Warto liczyć koszty i spodziewane korzyści
Rzeczpospolita w swoim dodatku dla małych i średnich przedsiębiorstw radzi jak wybrać korzystną dla siebie imprezę targową aby uzyskać jak największy efekt ograniczając koszta.
Pomyłki przy wyborze odpowiednich imprez słono kosztują przedsiębiorców. Z rozmów, które z uczestnikami kooperacyjnych targów przeprowadziła Rzeczpospolita, wynika, że polskim przedsiębiorcom najbardziej opłaca się uczestniczyć w targach branżowych i to najlepiej organizowanych w Polsce. Powody - małe koszty, duża efektywność oraz liczne kontakty na przyszłość – informowała Rzeczpospolita.
Zdaniem Jerzego Aponowicza z firmy Polo Fiat wypowiadającego się dla Rzeczpospolitej, najkorzystniej jest uczestniczyć w kooperacyjnych targach organizowanych przez polskie izby gospodarcze. Ich dodatkowym atutem, oprócz możliwości znalezienia partnerów, jest niski koszt uczestnictwa. Zdaniem Aponowicza, również opłaty za kooperacyjne targi organizowane przez izby za granicą są bardziej zachęcające dla właścicieli małych i średnich firm. Wynika to przede wszystkim z tego, że imprezy te trwają krótko, najczęściej jeden dzień, wypełniony wcześniej umówionymi spotkaniami.
Rzeczpospolita opisuje możliwość uzyskania refundacji od Ministerstwa Gospodarki. Refundacje przysługują przedsiębiorcom za udział w 203 zagranicznych imprezach. Należy jednak pamiętać, że refundacje przysługują tylko wystawcom, a nie uczestnikom targów. Za udział (wystawienie swojej oferty) w 9 narodowych imprezach, właściciele małych i średnich firm mogą otrzymać dofinansowanie maksymalnie do wysokości 20 tys. zł, za udział w targach z grupy B - do 15 tys. zł, a z grupy C - do 10 tys. zł. Jednak - jak powiedział Rzeczpospolitej przedsiębiorca Marek Bęben - ministerialne refundacje "wyglądają ładnie tylko na papierze". W rzeczywistości, jak narzeka Bęben, rzadko kiedy udaje się uzyskać maksymalną refundację, ponieważ niewielu przedsiębiorców stać na wykup tak dużej powierzchni wystawienniczej, która upoważniałaby do skorzystania z największego dofinansowania.
Z wypowiedzi przedsiębiorców dla gazety wynika, że niewielu zabiegało o refundacje. Głównym powodem nieskorzystania z tej ofert były koszty; na przykład uczestnicy ostatniego europartenariatu Italia-Sud 2000 musieli zapłacić za 3-dniowy pobyt na Sycylii po około 3,4 tys. zł. Z tego powodu, niektórzy, głównie ci, którzy znają obce języki, decydują się na indywidualne wyjazdy na targi, w roli uczestników, a nie wystawców. Tak robi między innymi Dariusz Barczuch, właściciel przedsiębiorstwa odzieżowego, oraz Grzegorz Majda z firmy eksportującej akcesoria samochodowe. Za 3-dniowy pobyt w roli uczestnika na niemieckich targach Intermoda Barczuch zapłacił tylko 1,8 tys. zł. Natomiast Grzegorz Majda, który woli spać na wsi pod Frankfurtem, płaci za nocleg 90 DEM, a za parodniowy pobyt na frankfurckich targach samochodowych - około 300 DEM (w tym wstęp na imprezę 50 DEM).
Więcej: Olga Gajda, Rzeczpospolita, 29 stycznia 2001

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
Sieć Komfort padła ofiarą cyberataku, który spowodował zakłócenia w działaniach sklepów stacjonarnych i sklepu on-line.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Słodki segment gastronomii ma do wyboru szeroką ofertę: lody, pączki, kawę, bubble tea. Do wyboru, do koloru.
Nie trzeba być fanem horrorów, by prowadzić escape room. Ale bez pasji, kreatywności i cierpliwości ten biznes może być trudny do udźwignięcia. Obejrzyj wywiad z Adamem Brykczyńskim, współwłaścicielem Black Cat Escape Room.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...