Deweloper w małym mieście

Poza uiszczeniem opłaty licencyjnej w wysokości 20 tys. zł przedsiębiorca musi zadeklarować, że posiada własne fundusze zapewniające funkcjonowanie biura przez co najmniej trzy miesiące, przy założeniu braku przychodów.
Czwartek
22.11.2012
Emerson ma chrapkę na mniejsze miejscowości. Firma chce otwierać biura w dawnych miastach wojewódzkich.
 

Obecnie pod szyldem Emmerson funkcjonuje osiem oddziałów własnych oraz siedem franczyzowych. Firma poszykuje partnerów w miastach średniej wielkości, dawnych i obecnych stolicach województw, gdzie nie posiada jeszcze oddziałów. Potencjalny franczyzobiorca sieci powinien dysponować biurem o powierzchni co najmniej 45 m2. Placówka musi znajdować się w centrum miasta przy ruchliwym trakcie. Nie musi być własnością przedsiębiorcy, ale może być przez niego wynajęta.

– Poszerzanie portfela usług oraz sieci biur generuje dodatkowe koszty. Zakładamy jednak, że będą one zrekompensowane dzięki lepszej pozycji rynkowej całej grupy Emmerson – mówi Lesław Piszewski, pełnomocnik zarządu ds. rozwoju sieci franczyzowej Emmerson. – Jako grupa stosujemy zasady cross sellingu, polecając nawzajem swoje usługi.

Emerson zajmuje się sprzedażą i wynajmem nieruchomości komunalnych oraz mieszkań zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Świadczy także usługi analiz rynku i wyceny nieruchomości, doradztwa inwestycyjnego i kredytowego oraz zarządza nieruchomościami. Firma współpracuje z deweloperami zajmując się komercjalizacją ich inwestycji.

– Nasza współpraca z deweloperami rozwija się bardzo dynamicznie. W ofercie mamy już ponad 70 inwestycji mieszkaniowych, głównie na zasadzie umów otwartych, ale komercjalizujemy również kilka inwestycji na wyłączność – dodaje Lesław Piszewski.

Poza uiszczeniem opłaty licencyjnej w wysokości 20 tys. zł przedsiębiorca musi zadeklarować, że posiada własne fundusze zapewniające funkcjonowanie biura przez co najmniej trzy miesiące, przy założeniu braku przychodów. Do tego dochodzi jeszcze opłata za dostęp do bazy danych Emmersona dla każdego z pracowników. Wraz z zakupem licencji wszyscy franczyzobiorcy przechodzą szkolenie, otrzymują stronę internetową, program komputerowy z systemem wymiany informacji oraz sprawdzone procedury postępowania we wszystkich segmentach rynku nieruchomości.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz