Biznesowy make-up
Inwestycja w stoisko z kosmetykami Golden Rose wynosi 40 tys. zł. Kwota ta zawiera opłatę wstępną za przystąpienie do sieci, zatowarowanie stoiska i zakup sprzętu komputerowego. Punkty sprzedaży powstają głównie w galeriach handlowych w miastach powyżej 60 tys. mieszkańców. W tym roku firma planuje uruchomić 30 punktów sprzedaży. Biznes, podobnie jak produkty sprzedawane pod logo Golden Rose, skierowany jest przede wszystkim do kobiet. Beata Modrzyńska z Trójmiasta jest jednym z przykładów przedsiębiorczych kobiet, które zdecydowały się połączyć hobby z pracą zawodową. Franczyzobiorczyni firmy odkąd pamięta interesowała się wizażem - amatorsko stylizowała koleżanki przy okazji wyjątkowych wydarzeń. Nie wiązała jednak z tym zajęciem planów zawodowych.
- Kiedy w 2011 roku uległam wypadkowi, który wykluczył mnie z pracy zawodowej w korporacji, zaczęłam zastanawiać się nad tym, w jaki sposób mogłabym realizować się w innej pracy, która dawałaby mi więcej satysfakcji. Praca na etacie daje poczucie stabilizacji i bezpieczeństwa. Z drugiej strony, otwarcie własnej firmy to mnóstwo problemów do rozwiązania. Dla osoby bez doświadczenia w prowadzeniu własnej firmy są to poważne dylematy, które mogą zniechęcić – wspomina Beata Modrzyńska.
Pomysł otwarcia stoiska z kosmetykami w galerii handlowej pojawił się u Beaty Modrzyńskiej, gdy ta odwiedziła działającą poza siecią drogerię swojej znajomej. Zwróciła uwagę, że klientki często wybierają Golden Rose. Po tej wizycie zdecydowała się spotkać z przedstawicielem marki. Rozmowa przekonała ją do podpisania umowy franczyzowej. - Barierą wydawał mi się konieczny wkład własny w wysokości 40 tys. zł. Zainwestowaliśmy z mężem całe nasze oszczędności, pomogli nam także rodzice. Oczywiście były obawy o rentowność przedsięwzięcia, jednak pomoc w postaci szkoleń, wsparcia sprzedażowego, systemu logistyki, działań marketingowych przekonały mnie, że warto zaryzykować - dodaje.
Po pierwszym kwartale stoisko przynosiło zyski. Wkrótce potem zatrudniła dodatkowy personel, w końcu praca na stoisku odbywa się w godzinach pracy galerii handlowej. W listopadzie 2013 roku otworzyła drugie stoisko Golden Rose.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...