Nowe zasady gry
W połowie 2012 roku w polskich portfelach było 25,7 mln kart debetowych i 6,6 mln kart kredytowych, a według prognoz analityków liczba plastików zastępujących gotówkę będzie rosła. Zmianom nawyków płatniczych mają służyć również płatności zbliżeniowe oraz płatności dokonywane za pomocą telefonów komórkowych. Wraz z rosnącą liczbą kart płatniczych rośnie również liczba terminali do ich obsługi, które pojawiają się w coraz mniejszych sklepach i punktach usługowych. Rozwojowi tych form płatności z pewnością pomoże obniżenie opłaty interchange, pobieranej przez bank od agenta rozliczeniowego przy każdej transakcji dokonywanej przy pomocy karty płatniczej. Opłaty obniżył najpierw Mastercard, a od 1 stycznia tego roku stawki zmniejszyła również Visa. W przypadku MasterCard stawki opłat dla kart debetowych spadną o 28 proc. a dla kart kredytowych zmniejszą się o ok. 11 proc. To oznacza, że w kieszeni przedsiębiorców posiadających w swoich placówkach terminale do obsługi kart płatniczych pozostanie w przyszłym roku od 150 do 200 mln zł.
Zmiany następują również na rynku dystrybutorów terminali do kart płatniczych. Istotną rolę na polskim rynku płatności bezgotówkowych chce odegrać agent rozliczeniowy Montrada GmbH,oferujący obsługę systemów płatniczych i płatności dokonywanych kartami, którego właścicielem jest Equens SE. Do polskiego oddziału spółki wcielony zostanie zespół 50 doradców klientów biznesowych Rea Card.
- To kolejny ważny krok w budowaniu pozycji na polskim rynku. Za pośrednictwem doradców rozszerzamy naszą obecną współpracę z bankami o sprzedaż bezpośrednią - mówi Kay-Hendrik Eichler, prezes spółki Montrada GmbH oraz oddziału montrada w Polsce. - Przejęcie doświadczonej sieci sprzedaży spowoduje znaczne rozszerzenie sprzedaży produktów naszej firmy. Wraz z powiększającym się pakietem usług, powiązanych z obsługą płatności bezgotówkowych, montrada chce systematycznie zwiększać swój udział w polskim rynku.
Na razie na rynku pozostaną obie marki – zarówno Rae Card, jaki i Montrada. Natomiast dalszy rozwój sieci sprzedaży będzie odbywał się już wyłącznie pod marką montrada.
- Sam proces przejęcia daje nowe możliwości rozwojowe naszym dotychczasowym partnerom oraz znacząco rozszerza obszary nowych możliwości współpracy. Dzięki połączeniu sił z Montrada możemy rozszerzyć nasz zakres współpracy z bankami, instytucjami finansowymi oraz z firmami działającymi w szeroko pojętej branży usług. Na dzień dzisiejszy nasze produkty dostępne są m.in. w grupie BRE Banku czy Banku Pocztowym – wyjaśnia Jarosław Archacki, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju sieci montrada - Połączenie z montrada sprawiło, że staliśmy się centrum autoryzacyjnym o międzynarodowym zasięgu. To umocniło naszą pozycję na rynku, a w kontekście obniżki opłat interchange w Polsce oraz wysoką dynamiką rozwoju rynku terminali płatniczych daje nam naprawdę dobre perspektywy rozwoju.
Rea Card została założona w 2008 roku i jest spółką-córką Rea Card GmbH Deutschland. Firma zajmuje się dystrybucją terminali płatniczych, świadczy również usługi związane z rozliczaniem bezgotówkowych transakcji płatniczych. Nowy właściciel, spółka Montrada, również wywodzi się z Niemiec, ale od października 2010 jedynym udziałowcem jest spółka Equens SE.
Przyszły partner handlowy powinien mieć doświadczenie w sprzedaży B2B oraz cieszyć się dobrą opinią klientów. montrada poszukuje partnerów handlowych z całego kraju. Do ich zadań będzie należało pozyskiwanie akceptantów, czyli punktów handlowo-usługowych, które będą przyjmować płatności bezgotówkowe za pośrednictwem oferowanego przez firmę terminala płatniczego, ale także opieka biznesowa nad pozyskanym klientem.
(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy sprzedaż zawsze musi być nachalna? Jak skonstruować efektywny dział sprzedaży we własnej firmie opowiada Andrzej Twarowski z Sandlera, specjalista ds. szkoleń ze sprzedaży.
Franczyzobiorcę MBE z Kędzierzyna-Koźle do współpracy przekonała między innymi szeroka paleta usług firmy. Jak sobie radzi dzisiaj?
Czym naprawdę jest sprzedaż, jakie emocje towarzyszą obu stronom podczas procesu sprzedaży – o tym rozmawiamy z Joanną Procyszyn, trenerem sprzedaży w Sandler Training.
DlaWas.info ma niskie koszty prowadzenia działalności. Co firma oferuje partnerom?
Biura rachunkowe mają dzisiaj prawdziwe żniwa. Jak otworzyć taki biznes we franczyzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.