Według przedstawicielki sieci latem sięgamy po intensywne, odważne kolory, na przykład żółty, pomarańczowy i zielony. Zimą zaś wybieramy stonowane odcienie.
Piątek
23.08.2013
Sprzedaż kosmetyków cechuje sezonowość. Znajomość branży pomaga franczyzobiorcom dostosować ofertę stoiska Golden Rose.
 

Golden Rose posiada 40 punktów sprzedaży, w tym 24 należące do sieci oraz 16 franczyzowych. W salonach i na stoiskach firmowych można nabyć kosmetyki sygnowane logo franczyzodawcy oraz marek takich jak Classics, Miss Selene oraz Roxanne. Punktów sprzedaży systematycznie przybywa.

- Zgodnie z planem w drugiej połowie ubiegłego roku udało się nam uruchomić 10 nowych placówek. Zanotowaliśmy wtedy także znaczny wzrost udziału kosmetyków Golden Rose w rynku, przez co cały ten okres uważamy za udany – mówi Joanna Reczulska, menedżer ds. sprzedaży. - Dokładamy wszelkich starań, aby rok 2013 zakończyć z podobnym wynikiem. Do końca grudnia planujemy otwarcie 5 nowych stoisk franczyzowych.

Golden Rose poszukuje osób przedsiębiorczych, ambitnych, o zdolnościach menedżerskich, które chciałyby poprowadzić firmowe stoisko. Orientacja w temacie kosmetyków i mody sprawią, że prowadzenie tego biznesu staje się łatwiejsze, ale nie jest to wymóg stawiany franczyzobiorcom. Sieci zależy na współpracy z osobami, które posiadają kapitał inwestycyjny, dysponują wynajętą powierzchnią w centrum handlowym oraz są gotowe przejść cykl szkoleń.

Branża kosmetyczna cechuje się sezonowością - różne produkty sprzedają się lepiej lub gorzej w zależności od pory roku i pogody.
- Latem klientki kupują kosmetyki, które mniej obciążają skórę – dodaje Joanna Reczulska. - Zamiast ciężkich podkładów wybierają lekkie pudry, a zamiast pomadek do ust wygodne błyszczyki. W okresie letnim wzrasta również sprzedaż kosmetyków wodoodpornych, które gwarantują idealny makijaż przez wiele godzin. Wtedy także odnotowujemy największy popyt na lakiery do paznokci.

Nie bez znaczenia zostaje także kolorystyka. Według przedstawicielki sieci latem sięgamy po intensywne, odważne kolory jak np. żółcie, pomarańcze czy zielenie. Zimą zaś wybieramy bardziej stonowane odcienie. Szczególnym okresem w sprzedaży kosmetyków jest też sylwester oraz karnawał.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Sposoby na zwiększenie sprzedaży?

Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...

23 wypowiedzi
ostatnia 05.05.2023
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?

Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...

23 wypowiedzi
ostatnia 24.01.2023
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?

W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.

2 wypowiedzi
ostatnia 24.01.2023
Perfumy na mililitry

Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...

76 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2020
Polacy lubią prezenty

Każdy lubi prezenty ;)

8 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2019
Paznokcie w natarciu

jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...

9 wypowiedzi
ostatnia 28.10.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....

33 wypowiedzi
ostatnia 02.08.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...

33 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2019