Jesień pod znakiem nieruchomości

Miesięczna opłata licencyjna za prowadzenie biura nieruchomości pod logo WGN wynosi 145 euro, a opłata marketingowa 320 zł.
Niedziela
14.09.2014
WGN Nieruchomości odrzuciło w wakacje 25 ofert współpracy. Pozostali agencji zarobią już jesienią, w najlepszym dla branży okresie.
 

Jesień to dobry okres dla rynku obrotu nieruchomościami w Polsce. Biura WGN Nieruchomości realizują wtedy 35 proc. wszystkich transakcji w roku kalendarzowym. Firma obsługuje nie tylko rynek mieszkaniowo-apartamentowy, ale również rynek dla inwestorów – nieruchomości komercyjne i zabytkowe.
- Nieruchomości zabytkowe pojawiają się głównie na rynku kupna-sprzedaży. Są to przeważnie zabytki wymagające remontów i modernizacji. Grupa WGN zajmuje się sprzedażą w tym segmencie pałaców, zamków, dworów i rezydencji jak również kamienic – wymienia Monika Prądzyńska z WGN Nieruchomości.

WGN w 2013 roku przeprowadził około 4,9 tys. transakcji i pośredniczył w sprzedaży nieruchomości o wartości ponad 1,2 mld zł. Pod koniec ubiegłego roku w bazie WGN znajdowało się ponad 22 tys. ofert nieruchomości. Ponadto biura WGN, którym zależy na zwiększaniu zakresu swoich usług, mogą rozszerzać działalność o ofertę kredytową, home staging, wyceny czy projekty. Praca agenta nieruchomości wymaga wiedzy w zakresie wielu dziedzin, m.in. budownictwa, ekonomi, finansów, prawa i psychologii.
- W każdej z tych dziedzin nasi partnerzy na bieżąco pogłębiają swoją wiedzę na 3-dniowych kongresach organizowanych przez centralę, które odbywają się dwa razy w roku. Przy weryfikacji potencjalnych partnerów WGN bierze pod uwagę głównie doświadczenie w usługach, doświadczenie zawodowe, wiek. Na koniec sierpnia złożonych zostało ponad 40 wniosków franczyzowych, a pozytywną weryfikację przeszło 15 – mówi Monika Prądzyńska. 

Niektóre biura nieruchomości działają na wyłączność z jednym klientem. Oznacza to, że tylko jeden agent opiekuje się wybraną nieruchomością. Taki agent zajmuje się w tym samym czasie 40-50 nieruchomościami.
- Agenci WGN pracują głównie na umowach z klauzulą wyłączności, co oznacza, że tylko WGN posiada wyłączność na sprzedaż lub wynajem danej nieruchomości. Dzięki doświadczeniu, pełnemu zaangażowaniu oraz szerokiemu marketingowi, ponieważ oferta jest publikowana m.in. na ponad 250 portalach, skuteczność WGN jest bardzo duża - twierdzi Monika Prądzyńska.

Więcej informacji z rynku nieruchomości można znaleźć w portalu LokalNaBiznes.pl
(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz