Na sieć DPAM składa się ponad 400 sklepów w całej Europie. Wiosną przyszłego roku zostaną otwarte pierwsze placówki w Polsce.
Czwartek
04.11.2010
Francuska firma odzieży dziecięcej DPAM szykuje się do otwarcia pierwszych sklepów w Polsce.
 

Po okresie depresji urodzeniowej w 2003 roku, w kolejnych latach nastąpił prawdziwy baby boom. Demografowie po raz pierwszy od kilku lat zanotowali dodatni przyrost naturalny. Nie jest to tylko efekt wejścia w dorosłe życie fali wyżu demograficznego z lat 80, lecz także lepszej sytuacji materialnej młodych par. Co za tym idzie wzrastają wydatki, bo rodzice nie szczędzą na swoje pociechy pieniędzy, a branża dziecięca zaciera ręce.

Na Polskim rynku niebawem zadebiutuje firma Du Pareil au même. Nazwa nie ma polskiego tłumaczenia, więc będzie się charakteryzowała skrótem DPAM. Firma z dwudziestoczteroletnią tradycją ma swoje sklepy w sześciu krajach, a w pozostałych 22 działa na zasadzie franczyzy. DPAM posiada trzy linie produktowe: dla niemowląt, dla dzieci oraz obuwie. Wiodącą serią produktów firmy są piżamy dziecięce. Na naszym rynku zadebiutują wiosną.

- Siec DPAM wchodzi na rynek Polski przy udziale naszej firmy jako masterfranczyzobiorcy - mówi Jakub Dębowski, z firmy Service-fashion - Plan rozwoju w Polsce zakłada 35 salonów na zasadach franczyzy do roku 2015. Obecnie marka jest słabo znana w Europie Środkowo - Wschodniej, ale ze względu na słynny w Polsce baby boom sytuacja ma się zmienić.

Potencjalny partner biznesowy powinien dysponować prawem do lokalu o powierzchni min 100 m2, w dobrym miejscu handlowym, w miejscowość powyżej 40 tys. mieszkańców. Koszty remontu lokalu w stanie surowym to około 25 tys. zł, zaś kwota pierwszego zatowarowania to około 500 zł/m2 sklepu. Opłaty miesięczne nie są pobierane, jednak przystąpienie do sieci to wydatek 6 tys. zł. Całkowity koszt inwestycji kształtuje się w kwocie 200 tys. zł.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz