Znajdą mieszkanie, załatwią kredyt

Lokal na biuro nieruchomości powinien mieć 40 m2 powierzchni i składać się z dwóch pomieszczeń. Koszt dostosowania go do standardów sieci to ok. 15-20 tys. zł.
Czwartek
30.04.2015
W biurach Investor Nieruchomości można nie tylko znaleźć ofertę sprzedaży mieszkania, lecz także uzyskać pomoc w załatwieniu kredytu hipotecznego. Sieć się rozrasta – do wakacji powstaną cztery nowe franczyzowe agencje.
 

Oprócz podstawowej działalności, czyli obrotu nieruchomościami, rozwijamy pod naszą marką usługi doradztwa finansowego w zakresie kredytów hipotecznych. Dysponujemy platformą 23 banków i pośredniczymy w udzielaniu kredytów – informuje Piotr Ociepa, dyrektor zarządzający Investor Nieruchomości. – Klienci kupujący u nas nieruchomości nie muszą chodzić po bankach, aby sprawdzić zdolność kredytową, porównać ofertę czy złożyć wniosek o kredyt. Wszystko to załatwią w naszym biurze.

W tej chwili Investor Nieruchomości ma podpisane 10 umów z franczyzobiorcami w Warszawie, Brzegu, Namysłowie, Kluczborku, Żorach i Opolu. Wkrótce zostanie otwarty kolejny oddział – w Białymstoku, a do lipca trzy następne – w Krakowie, Częstochowie i Wrocławiu.

W styczniu biuro franczyzowe otworzył w Opolu Tomasz Tomczuk. A dokładniej mówiąc – przejął.
– Przejąłem już funkcjonujący oddział – tłumaczy franczyzobiorca. – Prawie siedem lat pracowałem dla Investor Nieruchomości jako agent, a teraz postanowiłem pójść „na swoje”, dalej jednak we współpracy z tą firmą. Oczywiście było mi łatwiej, bo mam doświadczenie w branży. Ale podstawą, jak w każdym biznesie, jest zaangażowanie i chęć do pracy. Wtedy można liczyć na dobre dochody.

W związku z deregulacją dostępu do zawodów nie trzeba już posiadać licencji pośrednika, aby otworzyć biuro nieruchomości. Trzeba mieć jednak predyspozycje do wykonywania tej profesji.
– Idealnymi kandydatami są osoby, które pracowały jako handlowcy, agenci ubezpieczeniowi, doradcy kredytowi, itp. Wprawdzie w związku z deregulacją, licencje zawodowe pośrednika w obrocie nieruchomościami nie są wymagane, jednak nadal bardzo intensywnie i cyklicznie szkolimy naszych franczyzobiorców, kładąc nacisk na podnoszenie kwalifikacji – podkreśla Piotr Ociepa.

Koszty i korzyści

Osoba, która chce prowadzić biuro nieruchomości w ramach sieci, musi posiadać lokal z witrynami (własny lub wynajmowany) o powierzchni ok.40 m2 składający się z dwóch pomieszczeń. Koszt jaki trzeba ponieść w zakresie wyposażenia i modernizacji lokalu, aby dostosować go do standardów sieci, to ok. 15-20 tys. zł netto. Jednorazowa opłata wstępna na rzecz franczyzodawcy wynosi 3,8 tys. zł netto, natomiast stała miesięczna opłata wraz z funduszem marketingowym wynosi 8 proc. miesięcznych przychodów. Według szacunków właściciela licencji, czas zwrotu z inwestycji nie powinien przekroczyć sześciu miesięcy.

Franczyzobiorca przed otwarciem biura przechodzi cykl szkoleń, m.in. z podstawowowych zagadnień z zakresu obrotu nieruchomościami.
- Naszym franczyzobiorcom zapewniamy dostęp do umów pośrednictwa, pomagamy w organizacji nowego biura, w rekrutacji agentów, zapewniamy dostęp do systemu CRM, bezpłatnie publikujemy oferty franczyzobiorcy na stronie internetowej biura oraz na 30 branżowych portalach ogłoszeniowych – dodaje dyrektor zarządzający Investor Nieruchomości. – Oferujemy również nadzór merytoryczny i prawny nad transakcjami przeprowadzanymi przez naszych franczyzobiorców.

Investor Nieruchomości powstał 14 lat temu w Opolu. Pierwszy oddział franczyzowy został otwarty w 2013 roku w Brzegu.


POPULARNE NA FORUM

Wiosna należy do pośredników

Amazing post. Appreciate it and look forward to seeing many more. Thanks from Amazing post. Appreciate it and look forward to seeing many more. Thanks from Alpha Male..

3 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Deweloper w małym mieście

Czy ja wiem? Tyle się słyszy o oszustwach takich dużych inwestorów...

1 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2018
Młoda mama rozwija biznes

Brawo! Oby jak najwięcej takich inicjatyw ;)

3 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2017
Biuro pośrednictwa nieruchomości + kredyty. Co dołożyć?

Moim zdaniem nie ma sensu, żebyś 10 różnych usług wpisywał. Nigdy w pełni nie dasz rady być doskonałym we wszystkich. Lepiej być ekspertem w 2-3 dziedzinach niż w 10...

10 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2017
Młoda mama rozwija biznes

Chcieć, znaczy móc! Początki są zawsze trudne, ale jak się przeze nie przejdzie to później jest już z górki :)

3 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2017
Zarabiamy na nieruchomościach

A co sie bardziej oplaca , kupic u developera mieszkanie , urzadzic pod klucz I sprzedac? Czy moze stare mieszkanie ,w starym budownictwie ? Czy lepiej wynajac , niz sprzedac? 

6 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2017
Zarabiamy na nieruchomościach

Na nieruchomościach można zarabiać w różnoraki sposób - wynajmowanie to zaledwie jedna z możliwości. Mi udało się wykręcić niezły biznes kupująć nieruchomości...

6 wypowiedzi
ostatnia 26.09.2017
Zarabiamy na nieruchomościach

Warto określić grupę docelową. Studentów wciąż przybywa, dlatego myślę, że mieszkania położone blisko uczelni są najlepszą opcją. 2,3-pokojowe mieszkanie, pokoje...

6 wypowiedzi
ostatnia 04.09.2017