YES zostaje w kraju
Obecnie sieć sklepów jubilerskich YES liczy 61 salonów franczyzowych oraz jeden własny.
– Do końca 2008 roku zostanie otwarte jeszcze co najmniej 8–10 sklepów, docelowo – w ciągu najbliższych trzech, czterech lat – sieć będzie liczyć około 120 salonów. Na tyle oceniamy pojemność polskiego rynku dla marki YES – mówi Paweł Korobacz, dyrektor sieci detalicznej YES. – Chcemy być obecni w najlepszych lokalizacjach wszystkich liczących się centrów handlowych, zarówno nowo budowanych, jak i już istniejących – dodaje.
Choć firma w chwili obecnej koncentruje się na rozwoju na rynku polskim, nie wyklucza jednak otwarcia sklepów poza granicami kraju, przede wszystkim w państwach ościennych.
– Duże zainteresowanie naszą franczyzą przejawiają Polacy z zagranicy – mówi Paweł Korobacz.
Potencjalny franczyzobiorca sieci YES musi posiadać kapitał, który przeznaczy na dostosowanie lokalu o powierzchni 55–75 m2 do standardów opracowanych przez centralę. Kwota inwestycji netto waha się od 130 tys. zł (inwestycja tylko w nakłady trwałe w lokalu) do 800 tys. zł (przy inwestycji w nakłady trwałe, wyposażenie oraz towar). Franczyzodawca dopuszcza możliwość otwarcia sklepu w lokalizacji zaproponowanej przez franczyzobiorcę, jednak w większości przypadków sklepy franczyzowe otwierane są w lokalizacjach wybranych i pozyskanych przez YES. Sklepy sieci sytuowane są najczęściej w lokalizacjach narożnikowych, o długiej, dobrze eksponowanej linii witryny. Mają powierzchnię od 45 do 85 m2 – zależną głównie od wielkości danego centrum handlowego oraz kosztów najmu.
Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł netto i jest to jedyna płatność, którą partner odprowadza do sieci – marketing organizuje i finansuje YES. W zamian za przystąpienie do sieci, franczyzodawca oferuje m.in. know-how, specjalistyczne szkolenia, opiekę merchandiserów i wsparcie reklamowe. Szacowany okres zwrotu z inwestycji nie przekracza trzech lat.
(awh)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kosmetyki z Francji
/19.11.2024
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...