.pl, warto pomyśleć o dogodnej, łatwo dostępnej dla klientów lokalizacji.
Środa
12.11.2025
W tym roku sieć Wakacje.pl urosła już o ponad 30 biur, a to nie koniec. Kto może otworzyć biuro podróży?
 

W branży turystycznej 2025 to czwarty z rzędu rok wzrostów rynkowych od czasu COVID-19.

– Trudno wskazać inną branżę, która rozwijałaby się w sposób tak stabilny. Polacy podróżują coraz chętniej, a jak pokazują nasze badania, są też gotowi zapłacić za większy komfort podróżowania – komentuje Małgorzata Pruszkowska, menedżer rozwoju sieci stacjonarnej Wakacje.pl.

Obecnie pod marką Wakacje.pl działa 346 salonów sprzedaży, w tym dwa własne. Od początku tego roku sieć uruchomiła ponad 30 biur, w planach są kolejne otwarcia. Franczyzodawca przekonuje, że pomimo szerokiej dostępności ofert touroperatorów w kanale online, nadal wielu klientów lubi osobisty kontakt ze sprzedawcą.

– Gros osób ceni sobie możliwość porozmawiania ze sprzedawcą o ofercie twarzą w twarz i uzyskania profesjonalnej porady. Zazwyczaj taką potrzebę zgłaszają ci, którzy wybierają się na zagraniczne wczasy po raz pierwszy, choć nie brakuje i doświadczonych turystów, którzy po prostu preferują tę formę zakupu – ocenia Małgorzata Pruszkowska. – Efekt ROPO, czyli research online, purchase offline, w branży turystycznej od lat pozostaje na takim samym poziomie.

Lokalizacja z potencjałem

Wakacje.pl chce rozwijać sieć biur sprzedaży nie tylko w dużych miastach. Markę interesują też miejscowości o populacji 20-60 tys. mieszkańców. Decydując się na otwarcie salonu, warto pomyśleć o dogodnej, łatwo dostępnej dla klientów lokalizacji. Może to być na przykład centrum handlowe, market z pasażami sklepów czy popularna wśród mieszkańców ulica o dużym natężeniu ruchu pieszego i samochodowego. Idealnie, jeśli w pobliżu będą dostępne miejsca parkingowe. Centrala analizuje każdą zgłoszoną lokalizację i sprawdza, jaki jest jej potencjał. 

Według danych centrali branding i wyposażenie biura to koszt ok. 20 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 15 tys. zł. Można otworzyć standardowe biuro w lokalu stacjonarnym, albo uruchomić je w pawilonie handlowym.

– W bardzo wielu przypadkach na początku prowadzenia działalności właściciele salonu są jego jedynymi pracownikami. Jednak wraz z rozwojem biznesu, rosnącą liczbą klientów i zwiększającymi się obrotami zatrudnienie pracowników to konieczność – mówi Małgorzata Pruszkowska.

W grupie siła

Zaangażowanie, gotowość do prowadzenia własnego biznesu, chęć do pracy i nauki – to cechy pożądane u franczyzobiorcy Wakacje.pl. Nie trzeba mieć natomiast wykształcenia ani doświadczenia branżowego, choć jest ono na pewno dodatkowym atutem. Podobnie jak wcześniejsza praca w sprzedaży i obsłudze klienta.

– Bardzo chętnie widzimy wśród naszych franczyzobiorców już działających agentów – dodaje Małgorzata Pruszkowska. – Rozpoznawalność marki Wakacje.pl, ogólnopolska reklama, nowoczesne narzędzia – to tylko część korzyści wynikających z przynależności do naszej sieci sprzedaży. I coraz częściej agenci zaczynają to dostrzegać. Tu świetnie sprawdza się powiedzenie „w grupie siła”.

Franczyzobiorcy przechodzą profesjonalne szkolenia, mają dostęp do funkcjonalnych narzędzi i przede wszystkim dysponują szerokim wachlarzem ofert. Centrala zapewnia ogólnopolską reklamę, dofinansowanie marketingowe, nowoczesne narzędzia do ofertowania, obsługi i kontaktu z klientem i helpdesk przeznaczony tylko do obsługi sieci franczyzowej.

– Korzystanie z know-how, narzędzi i ofert większego gracza daje przewagę rynkową, której nie mają niezrzeszone biura – podkreśla Małgorzata Pruszkowska. 

Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedaży. Poza wycieczkami, Wakacje.pl oferują też ubezpieczenia i parkingi przy lotniskach. Za sprzedaż tych produktów franczyzobiorcy również otrzymują wynagrodzenie. 

 

WIZYTÓWKA WAKACJE.PL

Sieć multiagencyjnych biur podróży. Jako multiagent ma duże portfolio ofert wyjazdowych ponad stu  touroperatorów, w tym największych organizatorów działających na polskim rynku. 

Wsparcie dla franczyzobiorcy

  • know-how poparte wieloletnim doświadczeniem i systemem szkoleń;
  • nowoczesny system CRM do zarządzania sprzedażą i relacjami z Klientem;
  • wypracowane standardy sprzedaży zapewniające skuteczność;
  • ponad stu touroperatorów w ofercie i preferencyjne warunki sprzedaży usług dodatkowych;
  • dostęp do sprzedaży bonów wakacyjnych i unikalnych produktów;
  • kierowanie klientów z portalu Wakacje.pl do salonów sprzedaży;
  • system dofinansowań lokalnych akcji promocyjnych;
  • udział w akcjach promocyjnych organizowanych przez Wakacje.pl i touroperatorów;
  • spójny system identyfikacji wizualnej salonów i kompleksowa aranżacja lokalu;
  • kampanie wizerunkowe marki Wakacje.pl w mediach
  • pomoc w wyborze optymalnej lokalizacji;
  • szybkie uruchomienie salonu sprzedaży;
  • załatwienie formalności z udostępnieniem ofert touroperatorów;
  • zbiorcze rozliczanie prowizji w cyklach tygodniowych;
  • stała opieka nad salonami i pomoc dla sprzedawcom i właścicielom;
  • możliwość korzystania z umów podpisanych przez Wakacje.pl z różnymi podmiotami.


Wakacje.pl w liczbach

  • 346 salonów sprzedaży
  • branding i wyposażenie biura ok. 20 tys. zł
  • jednorazowa opłata wstępna 15 tys. zł

Małgorzata Pruszkowska, menedżer rozwoju sieci stacjonarnej Wakacje.pl / "Trudno wskazać inną branżę, która rozwijałaby się w sposób tak stabilny jak turystyka".

POPULARNE NA FORUM

Wakacje.pl czy się opłaca

Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...

1 wypowiedzi
ostatnia 22.02.2022
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)

ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...

1 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2020
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?

Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...

15 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2019
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...

34 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2019
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie

Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?

1 wypowiedzi
ostatnia 03.01.2019
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...

34 wypowiedzi
ostatnia 14.12.2018
Pensjonat - warto czy nie?

Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.

3 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...

34 wypowiedzi
ostatnia 09.11.2018