Redakcja na licencji

Iwona Gałkowska - Rodys, prezes spółki Extra Media
Spółka Extra Media specjalizuje się w wydawaniu bezpłatnych gazet lokalnych. Do współpracy postanowiła zaprosić franczyzobiorców, którzy również wcielą się w rolę wydawców i będą odpowiedzialni za merytoryczny kształt gazety, pozyskiwanie reklam oraz kolportaż. Obecnie tytuły należące do Extra Media ukazują się w 55 miastach w kraju i za granicą.
- Jesteśmy obecni w dużych aglomeracjach (dawne miasta wojewódzkie), jak i w miastach liczących 50 tys. oraz 20 tys. mieszkańców. Nasze „zamorskie” tytuły ukazują się w Holandii, a do niedawna też w Belgii, choć tam tytuł jest zawieszony ze względu na reorganizację – mówi Iwona Gałkowska - Rodys, prezes spółki.
Przystąpienie do systemu wiąże się z uiszczeniem opłaty wstępnej w wysokości 1,7 tys. zł netto. W zamian partnerzy zyskują dostęp do szkoleń z zakresu redagowania gazety, reklam oraz PR. Poznają też szczegóły dotyczące kolportażu i druku. Franczyzodawca podkreśla, że choć doświadczenie w pracy na rynku wydawniczym nie jest konieczne, to bez wątpienia franczyzobiorcom, którzy je posiadają będzie o wiele łatwiej prowadzić biznes. Partnerzy muszą bowiem koordynować kwestie redakcyjne, sprzedażowe i wydawnicze.
- Najchętniej gdyby przedsiębiorca miał wiedzę ze wszystkich tych dziedzin, ale wiadomo, że jedna osoba nie podoła składaniu gazety i zajmowaniu się marketingiem. Zalecamy by wydawca miał zaplecze kadrowe w postaci dziennikarzy oraz handlowców, dla których organizujemy odpowiednie szkolenie – tłumaczy Gałkowska - Rodys.
Extra Media organizuje swoją sieć w momencie dość trudnym dla tradycyjnego rynku wydawniczego. W 2011 roku w skali globalnej przychody z reklam w internecie przewyższyły te z reklam publikowanych w gazetach tradycyjnych.
- Jeśli mówi się o kryzysie w prasie, to da się go zauważyć głównie w prasie płatnej. My widzimy coraz większy sens w tworzeniu bezpłatnych tytułów lokalnych – zapewnia Gałkowska - Rodys. - Gazety są łatwo dostępne, mają swoje miejsce w lokalnej społeczności, budują trwałe relacje z czytelnikami, reagują na potrzeby miejscowych społeczności, są rozpoznawalne, a pod względem cennika reklamowego konkurencyjne względem prasy płatnej.
Jakich zatem przychodów mogą spodziewać się partnerzy? Zdaniem Iwony Gałkowskiej - Rodys, przy odpowiednim zaangażowaniu franczyzobiorcy projekt okaże się na tyle dochodowy, że da mu poczucie stabilizacji i bezpieczeństwa finansowego.
- Najtrudniejsze są początki, jak we wszystkim, ale wspieramy naszych franczyzobiorców na różne sposoby. Jeśli tworzenie gazety potraktuje się jak prowadzenie własnego biznesu, o który się dba – to z pewnością będzie to owocny biznes. Nie tylko pod względem finansowym – przyznaje Gałkowska - Rodys.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Wendy's, międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...