Travel-Point nie boi się podwyżek

Sytuacja dotyczy przygotowanej przez Ministerstwo Finansów drastycznej podwyżki gwarancji ubezpieczeniowych dla firm organizujących samolotowe wycieczki zagraniczne. Według projektu rozporządzenia, gwarancje wzrosną z obecnych 6 do 18 procent wartości rocznego obrotu biura podróży. W myśl prawa, organizatorzy wyjazdów w przypadku niewypłacalności są zobowiązani do zapewnienia klientom szybkiego powrotu do domu, a także zwrotu wszystkich zaliczek. Radykalny wzrost gwarancji może doprowadzić do tego, że niektóre biura podróży mogą mieć problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Jednak przedstawiciele firmy Travel-Point optymistycznie patrzą w przyszłość.
- Podwyżka jest procentowa, co oznacza że dotknie ona wszystkie biura w takim samym stopniu. Może to spowodować, że słabsi gracze nie wytrzymają obciążenia i wypadną z rynku - mówi Tomasz Rybak, menadżer ds. rozwoju firmy Travel-Point. - Trzeba jednak pamiętać, że wzrost cen wycieczek podyktowany jest bezpieczeństwem turystów oraz zmniejszeniem skutków ewentualnej upadłości biura, dlatego powinien być dobrze odebrany przez klientów.
Internetowe Centrum Rezerwacji Turystycznej, które jest właścicielem marki Travel-Point, działa na rynku od ponad dwóch lat. W sieci działa obecnie osiem biur podróży, a już niebawem dołączą do nich dwa kolejne, które zostaną otwarte w Słupsku i Brodnicy.
W ramach współpracy franczyzobiorca otrzymuje zintegrowany system informatyczny wraz z podstroną informacyjną oraz adresem mailowym. Dzięki podpięciu adresu mailowego pod indywidualną wyszukiwarkę ofert, zapytania i rezerwacje dokonywane drogą elektroniczną, spływają bezpośrednio do partnera. Franczyzodawca przygotowuje także projekty banerów reklamowych oraz pomaga w różnego rodzaju kampaniach marketingowych.
- Powierzchnia placówki zależy od uwarunkowań danego miasta - tłumaczy Tomasz Rybak - i tak najmniejsza ma 15, a największa 90 m2. Wybór lokalu należy do franczyzobiorców, ponieważ to oni najlepiej orientują się w realiach konkretnego miasta bądź regionu. Oczywiście badamy podaną lokalizację pod kątem nasilenia konkurencji oraz wielkości ruchu.
Głównym obszarem działalności firmy Travel-Point jest sprzedaż wycieczek zagranicznych i polskich touroperatorów. W ofercie znajdują się także bilety lotnicze i autokarowe. Firma zajmuje się również sprzedażą ubezpieczeń turystycznych. Z uwagi na rosnące znaczenie Internetu w branży turystycznej, możliwa jest pełna obsługa klienta poprzez stronę internetową, która umożliwia przeprowadzenie całego procesu rezerwacji, począwszy od wyszukania oferty po sfinalizowanie rezerwacji, bez konieczności wychodzenia klienta z domu.
Firma Travel-Point posiada jedną placówkę własną oraz siedem franczyzowych. Kolejne punkty zostaną otwarte w Słupsku oraz w Brodnicy.
(boa)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca Travelplanet.pl zapewnia, że najlepsze salony sieci generują sprzedaż na poziomie 10 mln zł rocznie.
Paulina Młynarska mieszka na stałe w Grecji, prowadzi autorskie warsztaty „Miejsce Mocy”, na których łączy jogę ze zwiedzaniem. W tym roku rusza z nowym projektem – Villą Tatrą na Krecie, która już niedługo przywita pierwszych turystów.
Do sieci Wakacje.pl mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod innym szyldem.
Sytuację branży nieco poprawiły wakacje, ale mimo to nadal panuje w niej duża niepewność. Właściciele hoteli obawiają się ponownego zamknięcia.
Chętnych na glamping, czyli luksusowy kemping, nie brakuje. Wciąż niewiele osób decyduje się jednak otworzyć taką działalność.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Z każdym rokiem rośnie liczba pasjonatów podróży na czterech kółkach, a wraz z nimi zapotrzebowanie na wyspecjalizowane usługi serwisowe. Czy prowadzenie serwisu kamperów to strzał w biznesową dziesiątkę?
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
POPULARNE NA FORUM
Wakacje.pl czy się opłaca
Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)
ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?
Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie
Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...
Pensjonat - warto czy nie?
Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...