Podróże Polaków
Wydatki Węgrów na turystykę wyjazdową są trzy razy wyższe niż Polaków, a Czechów ponad dwa razy wyższe. Jak pokazują przeprowadzone na zlecenie Lufthansa City Center Grupa Polska badania, jedna trzecia z nas uważa, że główną tego przyczyną jest niewystarczający zasób informacji na temat podróżowania.
Tylko 11 proc. Polaków twierdzi, że w natłoku zróżnicowanych jakościowo i cenowo ofert nie ma problemów z wybraniem najbardziej optymalnej propozycji. Przedstawienie raportu z badań przeprowadzonych na zlecenie Lufthansa City Center Grupa Polska zainaugurowało pierwszy w Polsce program społeczno-edukacyjny Akademia Podróży Lufthansa City Center. Celem programu jest informowanie społeczeństwa o tym jak kupować i podróżować bezpiecznie.
- Mamy nadzieję, że dzięki programowi zwiększy się świadomość społeczna na temat przysługujących polskim turystom praw, a w rezultacie, że będą oni coraz chętniej i bez obaw podróżować za granicę w celach wypoczynkowych – mówi Marian Szypuła z Lufthansa City Center Grupa Polska.
Konsolidacja rynku turystycznego
Rynek turystyczny w Polsce, choć w dalszym ciągu bardzo rozdrobniony, od kilku lat ulega konsolidacji. Coraz mniej biur podróży bierze na siebie ciężar organizacji wyjazdów. Zdecydowana większość sprzedaje oferty 10 największych touroperatorów. Jednak Polacy w dalszym ciągu nie wiedzą, w jaki sposób wybrać atrakcyjną propozycję. Jak pokazują badania zlecone przez Lufthansa City Center Grupa Polska prawie połowa osób z wyższym wykształceniem deklaruje, że ma takie trudności.
- Co roku słyszymy o oszukanych klientach czy niezadowolonych z wyjazdu turystach z Polski, którym obiecywano luksusowy hotel blisko plaży, a to co zastali na miejscu w niczym nie przypominało propozycji z katalogu. Dlatego tak ważne jest informowanie Polaków o przysługujących im prawach, o tym w jaki sposób zmniejszyć ryzyko bycia oszukanym, szczególnie, że jak wynika z przeprowadzonych na nasze zlecenie badań, to właśnie w niewielkim zasobie wiedzy na temat podróżowania, społeczeństwo widzi źródło niskich wydatków Polaków na zagraniczne wyjazdy – mówi Bogdan Wieczorek z Lufthansa City Center Grupa Polska.
Obawiamy się Internetu
Narzędziem ułatwiającym wybór oferty turystycznej jest Internet, postrzegany przede wszystkim jako doskonałe źródło informacji. Polacy ostrożnie podchodzą do kupowania wycieczek czy biletów lotniczych on-line - tylko 6 proc. z nas zdecydowałoby się na taką transakcję.
- Z naszych badań wynika, że aż 53 proc. Polaków obawia się, że kupując wyjazd zagraniczny bądź przelot przez Internet będzie miało do czynienia z fałszywym biurem podróży. Co ciekawe najbardziej nieufni są najmłodsi Polacy. Aż 66 proc. osób w wieku 15-19 lat, czyli tych najbardziej obeznanych z Internetem, nie kupiłoby wycieczki - mówi Marian Szypuła.
Akademia Podróży Lufthansa City Center
W ramach Akademii Podróży Lufthansa City Center zostaną przygotowane materiały prasowe poruszające tematykę bezpiecznego kupowania i podróżowania. Eksperci ujawnią kiedy, jak i w jaki sposób wybrać najkorzystniejsze oferty turystyczne i tani bilet lotniczy, aby zmniejszyć ryzyko bycia oszukanym przez organizatorów wyjazdu, jak dochodzić swoich praw, a także udzielą porad związanych z bezpiecznym korzystaniem z Internetu.
Częścią programu będą również Dni Otwartych Drzwi (19-20 maja br.), kiedy to każdy mieszkaniec jednego z 14 miast w Polsce będzie mógł skorzystać z porad konsultantów Lufthansa City Center dotyczących podróżowania. Dodatkowo w ramach Akademii zostaną przeprowadzone dyżury ekspertów w redakcjach w całej Polsce, w trakcie których zainteresowani informacjami Polacy będą mogli zasięgnąć dodatkowych informacji bądź uzyskać poradę.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzodawca Travelplanet.pl zapewnia, że najlepsze salony sieci generują sprzedaż na poziomie 10 mln zł rocznie.
Paulina Młynarska mieszka na stałe w Grecji, prowadzi autorskie warsztaty „Miejsce Mocy”, na których łączy jogę ze zwiedzaniem. W tym roku rusza z nowym projektem – Villą Tatrą na Krecie, która już niedługo przywita pierwszych turystów.
Do sieci Wakacje.pl mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod innym szyldem.
Sytuację branży nieco poprawiły wakacje, ale mimo to nadal panuje w niej duża niepewność. Właściciele hoteli obawiają się ponownego zamknięcia.
Chętnych na glamping, czyli luksusowy kemping, nie brakuje. Wciąż niewiele osób decyduje się jednak otworzyć taką działalność.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Wakacje.pl czy się opłaca
Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)
ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?
Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie
Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...
Pensjonat - warto czy nie?
Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...