Co ma największy wpływ na sukces w prowadzeniu biura nieruchomości? Czym wyróżniają się dobrze prosperujące biura? Co jest najważniejsze w zarządzaniu biurem nieruchomości, aby odnieść sukces? Na te i na inne pytania odpowiedzieli dyrektorzy oddziałów nagrodzonych tytułem Najlepszego Partnera sieci PÓŁNOC Nieruchomości w 2015 roku.
Co wpłynęło na sukces wyróżnionych biur?
Jak mówi Łukasz Żabicki dyrektor oddziału w Częstochowie: ”W 2015 roku pracowaliśmy efektywniej oraz intensywniej niż w poprzednich latach. Nasz oddział powiększył się o trzech nowych doradców. Dodatkowo fakt, iż otrzymane wyróżnienie jest piątą nagrodą od Północ Nieruchomości daje wiele satysfakcji i uświadamia mi, że ciągle idziemy do przodu i rozwijamy się, poprawiając system zarządzania i jakość usług, a efekty naszej pracy są widoczne i doceniane.”
Z kolei dyrektor biura w Głogowie, Maciej Junke podkreśla, że tylko ciągłe rozwijanie swoich umiejętności jest gwarancją profesjonalizmu. Dodaje też: „W mojej ocenie na sukces naszego oddziału wpływ miała przede wszystkim jakość i skuteczność naszych działań. A mogliśmy to osiągnąć, dzięki temu, że stworzyliśmy dobrze rozumiejący się zespół zaangażowanych i otwartych profesjonalistów. Systematyczna praca i wysoki poziom zaangażowania to podstawa sukcesu.”
Co wyróżnia nagrodzone oddziały?
Dariusz Siewierski, dyrektor z zakopiańskiego oddziału postawił na jeden z istotniejszych czynników- troskę o klienta. „Mamy indywidualne podejście do klienta. Wysłuchujemy jego potrzeb i zachowujemy kontakt nawet po finalizacji transakcji. Poza sprzedażą nieruchomości świadczymy inne istotne dla klientów usługi towarzyszące jak: obsługa prawna, szacowanie wartości nieruchomości oraz usługi remontowe czy też pomoc w przeprowadzce”.
Oddział w Głogowie wyróżnia mi.in. to, że wszyscy pośrednicy ukończyli szkolenie branżowe i posiadają licencję Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości. Dodatkowo dyrektor oddziału podkreśla: „Preferujemy oferty PREMIUM, do których zawsze przygotowujemy profesjonalne zdjęcia i filmy reklamujące nieruchomość oraz oczywiście angażujemy znacznie większe środki finansowe w reklamę tych nieruchomości. Nie boimy się nowych narzędzi i rozwiązań marketingowych.”
Jakie cele stawiają sobie wyróżnione biura?
Jeszcze wyższy poziom usług, poprawa marketingu i systemu zarządzania w oddziale, to według dyrektora oddziału z Częstochowy priorytety, którym należy poświęcić najwięcej uwagi. Natomiast oddział z Zakopanego zmierza wprowadzić szereg nowych usług dla klientów jak np. Bezpieczna transakcja z Północ Nieruchomości.
Ich dodatkowym planem na rok 2016 jest powiększenie puli ofert nieruchomości na wyłączność oraz otwarcie kolejnej placówki franczyzowej w następnym mieście.
Warto podkreślić, że dyrektorzy nagrodzonych oddziałów w swojej pracy stawiają na ciągły rozwój swoich zespołów. Andrzej Jakliński, Dyrektor ds. rozwoju sieci i marketingu PÓŁNOC Nieruchomości dodaje, że „W naszej sieci stawiamy na odpowiednie wyszkolenie doradców, począwszy od szkolenia Na start dla zaczynających swoją karierę z nieruchomościami, aż po szkolenia dla osób bardziej zaawansowanych, które omawiają konkretne zagadnienia. Obecnie w naszej bazie posiadamy ponad 20 000 aktywnych klientów. Liczba ta przekłada się na wyniki spółki. Jak? Co 20 minut odbywa się prezentacja nieruchomości, a co 60 minut kończy się ona finalizacją. Wszystko to świadczy o skuteczności i profesjonalizmie naszych działań. Przekłada się to również na duże zainteresowanie potencjalnych partnerów naszą siecią. Od początku roku otworzyliśmy już pięć placówek: w Warszawie, Olsztynie, Elblągu, Kartuzach i Rypinie, a do końca roku planujemy otworzyć jeszcze co najmniej 15. Cel ten realizujemy dodatkowo dzięki nowym preferencyjnym i przejrzystym warunkom współpracy. Pytając o to, jak odnieść sukces w prowadzeniu biura nieruchomości można spodziewać się różnych odpowiedzi. Jednak najbardziej zasadna odpowiedź łączy w sobie profesjonalne podejście, zaangażowanie i sprawne zarządzanie, zwłaszcza zarządzanie przez cele. Te czynniki dają wymierny efekt i znacząco wpływają na powodzenie biura na rynku.