Setka przekroczona

Wiosną ubiegłego roku na rynku działały 84 sklepy Reporter Young. Niedawno jednak sieć przekroczyła setkę, a 3/4 sklepów prowadzą franczyzobiorcy. To zasługa otwarć, które ostatnio miały miejsce w Zawierciu i Piotrkowie Trybunalskim. Jeszcze w kwietniu ruszą sklepy w Jeleniej Górze, Toruniu i Niechorzu.
– Często deweloperzy zgłaszają do nas oferty najmu lokali w centrach handlowych. Bywa, że wskazujemy potencjalnym franczyzobiorcom konkretne lokalizacje, a następnie wspólnie analizujemy proponowane warunki najmu – mówi Monika Andrychowicz, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Reporter Young.
Mimo ciągłego spadku liczby urodzeń na rynku ciągle powstają kolejne sklepy z odzieżą dziecięcą. Według GUS w 2013 roku przyszło na świat blisko 370 tys. dzieci, czyli o 4,6 proc. mniej niż rok wcześniej. W międzyczasie wartość rynku produktów dla dzieci w Polsce wzrosła o 1,6 proc. r/r i wyniosła w 2013 roku 8,7 mld zł. Jak wynika z raportu PMR rynek w kolejnych latach ciągle będzie rósł a wysoka świadomość rodziców sprawia, że wybierają dla swoich dzieci produkty wysokiej jakości, a unikają produktów niesprawdzonych. PMR podkreśla, że rodzice nie oszczędzają na swoich pociechach. Częściej niż w innych segmentach wybierają produkty z wyższej półki cenowej, popularnych, cieszących się uznaniem marek. Nadal jednak polscy rodzice wydają mniej na produkty dla dzieci w porównaniu do krajów rozwiniętych.
Wśród franczyzodawców prowadzących sklepy z ubraniami dla dzieci, obok Reporter Young, znajduje się także 5.10.15, Coccodrillo, Tape a l’oeil. Często okazuje się, że wszystkie wymienione marki trafiają do tego samego centrum handlowego, a nawet sąsiadują ze sobą.
– Obecność w jednym miejscu firm oferujących konkurencyjny asortyment nie stanowi dla nas problemu, a nawet jest wskazana jako czynnik warunkujący większy przepływ klientów. Dodatkowo staramy się przyciągnąć kupujących organizując różnego typu akcje rabatowe, reklamując się w lokalnych mediach, rozsyłając newslettery i przygotowując pokazy mody – wylicza Monika Andrychowicz.
Decydując się na jakikolwiek biznes należy pamiętać, że to decyzja na lata. Często prywatne szkoły dla dzieci, sklepy z zabawkami lub odzieżą dla dzieci chcą otwierać młode mamy, których zapał przemija wraz z dorastającymi dziećmi. Jaki zatem powinien być franczyzobiorca Reporter Young?
– Decydując się na prowadzenie własnej działalności, niezależnie od branży, należy wykazywać duże zaangażowanie, odpowiedzialność, sumienność i kreatywność w działaniu. Idealny franczyzobiorca to osoba chętnie współpracująca, aktywna, która potrafi zadbać o przyjemną atmosferę w punkcie sprzedaży, umiejętnie zachęca klientów do zakupów i propaguje wizerunek marki – dodaje dyrektor ds. sprzedaży i marketingu.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Prezentujemy franczyzy, które wymagają małej inwestycji na start. Opisujemy też jak otworzyć: serwis iPhona, sklep Auchan, warsztat samochodowy, mobilny salon kosmetyczny i sklep z używkami.
Franczyzodawca Reporter Young dobrze wie, które sklepy franczyzowe są skazane na sukces, a które na porażkę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Sweet Gallery utrzymuje szybkie tempo rozwoju. W bieżącym roku planuje ok. 450 nowych otwarć.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Zastój w branży fitness to już prehistoria. Teraz sektor przeżywa prawdziwy boom. W jakie koncepty warto zainwestować?
POPULARNE NA FORUM
Dzień dziecka - prezenty
u nas tak samo ;)
5 -10- 15 wypowiedziała wszystkie umowy
Witam chodzi mi o sklepy 51015 ponieważ chciałam otworzyć ten sklep u siebie w mieście i pan z którym rozmawiałam nic nie wspominał o kłopotach a dowiadywalam się we...
Centra handlowe na celowniku
Sklepy online teraz przezywają prawdziwy rozkwit.
Pieluszki typu pampers
Mam dostęp do pieluszek dada w ilościach tir. Wszystko legalnie bo na rynkach wschodnich są juz podróbki. Zapraszam do współpracy :)
Dzień dziecka - prezenty
U nas na dzień dziecka są tylko słodycze i to tak w niewielkiej ilości. Dzieci jakoś nie mają wielkich oczekiwań w kwestii prezentów na ten dzień.
Wydawanie książek dla dzieci – bajeczny interes
Wszyscy piszą, że wchodzą ale zero konkretów. Można więcej szczegółowych informacji poznać.
Obrót w sklepie z odzieżą dziecięcą
możesz popytać także inne osoby które prowadzą taki sklep
Sklep z zabawkami - czy warto prowadzić?
to spamowanie typu "będą potrzebne Ci regały, koleżanka szukała i znalazła" ... ludzie, nie stać Was na uczciwą reklamę tylko tworzycie takie bzdurne historie? Jak dla...