Czwartek
02.08.2007
- o rynku sprzętu komputerowego mówi Kamil Kaczmarek, prezes zarządu firmy Divicom, do której należy sieć sklepów komputerowo-multimedialnych.
 

Jak radzicie sobie państwo z konkurencją sklepów wielkopowierzchniowych sprzedających ten sam asortyment?
Sklepy Divicom bronią się jakością, wiedzą sprzedawców i konsultantów oraz indywidualnym podejściem do klienta. Sprzedawca musi być fachowcem w dziedzinie IT, powinien rozwiązać problem klienta, ocenić jego potrzeby i dobrać odpowiedni sprzęt. Klienci przychodzą do nas po usługę czy optymalne rozwiązanie i to właśnie dostają. Sklepy Divicom to również serwis posprzedażowy, w czym sklepy wielkopowierzchniowe nie celują w ogóle.

Jak powinien funkcjonować sklep z artykułami komputerowymi i multimedialnymi, aby przynosił zyski?
Trudno przedstawić receptę na zysk w kilku zdaniach, aczkolwiek można wyróżnić trzy główne zasady, na które trzeba zwracać szczególną uwagę: fachowość i rzetelność obsługi klienta, marketing oraz jakość ekspozycji i dostępność towarów. Trzymając się standardów Divicom w tych obszarach, znacząco zwiększamy możliwość maksymalizacji marży i obrotu, a przez to – zanotowania wysokich zysków oraz uzyskania szybkiego zwrotu z inwestycji.

Jak pan ocenia rynek produktów komputerowych i multimedialnych w Polsce?
To rynek, na którym zauważamy intensywny wzrost, a w porównaniu z krajami "starej" Unii jest nadal mało nasycony, co przy rosnącym PKB Polski oraz dochodach rodzin bardzo dobrze rokuje. Jeśli chodzi o powszechność sprzętu IT, to od rozwiniętych krajów UE dzieli nas jeszcze przepaść, ponadto przed nami rewolucja, która się już powoli zaczyna - wymiana większości komputerów stacjonarnych na wygodniejsze komputery przenośne. Reasumując, jest to rynek rozwojowy z klientem coraz zasobniejszym, ale też coraz bardziej świadomym i wymagającym.


rozmawiała (aw)


POPULARNE NA FORUM

Biznes na małym rynku

dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Biznes na małym rynku

NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...

2 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2020
Zarabiać przez telefon

To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów

2 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Play się opłaca?

Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.

3 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..

Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?

A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?

3 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Zarabiać przez telefon

Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.

2 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?

moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji

7 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018