Firma za małe pieniądze

Oblicz swoją zdolność inwestycyjną i przeczytaj o pomysłach na biznes, które kosztują niewiele, a pozwalają zarobić. Sprawdź przychody i koszty sklepu odzieżowego, salonu urody, delikatesów i agencji bankowej. Twórcy Wiedźmina zaczynali od sprzedaży gier na bazarze, dziś należą do najlepszych producentów gier RPG. Przeczytaj o drodze na szczyt właścicieli firmy CD Projekt RED.
 

W kwietniowym numerze 4/2012 (86)

Raport specjalny

W zdrowym ciele, zdrowy zysk
Wiosną panie nabierają ochoty, by odsłonić nieco więcej ciała, a panowie szukają okazji, by prężyć muskuły. Trudno o lepszy czas dla przedsiębiorców z branży usług dla zdrowia i urody.

Moim zdaniem

Otwartych drzwi się nie wyważa
Zielona wyspa znów rozkwita, ale ekonomiści ostrzegają, że bez innowacji za parę lat będzie porastać już tylko chwastami. Pytanie tylko, czym właściwie jest ta innowacja.

Przedsiębiorcy ufają agentom
We franczyzowych agencjach nieruchomości kryzys nie musi oznaczać stagnacji.

Fakty Trendy

Nowe salony Vision Express pod kreską?
Firma wstrzymała inwestycje w nowe punkty franczyzowe – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Centrala zaprzecza.

Przedsiębiorcy wolą sprawdzony biznes
Polski franczyzobiorca jest ostrożny, ale i wybredny. Inwestuje w znane marki i sprawdzone franczyzy. Efekt? W minionym roku powstało 116 konceptów, ale aż 67 systemów zniknęło z rynku. Niektóre nie przetrwały nawet przez rok.

Leclerc wchłonął Billę
Francuska sieć supermarketów podsumowuje akcję rebrandingową przejętych sklepów Billa.

Sfinks Feniksowi oka nie wykole
Jest finał sporu o nieuczciwą konkurencję. Fenix zapłaci Sfinksowi 70 tys. zł, ale lokali nie zamknie.

Biznes na Euro
Rozrywki Euro za pasem, a piłkarski biznes nabiera rozpędu. Socatots wykorzystuje popularność futbolu i otwiera kolejne szkółki.

Muszkieterowie na Warmii i Mazurach
Grupa Muszkieterów planuje nowe otwarcia w województwie warmińsko-mazurskim. Grupa poszukuje przedsiębiorczych osób, które poprowadzą franczyzowe supermarkety spożywcze Intermarché i Bricomarché z branży „dom i ogród”.

Gdzie znaleźć franczyzobiorcę?
W biznesie nic nie zastąpi bezpośrednich spotkań. Tak twierdzi ponad 350 franczyzodawców, którzy na Targach Franczyzy poznali swoich przyszłych partnerów. Targi Franczyza 2012 odbędą się w tym roku w dniach 18-20 października.

Attirance rekrutuje
Rośnie liczba sklepów Attirance na świecie. W maju, w Jemenie zostanie uruchomiana 40. placówka firmy. Pierwsze rozmowy firma prowadzi również w Polsce.

Sprzedawca i dietetyk w jednym
Franczyzobiorcy Husse dowożą zamówione produkty do klientów oraz doradzają w zakresie żywienia czworonogów. Firma chce mieć w Polsce 60 partnerów.

Sklepy Vobis znikają z rynku
Czy Komputronik przejmie placówki partnerskie tej marki?

Stało się

Już wiosna Pani Ministro!
Wiosna jest kobietą, wiec piszemy wyłącznie o gospodarce, ekonomii, własnej firmie, a porzucamy maskulinistyczny TEN biznes. Niech język wyraża, o czym marzy głowa.

Supertemat

Odzież na froncie
Branża odzieżowa ma za sobą kolejny trudny rok. Jednak sklepy nauczyły się radzić sobie z niesprzyjającymi warunkami rynkowymi.

Aglomeracje na celowniku
Międzynarodowe sieci odzieżowe lubią duży ruch w sklepach. Dlatego inwestują w największych miastach Polski.

Klient chce wybierać
Firmy oferujące odzież dla młodych klientów coraz chętniej decydują się na otwieranie stoisk w sklepach multibrandowych.

Paszport do biznesu
Dla wielu firm polski rynek to za mało. Dlatego odzieżowi potentaci chętnie podejmują współpracę z zagranicznymi partnerami.

Oko w oko z ofertą
Witryna sklepu wabi klientów. Musi być atrakcyjna i przyciągać uwagę przechodniów.

Przegląd marek franczyzowych z branży odzieżowej: City Hell, Cipo & Baxx, Lee Cooper, Butik Your New Style, Face jby, Moodo, No Comments Shop, Okay Multibrand Shops, Top Secret, Troll, 4F, Atlantic, Madleine, Pawo, Wójcik, Hot Oil i Ceremony.

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

442 pomysły na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Własny Biznes

Wiedźmin ma ambicje biznesowe
– Pamiętam, jak w niedzielę wieczorem dzieliliśmy na trzy kupki pieniądze zarobione na sprzedaży gier na giełdzie komputerowej. Dziś sprzedajemy kilka milionów gier rocznie – mówi Marcin Iwiński, współzałożyciel i członek zarządu spółki CD Projekt RED, producenta i wydawcy gier komputerowych.

Moja Firma

Firma za małe pieniądze
Nie trzeba być milionerem, żeby czerpać zyski z prowadzenia własnej firmy. Przedstawiamy pomysły na biznes, które kosztują niewiele, a pozwalają zarobić.

Sezon na rybkę
Przyszły właściciel sklepu rybnego musi zadbać o dobre kontakty z hurtowniami i znać upodobania swoich klientów. Dzięki temu wygra z największą konkurencją – supermarketami.

Moja e-firma

Kosztowne zmiany w e-handlu
Nowa dyrektywa Unii Europejskiej lepiej chroni konsumentów, ale jednocześnie nakłada na sklepy internetowe nowe obowiązki, m.in. pokrycia kosztów przesyłki zwracanego towaru.

Biznes regionalny

Majątek w altanie
Przychody producentów drewnianych mebli ogrodowych zależą od pogody. Rosną wprost proporcjonalnie do temperatury za oknem.

Biznes Style

Temperatura temperamentu
Badania temperamentu rozpoczął Hipokrates w V wieku pne. Proponuję dziś zastanowić się nad znaczeniem temperamentu w karierze. Co nas ziębi, a co grzeje? Porozmawiajmy o temperamencie w biznesie z lekkim przymrużeniem oka...

Znana Marka

Zarobki jak żyleta
King Gillette, twórca maszynki do golenia, założył, że dzięki wymiennym ostrzom zyska stałych klientów. Nie pomylił się ani trochę.

Wzrośnie spadnie

Wskaźnik prawdę ci powie
Żeby wiedzieć, co piszczy w biznesowej trawie, jedni z niecierpliwością wyczekują kolejnego odczytu wskaźnika PMI, inni wolą przyjrzeć się koniunkturze na wtórnym rynku miejsc na cmentarzu. Każdy wskaźnik jest dobry, jeśli umie się go odpowiednio wykorzystać.

Jest Sprawa

Franczyza, że szok
Firma Szok.in chce skusić franczyzobiorców wizją wysokich zysków ze sprzedaży gadżetów i niską kwotą inwestycji. Na razie jednak szokuje masą niedociągnięć oraz tym, że sieci nie ma...

Na Prawo Patrz

Póki śmierć nas nie rozłączy
Mimo że umowa franczyzowa jest zawierana między podmiotami gospodarczymi, śmierć osoby fizycznej będącej jedną ze stron może oznaczać koniec działalności.

ABC Firmy

Policz, zanim zainwestujesz
Nieważne, czy otwierasz sklep spożywczy, czy salon masażu. Zawsze sprawdzaj, ile naprawdę musisz zainwestować i czy na pewno jest to opłacalny biznes.

Pracownik pod lupą
Jednakowe standardy w całej sieci sklepów to jedno z wyzwań, którym muszą stawić czoła właściciele firm franczyzowych. Z pomocą przychodzą tajemniczy klienci.

Mój Franchising

Między domem a klientem
Dla Marka Bruszkiewicza handel odzieżą był zbyt małym wyzwaniem. Zrobił licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami i otworzył biuro KNC Nieruchomości.

Specjalista od przejęć
Widowiskowego kręcenia plackiem na pizzę można się nauczyć w jeden dzień, ale doświadczenie w zarządzaniu pizzerią zdobywa się latami. Andrzejowi Bartoszkowi, franczyzobiorcy Da Grasso, nauka zajęła cztery lata.

Trudna miłość we franczyzie
Spółka RT Projekt, franczyzobiorca kilkunastu sklepów Delikatesy Centrum, uchodzi w rodzinie Eurocashu za wyjątkowo krnąbrne dziecko. Wiele rzeczy robi po swojemu, ale – jak twierdzi – zawsze dla dobra całej sieci.

Steki menedżera

Zadbać o partnera
– Rynek stał się znacznie bardziej wymagający, zarówno dla franczyzobiorców, jak i organizatorów systemów. Dlatego poza rozwojem sieci franczyzowej stawiamy na optymalizację działalności sklepów franczyzobiorców. Mamy więcej pracy – mówi Piotr Matluch, prezes zarządu DDD Dobre Dla Domu.

Pięta Biznesmęta

Bez leniuchowania nie ma pracowania
Czas ucieka bezpowrotnie. Żeby nie zwariować, musimy nauczyć się wybaczać sobie, że zdarza nam się go marnować. Nawet w pracy na swoim.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748