Wyczesane zyski

Prowadzenie salonu fryzjerskiego to marzenie wielu. Opisujemy rynek salonów fryzjerskich i dokonujemy przeglądu salonów. Piosenkarz Michał Wiśniewski i projektantka mody Sonia Malinowska opowiadają o wspólnym biznesie - sklepie z ubraniami. Czy sex shop to biznes taki sam jak każdy inny i ile można na nim zarobić? Przedstawiamy również pomysł na biznes dla mieszkańców wsi i małych miasteczek – prowadzenie domów weselnych. Sprawdzamy również, czy domy opieki powstają, aby służyć klientom i ile kosztuje starość.
 

Fachowo i ciekawie o franczyzie, partnerstwie i własnej firmie

Poznaj pomysły na własny biznes! Magazyn Franchising Info zawiera aktualne informacje o sieciach franczyzowych i partnerskich działających w Polsce. Przedstawia najnowsze wydarzenia i trendy na rynku, opisuje sukcesy i porażki, doradza biorcom i dawcom licencji oraz omawia zmiany w polskim prawie i podatkach.

W siedemnastym numerze

Temat numeru

Wyczesane zyski
Prowadzić salon fryzjerski to marzenie wielu. Rynek jest wysoce konkurencyjny i już zorganizowany. Na samym szczycie drabiny społecznej w tym biznesie znajdują się salony artystyczne, później markowe sieci z zagranicznym logo, następnie spore (5-7 stanowisk) salony fryzjerskie w centrach miast, a na końcu jedno, dwustanowiskowe punkty osiedlowe u pani Zosi.

Artyści i rzemieślnicy
Fryzjer rodzi się albo do nożyczek, albo do maszynki. Każdy typ fryzjera ma innego klienta. Przedsiębiorcy otwierający biznes fryzjerski mogą wybrać: otworzyć salon artystowski lub rzemieślniczy.

W przeglądzie rynku opisaliśmy salony fryzjerskie Berendowicz&Kublin, Camille Albane, Gabriel, Jean Louis David, Studio S oraz pracownię Macieja Wróblewskiego.

Otwieramy salon fryzjerski
Inwestujemy w zakład fryzjerski – to już postanowione. Własny czy franczyzowy? – to kolejna decyzja do podjęcia.

Zanim wejdzie pierwszy klient
Od momentu podjęcia decyzji do otwarcia salonu mija najczęściej około 6 miesięcy. Ten czas przedsiębiorcy spędzają na pisaniu biznesplanów, zakładaniu działalności gospodarczej, szukaniu odpowiedniego lokalu, a następnie wyposażaniu salonu.

Info-shorty

Podwodna kanapka
Pięć lat i pięć otwarć. Ale też dwa zamknięcia. Nie tak przedstawiciele sieci Subway wyobrażali sobie rozwój sieci w Polsce. Nie dają jednak za wygraną i w listopadzie świętowali otwarcie nowej restauracji.

Obiad jak u mamy
„Podpisaliśmy pierwszą licencję franczyzową na Podniebny Barek. Otwarcie jest zaplanowane na początek 2006 roku“ – Maciej Golnowski, menedżer ds. rozwoju sieci LOT Catering, rozmawiał o koncepcji biznesowej Podniebnego Barku, warunkach inwestycji i planach na przyszłość.

A’propos w Polskę idziemy
Drogerie A’propos były otwierana do tej pory przede wszystkim w południowych regionach Polski. Teraz firma zamierza skoncentrować się na budowaniu sieci w pozostałych częściach kraju.

Odnaleźć image
Dom mody Forget-Me-Not planuje stworzyć sieć franczyzową.

Po franczyzę do Paryża
Przedsiębiorcy, którzy rozważają przyłączenie się do sieci franczyzowej, powinni odwiedzić targi Franchise Expo Paris. Mogą tam kupić licencję franczyzową systemu nie posiadającego jeszcze swoich jednostek w Polsce.

DERRI przez cały rok
DERRI największy europejski producent i eksporter odzieży skórzanej i akcesoriów skórzanych rozszerza ofertę. W sklepach DERRI oprócz dotychczasowych propozycji ze skóry można również nabyć tekstylia. W ten sposób firma przełamała sezonowość oferty.

Doradztwo za darmo, sprzedaż za prowizję
Doradztwo finansowe zdobywa coraz większą popularność wśród klientów i przedsiębiorców, ktorzy taki biznes mogliby poprowadzić. Expander rozwija sieć punktów doradczych i poszukuje partnerów do współpracy. Preferowane są duże miasta. Koszt inwestycji 60 tys. zł.

Źródłowy kod klienta
Wraz z otwarciem siódmej jednostki franczyzowej DGE Bruxelles (firma zajmuje się doradztwem przy pozyskiwaniu dotacji unijnych) zdecydował, że nadszedł czas na wprowadzenie systemu zarządzania relacjami z klientami w całej sieci. Korzystają na tym i franczyzobiorcy, i centrala.

WesterplattEF
Centrala EF sprzedała własne szkoły swojemu byłemu menedżerowi, a zespół wspomagający biorców wycofała do Moskwy. W okopach walki o klienta zostali franczyzobiorcy.

Statoil ostro tankuje
- Dziś kierowcy skręcają z drogi po hot dogi, a tankują przy okazji. Nasz system franczyzowy stara się wykorzystać tę zmianę obyczajową u kierowców”. O franczyzie i planach Statoil opowiada Andrzej Magryś, dyrektor działu operacyjnego i sprzedaży detalicznej Statoil Polska.

Mocne wejście

Ich czworo
Okazuje się, że gwiazdom łatwiej zadbać o biznes niż o małżeństwo. Przeżywający kłopoty Michał i Marta Wiśniewscy właśnie założyli biznes razem z projektantką obuwia Sonią Malinowską i jej mężem. Firma XavierFabienne projektuje ubrania i buty na indywidualne zamówienia. W październiku wspólnicy otworzyli pierwszy butik z logo XavierFabienne w Konstancinie pod Warszawą.

Jest sprawa

Dom opieki: biznes przemilczany
„Jeśli stawiasz na pieniądze, będziesz prowadził dom starców. Jeśli jesteś przedsiębiorcą z misją założysz dom opieki i poprowadzisz go zgodnie z sumieniem. Ale i tak Kościół zrobi to lepiej” – napisał do nas czytelnik z Warszawy. Spojrzeliśmy na domy opieki z perspektywy zaangażowanego klienta.

Otwieramy opłacalny dom opieki
Zgodnie z Ustawą o zakładach opieki zdrowotnej sposób obsługi w takich placówkach musi uwzględniać stan zdrowia, sprawność fizyczną i indywidualne potrzeby starszych osób. Taki dom chcemy założyć. Jeśli będziemy pilnować kosztów, to nieszkodliwie dla klientów.

Moja firma

Pieniądze mnożą się bezwstydnie
Na ulicy Jana Pawła w Warszawie rośnie las sztucznych penisów. W pierwszych godzinach po śmierci Karola Wojtyły znicze ustawiane przez przechodniów ku czci papieża świeciły równie silnie co różowe lampiony w witrynach kilkudziesięciu zlokalizowanych tam sex shopów. Od kwietnia przybyły kolejne dwa sklepy, bo to opłacalny biznes.

Drogie zdrowie Młodej Pary
„Gdyby Szopen żył, to też by pił” – mówi bohater „Wesela”. Ale to już nieaktualne. Dziś gdyby Szopen żył, to grałby na weselach. Bo to opłacalny biznes. Wystarczy zainwestować w odnowienie starej szkoły, a nawet obory, aby miesięcznie zarabiać nawet kilkanaście tysięcy złotych.

Inwestujemy: która pralnia lepsza?
W branży pralniczej na polskim rynku franczyzowym nie ma dużej konkurencji. Liczą się dwie największe sieci, Panda i Perfect Clean. Przyjrzeliśmy się im z punktu widzenia klienta i wystawiliśmy oceny.

But w butonierce
Polacy kupują rocznie średnio 3 pary butów. O połowę mniej niż mieszkańcy „starej” Unii Europejskiej. Zmiana tej sytuacji może nastąpić jedynie w wyniku wzrostu zamożności klientów. Na butach starają się zarobić ich producenci, dystrybutorzy, sklepikarze oraz pucybuci i szewcy.

Dobre rady

Poznaj klienta, bo on wie lepiej
Decyzje konsumentów są najważniejsze dla pozycji rynkowej przedsiębiorstwa. Nie trzeba ich przewidywać jak pogody. rozsądniej jest zainwestować w badania profilu klienta... i pozbyć się problemów sprzedażowych

Piszemy franczyzowy biznesplan
Franczyzodawca może w trakcie negocjacji zaprezentować kandydatowi na franczyzobiorcę przykładowy plan finansowy opracowany przez centralę. Jest to jednak pewna uśredniona projekcja biznesplanu dla możliwego acz nieistniejącego punktu. Dlatego dla własnego bezpieczeństwa warto przygotować własny, bardziej szczegółowy biznesplan.

Zaufanie poręczone wekslem
Istotną cechą współpracy opartej na franchisingu jest osobista wieź między organizatorem sieci a franczyzobiorcą. We franczyzie niezbędne jest zaufanie pomiędzy stronami powiązane z rzetelnym wykonaniem umowy przez każdego z kontrahentów. Jednak z drugiej strony sama wiara w dobre intencje partnera nie wystarczy.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

Wybierz coś dla siebie
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków. Prezentujemy ponad 150 pomysłów na biznes.

Ponadto

Informacje o systemach franczyzowych i partnerskich
Maxi Moda, Piotr i Paweł, Lee Cooper, Sushi Tekada, Diverse, Wedel, Agencja Finansowa Grosik, Próchnik, AmRest, Cafe Nescafe.

Magazyn Franchising Info możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Aktualne wydanie magazynu jest także dostępne w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748