300 propozycji franchisingowych zza Odry

Wtorek
09.12.2003
Grupa wydawnicza Handelsblatt opublikowała raport z ponad 300 ofertami franchisingowymi w Niemczech.
 

W części są to sieci franczyzowe o zasięgu globalnym jak The Athlete’s Foot, amerykańska sieć 700 sklepów z markowym obuwiem sportowym (Nike, adidas, Asics) działająca w ponad 40 krajach – w tym z 54 sklepami w Polsce. Idealna wielkość lokalu dla salonu z butami tej sieci to 150 m2 powierzchni sprzedaży. Koszty inwestycyjne wynoszą około 200 tys. euro, przy czym 80 tys. euro to wymagane minimum własnego kapitału. Za licencję uczestnicy sieci płacą w Niemczech 25 tys. euro na starcie, a następnie po 5 proc. od obrotu netto. W Niemczech w dobrych lokalizacjach placówki tej sieci robią około miliona euro rocznego obrotu, a marża netto wynosi 7 do 10 proc.

Z beczki

Ciekawym wydaje się koncept franczyzy spółki Vom Fass – której nazwę można przetłumaczyć: „z beczki” – co odpowiada charakterowi sklepów. Klient może właśnie z beczki, balona lub innego pojemnika kupić (i na miejscu wypróbować) wino, spitytualia, nalewki, a także octy winne i oleje smakowe. W Niemczech sklepów, które kupiły (za 6200 euro) licencję od Vom Fass AG jest już ponad 160. Odwiedzane są przez klientów, którzy lubią dobrze zjeść i wypić. Licencjobiorca musi się liczyć z inwestycją rzędu 65 tys. euro, z czego 15-18 tys. euro powinien pokryć środkami własnymi. Miesięczna opłata wynosi 410 euro, a roczny obrót – przeciętnie 230 euro.

Żelowe misie

Przedmiotem licencji Bärenland GmbH są niewielkie sklepy całkowicie przeznaczone na sprzedaż różnych żelków (ponad 100 rodzajów). Klienci mogą przed kupnem skosztować tych słodyczy. Sklepików z żelkami jest już ponad 30 w Niemczech, Austrii i Szwajcarii choć sieć założono dopiero w 1999 r. W miejscowościach liczących ponad 100 tys. mieszkańców sklepy Bärenland uzyskują 200-300 tys. euro rocznego obrotu przy 40 proc. marży. Za licencję płaci się 20 tys. euro, innych opłat nie ma. Urządzenie lokalu i pierwsze zatowarowanie wymaga nakładów rzędu 30 tys. euro. Po trzech miesiącach sklep z reguły uzyskuje już zyski.

Od 0 do 12

Od 25 lat działa francuska sieć sklepów Jacadi z ubiorami, żywnością, kosmetykami, zabawkami itd. dla dzieci od 0 do 12 roku życia. W 41 krajach jest 350 sklepów Jacadi, z tego ponad 300 funkcjonuje na zasadzie franczyzy. W Niemczech licencja na 5 lat kosztuje 16 tys. euro. Wartość inwestycji sięga 150 tys. euro, z tego połowa powinna być pokryta własnym kapitałem licencjobiorcy. Opłata miesięczna wynosi 4 proc. obrotu netto, z czego jedną czwartą licencjodawca przeznacza na reklamę i promocję sieci. Lokal powinien mieć 90 do 180 m2 powierzchni sprzedaży. W Niemczech obroty sklepów Jacadi wynoszą od 350 do 700 tys. euro.

Po wejściu do UE część z tych sieci może być dostępna w Polsce. Zainteresowani mogą nabyć raport za 69 euro pod adresem shop@vhb.de.

Źródło: Wiadomości Handlowe, nr 11, listopad 2003


Wiadomości Handlowe

POPULARNE NA FORUM

Biznes po stronie dobra

Excellent reading, I read a lot of posts but I am really impressed with your post. Thank sir, I will look into this article. To know about me, try talking to me vex 3

4 wypowiedzi
ostatnia 10.12.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Our GotoAssignmentHelp Best Assignment Help Website for Quality Assignment Writing Help. Take advantage of a pocket-friendly academic assignment help service. Visit us now and...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Witam

Witam wszystkich użytkowników. Właśnie dołączyłem do waszego grona.

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Ubezpieczenie samochodu

Orientujecie sie moze gdzie najlepiej bedzie je wykupic?

1 wypowiedzi
ostatnia 15.11.2018
Sklep z odżywkami w Poznaniu

Olimp trzyma poziom, znam ich suple od lat i zawsze się po nich dobrze czuję, czy buduję masę, czy spalam, to zawsze te efekty są przyśpieszone, zdrowe, naturalne....

9 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2018
Jaka reklama się opłaca?

Teraz wszyscy stawiają na reklamę internetową, profil na FB/Instagramie, a moim zdaniem ważna jest też reklama lokalna, jakaś reklama w gazecie, ulotki czy baner. Moja...

82 wypowiedzi
ostatnia 01.10.2018
Agencja Tłumaczeń Przysięgłych

Ja korzystam z biura tłumaczeń w Białymstoku, ProLingua. Pan Bagiński to tłumacz przysięgły, bardzo fachowy i solidny. Wykonuje tłumaczenia specjalistyczne ( w tym...

5 wypowiedzi
ostatnia 17.09.2018
Pozycjonowanie

A czy nie lepiej zaangażować się po prostu w promowanie firmy w social mediach?

1 wypowiedzi
ostatnia 03.09.2018