Diva wymaga dobrej obsługi

Igor Bolshakov, kierownik ds. franczyzy Diva Polska.
Od kilku lat przybywa sklepów z biżuterią modową. Co odróżnia Divę od pozostałych firm działających na tym rynku?
Naszą siłą jest personel. Poświęcamy klientkom czas i pomagamy im dobrać biżuterię do konkretnego ubrania. Ekspedientka w sklepie odzieżowym bardzo często nie jest w stanie dopasować go do zakupionego stroju. Kupujący mają do nas zaufanie, bo wiedzą, że nie nakłaniamy ich do zakupu czegoś, co kompletnie im nie pasuje. Jeśli nadużyjemy ich zaufania, to klientki więcej do nas nie wrócą, bo przecież każda z nich ma w domu lustro i jest w stanie zweryfikować, czy sprzedawcy doradzili trafnie. Lepiej szczerze powiedzieć "w tym nie wygląda pani dobrze, ale mam coś innego, co będzie pasować do tej bluzki". Wtedy klientki wracają.
W jaki sposób dbacie o standardy obsługi klientów?
Pomagamy naszym franczyzobiorcom dobrze przygotować się do prowadzenia biznesu m.in. wspierając ich w procesie rekrutacji personelu. Jak już wcześniej wspominałam, obsługa klienta jest dla nas bardzo istotna, dlatego dużą wagę przykładamy do szkoleń. Na różnego rodzaju kursach ekspedientki zdobywają wiedzę produktową oraz uczą się, jak dobrze obsługiwać klienta.
Diva pojawiła się na polskim rynku pod koniec ubiegłego roku. Jak przebiega rozwój sieci w naszym kraju?
W tej chwili w Polsce mamy 24 sklepy. Cały czas szukamy franczyzobiorców, którzy będą chcieli rozpocząć z nami współpracę. Nasze stoisko na Targach Franczyza 2012 cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem odwiedzających. Pozytywnie zaskoczył mnie fakt, że przychodzili do nas ludzie z konkretnymi pytaniami. Nasi rozmówcy oczekiwali bardzo dokładnych odpowiedzi, a nawet dokładnych danych dotyczących na przykład średniej wartości faktury. Mam nadzieję, że Targi zaowocują przynajmniej kilkoma nowymi salonami.
Rozmawiała (mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...