Standardy pod kontrolą

Sylwia Trzebiatowska, menedżer ds. rozwoju sieci Flormar
Jak wygląda sytuacja na rynku kosmetycznym? Czy polscy sprzedawcy kosmetyków mają więcej powodów do radości, czy raczej do obaw?
Polski sektor kosmetyczny nie odróżnia się swą strukturą od pozostałych europejskich rynków kosmetycznych. Jednak pomimo spowolnienia gospodarczego, które dotyka całą Europę, na przestrzeni ostatnich kilku lat rynek kosmetyczny w Polsce rośnie. Ponadto są prognozy, że będzie on rozwijać się u nas szybciej, niż w pozostałych krajach europejskich. Dla Polaków obecnie najważniejsza jest cena. Niewątpliwie największy wpływ mają na to dyskonty, które aby przyciągnąć klienta zaniżają ceny produktów znanych marek kosmetycznych. Aby móc z nimi konkurować należy dostosować się możliwości finansowych klienta, dając mu produkty wysokiej jakości przy relatywnie niskiej cenie. Ważne są również wysokie standardy obsługi i sprawdzony sposób zarządzania, który w większości oferują sieci handlowe.
Sieć Flormar liczy obecnie 12 placówek. Kiedy planowane są kolejne otwarcia?
Najbliższe zaplanowane jest już na 1 września. Nowy sklep powstaje w warszawskiej galerii Atrium Promenada. Kolejny punkt ruszy na przełomie września i października, a do końca roku chcemy uruchomić kolejne dwie placówki. Cały czas poszukujemy dogodnych lokalizacji w dużych miastach takich jak Poznań, Warszawa, Lublin, Bydgoszcz i Szczecin.
W jakich miejscach stoiska z kosmetykami Flormar radzą sobie najlepiej?
Preferujemy miejscowości liczące więcej niż 150 tys. mieszkańców i to wyraźnie widać po naszych lokalizacjach. Gdańsk, Kraków, Wrocław, Łódź, Warszawa, Częstochowa, Białystok – w tych miastach działamy, ale to nie oznacza, że ograniczamy się wyłącznie do metropolii. Nieliczne lokalizacje odbiegają od tej reguły, jak chociażby Suwałki i Konin. Ostateczna decyzja dotycząca wyboru konkretnej lokalizacji podejmowana jest na podstawie różnych czynników na przykład: wskaźnik bezrobocia, usytuowanie i przepustowość galerii handlowej, koszty najmu i konkurencja.
Oprócz działań związanych z rozwojem sieci sprzedaży Flormar pracuje również nad zmianą modelu zarządzania oraz ujednoliceniem standardów panujących na stoiskach franczyzowych z tymi, które obowiązują w punktach własnych. Dlaczego zdecydowaliście się na podjęcie takich działań?
Do tej pory stoiska partnerskie rządziły się swoimi prawami. Wynikało to głównie z konstrukcji umowy partnerskiej, który były mało zobowiązujące. Niestety taka forma współpracy nie sprawdziła się, ponieważ słabsza jakość obsługi i brak utrzymywania pełnego zatowarowania na niektórych stoiskach partnerskich przekłada się na wizerunek całej sieci. Ta sytuacja nauczyła nas, że wszędzie muszą obowiązywać te same wysokie standardy jakości, które do tej pory obowiązywały w naszych punktach. Obecnie wprowadzamy jednolite zasady. W większości stoisk firmowych obowiązują jednakowe akcje promocyjne i wyprzedaże. Mając na względzie zadowolenie klienta dążymy do osiągnięcia jak najwyższych standardów obsługi systematycznie szkoląc personel. Naszym najważniejszym celem jest zaoferowanie klientom najwyższej jakości produktu dostosowanego do ich oczekiwań.
Rozmawiała (mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...