Zaczynają franczyzę od nowa

Ekskluzywne Kosmetyki Fryzjerskie 24 to nowa marka na rynku profesjonalnych kosmetyków fryzjerskich. Sama firma nie jest jednak wcale nowa, bo działa od 2004 roku i rozwijała już sieć franczyzową pod marką Affinage. Ubiegłoroczne zmiany sprawiły jednak, że EKF24 przygodę z franczyzą rozpoczyna od nowa.
– Affinage jest jedną z marek, jakie mamy w wyłącznej dystrybucji. Wraz z rozwojem firmy portfolio kosmetyków znacznie się rozrosło, stąd decyzja o zmianie nazwy firmy – mówi Dominika Bączkiewicz, prezes zarządu EKF24. – W 2014 roku przeprowadziliśmy czystki w sieci usuwając z niej franczyzobiorców, którzy nie utrzymywali naszych standardów i postępowali wbrew zapisom podręcznika operacyjnego. Z jednej strony ogromnie żałujemy tej straty, z drugiej strony była to dla nas poważna lekcja biznesu. Teraz o wiele ostrożniej budujemy sieć franczyzową dobierając partnerów, którzy chcą nie tylko zainwestować określoną kwotę, ale będą też lojalni i zaangażowani – dodaje.
Pod logo Ekskluzywne Kosmetyki Fryzjerskie 24 działa na razie jeden sklep w Szczecinie, jednak właściciele mają ambitne plany dotyczące rozwoju firmy. Jeszcze w tym roku zamierzają otworzyć sklepy w Poznaniu, Trójmieście i we Wrocławiu.
Na inwestycję w sklep sprzedający ekskluzywne kosmetyki fryzjerskie trzeba przeznaczyć co najmniej 50 tys. zł, chociaż optymalna kwota inwestycji to 100 tys. zł. Opłata wstępna, którą pobiera franczyzodawca wynosi 5 tys. zł. W trakcie współpracy franczyzobiorca będzie zobowiązany wnosić opłatę miesięczną w wysokości 2 tys. zł. Jednak będzie ona naliczana dopiero po upływie 2 lat od otwarcia sklepu marki.
Najlepszą lokalizacją dla sklepu z kosmetykami fryzjerskimi EKF24 jest ulica handlowa. Ważne, aby w pobliżu lokalu znajdował się duży parking dostępny dla klientów. Sklep powinien mieścić się na parterze budynku i mieć duże witryny. Wyposażenie lokalu leży w gestii franczyzobiorcy, który może skorzystać z gotowych rozwiązań proponowanych przez centralę lub urządzić go samodzielnie, jednak zgodnie w wytycznymi EKF24. Franczyzodawca zapewnia swoim partnerom pomoc księgową i handlową oraz regularne szkolenia pomagające w prowadzeniu działalności. (mak)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...