W IV kwartale 2011 roku spółka Ostatniemiejsca.pl planuje debiut na NewConnect. 10 października firma zakończyła prywatną emisję akcji. Najważniejszym celem jest inwestycja w technologię IT, która pozwoli utrzymać dotychczasową dynamikę rozwoju.
Wtorek
15.11.2011
Biuro podróży Ostatniemiejsca.pl zwiększyło sprzedaż wycieczek. W rozwoju ma pomóc debiut na NewConnect.
 

Od początku tego roku Ostatniemiejsca.pl sprzedały usługi turystyczne warte 14 mln. zł. Prognozy mówią, że firma zakończy rok z 18 mln. zł, co oznacza 70 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Przychody firmy do końca roku powinny przekroczyć 2 mln zł. Rezerwacje internetowe stanowią 3/4 wszystkich wycieczek kupowanych w sieciowych biurach podróży. Spółka prowadzi sprzedaż także poprzez tradycyjne agencje, których ma 45, ale dystrybucja internetowa stanowi przyszłość rozwoju firmy.

– Obecnie mamy blisko 100 tys. unikalnych użytkowników i kilkaset tysięcy odsłon miesięcznie. Zdecydowana większość odwiedzających naszą stronę realizuje zakupy online. Nieliczni decydują się na wizytę w lokalu. Klienci wolą konsultować wybraną ofertę telefoniczne lub za pośrednictwem komunikatorów internetowych – mówi Tomasz Kozikowski, prezes Ostatniemiejsca.pl.

Spółka, która od 7 lat jest właścicielem turystycznego e-serwisu postanowiła włączyć swoich partnerów do działalności w internecie. Koszt inwestycji w licencyjny e-biznes to 12,5 tys. zł., czyli tyle samo, co w przypadku stacjonarnego biura podróży. Odchodzą natomiast wydatki związane z adaptacją i utrzymaniem biura, które miesięcznie wynoszą od 3 do 10 tys. zł.

– Proponujemy nowym franczyzobiorcom wirtualną formę biznesu. Obserwując rynek odradzamy otwieranie nowych lokali tam, gdzie istnieje proporcjonalnie dużo biur stacjonarnych. Branża systematycznie przenosi się do internetu – mówi Tomasz Kozikowski.

Aktualnie w ramach serwisu Ostatniemiejsca.pl-NET funkcjonuje 10 franczyzobiorców. W razie potrzeby, oprócz sprzedaży usług w internecie, partnerzy dojeżdżają również do klienta w celu bezpośredniej konsultacji ofert wakacyjnych. Jest to odpowiedź na tzw. efekt ROPO (research online, purchase offline – szukaj w internecie, kupuj w biurze), który według Tomasza Kozikowskiego z czasem będzie słabł.

(mk)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Wakacje.pl czy się opłaca

Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...

1 wypowiedzi
ostatnia 22.02.2022
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)

ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...

1 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2020
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?

Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...

15 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2019
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...

34 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2019
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie

Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?

1 wypowiedzi
ostatnia 03.01.2019
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...

34 wypowiedzi
ostatnia 14.12.2018
Pensjonat - warto czy nie?

Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.

3 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...

34 wypowiedzi
ostatnia 09.11.2018