Biznes w nazwisku
Firma AP, właściciel marki "Anna Pikura", oferuje selektywne produkty kosmetyczne klasy prestige. Ceny jej kosmetyków wahają się od 200 zł do 1,5 tys. zł. Preparaty i wszystkie produkty są firmowane imieniem i nazwiskiem twórczyni marki i prezes firmy Anny Pikura, a często także jej wizerunkiem.
Oferta marki obejmuje biokosmetyki, sieć ekskluzywnych Klinik Odnowy Kolagenowej (firmowe zabiegi wykonuje się według specjalnie opracowanych autorskich schematów) oraz urządzenia kosmetyczne (produkcja i dystrybucja).
Firma w obecnej postaci istnieje od sierpnia 2010 roku, jednak jej doświadczenie w branży liczy sobie już przeszło sześć lat.
– Rozpoczynaliśmy jako dystrybutor generalny kolagenu aktywnego biologicznie – wyjaśnia Anna Pikura, prezes firmy. – Przez kilka lat obserwowaliśmy jego działanie w praktyce, zatrudniając w naszych klinikach wyspecjalizowanych kosmetologów i wypracowując metody jego aplikacji. Obmyślaliśmy też koncepcję całościowego programu pielęgnacji urody od stóp do głów.
Obecnie pod marką "Anna Pikura" działa sześć salonów firmowych i Klinik Odnowy Kolagenowej (Wrocław, Warszawa Hotel Marriott, Kraków, Gdynia, Poznań i Zamość), w tym trzy we franczyzie.
- Nasze salony znajdują się zwykle w dużych miastach, w centrum, przy głównej ulicy. Nie jest to jednak sztywny wymóg – zapewnia Anna Pikura, prezes firmy. – W Poznaniu nasz lokal, otwarty w czerwcu, mieści się przy jednej z ulic wylotowych z miasta. Istotne jest to, aby w pobliżu punktu można było zaparkować samochód, aby był łatwy dojazd. Bardzo interesuje nas również uruchamianie kolejnych lokali we franczyzie w centrach handlowych.
Franczyzodawca oferuje dwie opcje współpracy. Pierwsza z nich – „Handel” – obejmuje wyłącznie sprzedaż kosmetyków, opcja druga – „Klinika Odnowy Kolagenowej” – obejmuje zarówno sprzedaż preparatów, jak i działalność usługową: wykonywanie zabiegów kosmetycznych według standardów marki.
Biorca licencji poszukuje lokalu we własnym zakresie. Wielkość salonów firmy jest zróżnicowana i waha się od 30 do 160 m2. Wymagania dla nowych lokali w opcji "Handel" to minimum 20-30 m2, w przypadku "Klinik Odnowy Kolagenowej" - co najmniej 50 m2 (w tym powierzchnia sklepu).
– Szukamy franczyzobiorców w całej Polsce jak i poza jej granicami, nie stawiamy ograniczeń co do wielkości miasta, w którym może powstać punkt – informuje prezes Anna Pikura. – W tej chwili szczególnie zależy nam na uruchomieniu naszych salonów w Łodzi, w Opolu i w Katowicach.
Kwota inwestycji w opcji "Handel" wynosi ok. 25 tys. zł netto i obejmuje: projekt wystroju wnętrza, meble, oznakowanie punktu (szyldy). Kwota inwestycji opcji Klinika Odnowy Kolagenowej waha się od 55 do 65 tys. zł netto (zależnie od tego, w jakie sprzęty będzie wyposażona klinika). W zamian franczyzobiorca otrzymuje: projekt wystroju wnętrza, meble, oznakowanie punktu oraz urządzenia kosmetyczne. Do kwoty w wybranej opcji należy jeszcze doliczyć ok. 10 tys. zł netto na zatowarowanie.
Franczyzobiorca korzysta z przedsięwzięć marketingowych firmy, obejmujących reklamę jego punktu w prasie ogólnopolskiej oraz na stronie internetowej franczyzodawcy z podaniem adresu i numeru telefonu punktu oraz udział w wybranych przez firmę targach i imprezach branżowych, podczas których rozdawane są materiały reklamowe z adresami punktów. Dodatkowo firma oferuje cykl specjalistycznych szkoleń poświęconych jej produktom i urządzeniom kosmetycznym, doradztwo w wyborze lokalizacji, pomoc przy uruchomieniu punktu i stałe wsparcie podczas jego działalności oraz wspólne akcje marketingowe. Szacowany okres zwrotu inwestycji to 6–12 miesięcy.
(awh)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...