Rynek bez ulg

Chociaż wielu właścicieli sklepów notuje spadki obrotów, to z perspektywy całego rynku poziom sprzedaży utrzymuje się na względnie stabilnym poziomie. Z raportu „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2013. Analiza i prognozy rozwoju na lata 2013-2015” wynika, że sprzedaż odzieży i obuwia – w tym dziecięcego – w 2012 roku wzrosła (ponad 2 proc.), ale wolniej niż w roku 2011 (2,8 proc.). Zdaniem obecnych na rynku graczy, dynamika rynku będzie nadal hamować, głównie z uwagi na niską konsumpcję. Mniejsza zasobność portfela powoduje, że klienci ostrożniej wydają pieniądze.
– Musieliśmy przeanalizować i dokonać korekt planów długoletnich. Rosnące koszty życia przeciętnego Kowalskiego oraz medialny szum wokół kryzysu, spowodowały, że klienci są bardzo zachowawczy w swoich decyzjach zakupowych – tłumaczy Monika Andrychowicz, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy TWA Retail, odpowiedzialnej za rozwój marki Reporter Young. – Szczególnie teraz jest wyraźnie zauważalny podział na dwie grupy konsumentów – tych, którzy kupują w cenach regularnych i tych, którzy nawet z mniejszymi zakupami wstrzymują się do czasu wyprzedaży. Taka sytuacja jest bez wątpienia wynikiem dysproporcji w ich sile nabywczej. Nie mamy możliwości, aby produkować dla wszystkich, tym bardziej chcemy, by naszym wyróżnikiem była jakość i design, są to cechy podstawowe produktu markowego – dodaje.
Na detalistach wymusza to niższe marże. W takiej sytuacji, nawet jeśli mamy do czynienia ze wzrostem liczby sprzedawanych sztuk, niekoniecznie przekłada się to na wartość sprzedawanej odzieży i obuwia.
Kolejnym utrudnieniem w prowadzeniu sklepu z odzieżą lub obuwiem dla dzieci jest wysoki poziom konkurencji, skupionej przede wszystkim na walce cenowej.
– Jednym z zasadniczych problemów, jaki dostrzegamy, jest brak odgórnych regulacji okresów wyprzedaży, obecnie panuje „samowolka” wyprzedażowa, która dereguluje rynek – twierdzi Anna Żuberek, koordynator ds. salonów firmowych Tup Tup, należących do spółki Hurtimex. – Jednak biorąc pod uwagę względnie stabilny poziom urodzeń, mamy szanse na rozwój.
W dobre perspektywy wierzą również przedstawiciele greckiej marki Sam 0-13, która w sierpniu 2013 roku zadebiutowała na polskim rynku odzieży dla dzieci.
– Widzimy duży popyt na sklepy z ubrankami dla dzieci, wnioskujemy to po liczbie zainteresowanych franczyzobiorców i konkurencji – mówi Dorota Brzozowiec, menedżer ds. rozwoju firmy Fashion Island, przedstawiciela Sam 0-13 na Polskę. – Centra handlowe stały się bardziej elastyczne w negocjacjach warunków najmu lokali. Łatwiej jest też pozyskać atrakcyjną lokalizację. Nowe marki mają przewagę świeżości i nowości, dlatego też Fashion Island zdecydowała się w tym roku wprowadzić trzy nowe marki na polski rynek: Sam 0-13, Attrattivo oraz Doca. Po zaledwie kilku miesiącach pracy już zauważamy duży popyt w tym segmencie na naszym rynku.
(awh)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sklep Let’s Party może być rentowny już od pierwszego miesiąca. Jak otworzyć biznes pod tym szyldem?
– Polacy wydają coraz więcej na akcesoria z branży party – mówi Adam Kowalski, dyrektor generalny i wiceprezes spółki GoDan.
Rozwiń skrzydła i otwórz nowy rozdział w swoim życiu zawodowym!
Marzysz o miejscu pracy, gdzie będziesz się czuć jak w domu? Praca będzie przyjemnością i pasją, a nie obowiązkiem?
GoDan ma za sobą intensywny pierwszy kwartał i sprecyzowane plany na kolejne miesiące.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– To nie jest tylko praca z parą młodą czy rodzicami pary młodej. To też praca ze wszystkimi ludźmi, którzy w tej branży pracują. I z każdym trzeba się dogadać – mówi Justyna Grzymała, wedding plannerka.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
W dobie dynamicznych zmian gospodarczych, niepewności rynkowej i rosnących oczekiwań klientów, budowanie trwałej i zaufanej marki staje się jednym z najważniejszych wyzwań dla współczesnych firm.
POPULARNE NA FORUM
Dzień dziecka - prezenty
u nas tak samo ;)
5 -10- 15 wypowiedziała wszystkie umowy
Witam chodzi mi o sklepy 51015 ponieważ chciałam otworzyć ten sklep u siebie w mieście i pan z którym rozmawiałam nic nie wspominał o kłopotach a dowiadywalam się we...
Centra handlowe na celowniku
Sklepy online teraz przezywają prawdziwy rozkwit.
Pieluszki typu pampers
Mam dostęp do pieluszek dada w ilościach tir. Wszystko legalnie bo na rynkach wschodnich są juz podróbki. Zapraszam do współpracy :)
Dzień dziecka - prezenty
U nas na dzień dziecka są tylko słodycze i to tak w niewielkiej ilości. Dzieci jakoś nie mają wielkich oczekiwań w kwestii prezentów na ten dzień.
Wydawanie książek dla dzieci – bajeczny interes
Wszyscy piszą, że wchodzą ale zero konkretów. Można więcej szczegółowych informacji poznać.
Obrót w sklepie z odzieżą dziecięcą
możesz popytać także inne osoby które prowadzą taki sklep
Sklep z zabawkami - czy warto prowadzić?
to spamowanie typu "będą potrzebne Ci regały, koleżanka szukała i znalazła" ... ludzie, nie stać Was na uczciwą reklamę tylko tworzycie takie bzdurne historie? Jak dla...